Opinia Volkswagen Golf GT 1.9 90KM (turbo diesel) hatchback 1996r., ocena użytkownika (za7)

Volkswagen Golf GT 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.9 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 295 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-09-12

liczba wyświetleń: 3504

Spalanie

w trasie można zejść poniżej 4 jak się jedzie równo i tak około 100 km/h. No i jak nie jest zaraz po wymianie oleju, bo wtedy bierze więcej. w mieście raz udało mi się przekroczyć 5 litrów. prowadzę skrupulatny rejestr w excelu i tankuję zawsze do pełna na shellu. największa zaleta tego auta (w stosunku do wielkości) to spalanie
diesel
gaz
Miasto
5.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
4.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

w TDI na silnik no i czy blachy są ok. (u mnie nie były ;)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na silnik (dobry olej terminowo zmieniany, dobre paliwo i w drogę) pilnować wymian rozrządu bo będzie bolało. poza tym podobno silnik 1Z jest raczej wytrzymały i powinien zrobić około 500 000 - 600 000 km.

Ocena ogólna

do premieszczania się z A do B jest ok, w miarę dynamiczny i oszczędny samochód. jak ktoś chce więcej - komfort i wygląd proponuję audi a4

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Niezbyt trwałe elementy zawieszenia. jeżdżę średnio 25000 rocznie no i co roku praktycznie wszystko do wymiany (drążki, końcówki, tulejki inne śmieci)

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

dla lepszej ekonomii przydałaby się skrzynia 6 biegowa. Były takie montowane w GTI TDI. Silnik 90 KM też by sobie z nią poradził

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wyciszenie do bani, fotale przednie mam kubełkowe GT, no ale po 300 000 kierowcy już wysiedziany, bez poduszki pod 4 literami jest ciężko. kanapa tylna to porażka - model wysoki, a on a1 nie jest dzielona, 2 nie ma zagłówków. zawieszenie mam troche wyjechane, ale mogłoby być twardsze i tak. wszyscy mówią że buja jak na okręcie, ale można się przyzwyczaić.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu miejsca jako tako, ale jak z przodu ktoś usiądzie duży , to z tyłu już jest mało, ale ponoć w BMW 3 jest gorzej ;) wygoda obsługi - a co tu obsługiwać?? wszystko proste, auto ma 12 lat, deska rozdzielcza już wygląda na leciwą, trzeszczy trochę (zależy od temperatury, nawierzchni, obrotów i prędkości... karoseria - nie wypowiadam się, bo mam postukaną z każdej strony chyba... po złożeniu tylnej kanapy można przieźć pralkę, ale otwór załadunkowy (w hatchbacku) jest za mały i krawdź załadunku jest wyżej niż podłoga bagażnika. w kombi już to poprawili.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

generalnie ok, ale diesle mogłyby się szybciej nagrewać. zimą musze przejechać okolo 6 km, żeby coś ciepłego poleciało, a jak mam włączone ogrzewanie mocno, to silnik jest niedogrzany (nie osiąga 90 stopni) klima jak działała, to było ok, generalnie nic ponad poprawnie

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

ostatnie normalnych rozmirów lusterka w autach grupy VAG... do przodu trochę przeszkadzają mi przednie słupki (na przejściach dla pieszych i na zakrętach)

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

elektronika w tym aucie to jedynie jednostka sterująca i wyświetklacze liczników km. elektryka - 4 szyby elektryczne (tylna prawa nie działa, lewa sie dziwnie zamyka), zwarć nie zauważyłem, ale czasem drzwi "kopną"

Elektryka

6/10

Elektronika

4/10

Naprawy

tak jak pisałem - zawieszenie siada na naszych drogach, dodatkowo różne upierdliwe małe rzeczy. koszty w sumie porównywalne z daewoo tice (moja matka to ma), także tanio. uwaga na naprawy typu remont silnika albo turbiny. tutaj juz nie jest tanio

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

zawieszenie i mit o nieawaryjności VW

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii