Opinia Volkswagen Golf III 1.9 AAZ 75KM (olej napędowy) kombi 1996r., ocena użytkownika (qgb)

Volkswagen Golf III 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 AAZ 75KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 357 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 2981

Spalanie

Jeździ prawie na wszystkim, nawet na oleju roślinnym.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdza na nadkolach oraz nadszybiu. Wycieki z pompy wtryskowej oraz działanie i szczelność skrzyni biegów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na terminową wymianę filtrów oraz oleju co 7,5 tyś km. Przed zimą koniecznie sprawdzić stan akumulatora oraz świec żarowych.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rodziny z dwójką małych dzieci.

Ocena ogólna

Wada to zbyt częsta regeneracja pompy wtryskowej oraz rdza. Do zalet zaliczę wygodę podróżowania z przodu, duży bagażnik, małe spalanie przy całkiem niezłych osiągach oraz odporne na polskie drogi zawieszenie.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Dobrze trzyma się nawierzchni i umożliwia bezpieczne wykonywanie szybkich manewrów przy dużej prędkości. Zbyt sztywne zawieszenie zmniejsza znacznie komfort jazdy. Zawieszenie jest bardzo odporne na polskie drogi.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik mimo bardzo dużego przebiegu 357 tyś km jest bardzo elastyczny. Nie bierze oleju. Pracuje na mobil 10W-40. Elastyczność 80-120 na 4 biegu około 12 sek więc całkiem niezła. Skrzynia biegów niestety wymagała remontu po przejechaniu 350 tyś km - łożyska i synchronizatory 1 i 2 biegu. Łatwo zwiększyć osiągi za pomocą boost pina w LDA.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zbyt twarde zawieszenie. Fotele twarde ale nie męczą podczas długich podróży. Do prędkości 130 km/h całkiem cicho. Samochód bez problemów osiąga 160 km/h. Duży i ustawny bagażnik 465 litrów.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca z przodu bardzo dobra ale z tyłu jest kiepska. Ergonomia i rozmieszczenie schowków i przełączników bardzo dobra. Materiały są bardzo trwałe i wzorowo wykończone, nie ma żadnych hałasów podczas jazdy. Rdza to jest problem numer jeden w tym samochodzie. Rdzewieją nadkola z przodu oraz nadszybie no ale ma już prawie 15 lat. Duży i ustawny bagażnik o pojemności 465 litrów.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie działa szybko i skutecznie - warunkiem jest wymiana filtra kabinowego.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu ograniczona przednimi słupkami. Lusterka o odpowiednich rozmiarach i nie ulegają zabrudzeniu podczas jazdy co się niestety zdarza w niektórych samochodach.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układy elektroniczne i elektryczne działają bezawaryjnie.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Jak na razie najwięcej wydałem na naprawy pompy wtryskowej i skrzyni biegów. Samochód tylko raz stanął mi na drodze a przejechałem nim już prawie 70 tyś km.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Rdza. Pompa wtryskowa oraz skrzynia biegów.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zawieszenie odporne na kiepską nawierzchnię, oszczędny i dynamiczny silnik oraz duża ilość miejsca dla kierowcy.

Układ jezdny

autor opinii