Opinia Volkswagen Golf Highline 1.6 AKL 8V 100KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (hwc)

Volkswagen Golf Highline 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.6 AKL 8V 100KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 142 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Klimatyzacja
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: niecały rok
data oceny: 2009-07-11
liczba wyświetleń: 5244

Spalanie
Precyzyjniej: Jeżdżę dość dynamicznie. Spalanie w mieście przy jeździe umiarkowanej, nieagresywnej klasyfikuje się na poziomie poniżej 9 litrów jeśli nie ma zbyt wiele korków. Srednie spalanie opiewa między 7,8-8,4l (60% trasa 40% miasto). W trasie przy 80km/h i spokojnej jeździe (toczeniu się) poniżej 6l. Przy dynamicznej jeździe do 7l. Silnik bez względu na rodzaj lanego paliwa pali tyle samo (nie spostrzegłem różnicy między paliwem z Shell czy stacji Poczty Polskiej). Na pewno ilość oktanów ma wpływ na dynamikę. To się czuje.
  benzyna gaz
Miasto 9.50 -.--
Trasa 6.00 -.--
Cykl mieszany 8.20 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Bezwypadkowość jest dziś mało realna! Przede wszystkim patrzcie aby było dobrze zrobione a BLACHY ORYGINALNE!!! BEZ SZPACHLI! PODRÓBY/ODPOWIEDNIKI rdzewieją ekstremalnie szybko! Zwracajcie uwagę na brak podświetlenia zamków w drzwiach lub samochodzie po otwarciu, reakcję kluczyka na ręczne otwieranie pojazdu (jak nie działa centralny to walnięty może być mikrostyk). NOWY zamek w oryginale 450zł dla fachowca mikrostyk za góra 25zł. W przypadku 1.6 SR patrzcie na obroty!!! Jak falują, są niestabilne - wystrzegajcie się! Ciężko jest się ich wyzbyć!
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Czasami doglądać na płyny pod maską! Koniecznie dbać o terminowość przeglądów, kupując tylko oryginalne części!
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Każdemu, kto nie kieruje się szpanem, lecz wyrafinową potrzebą wieloletniej eksploatacji samochodu nie wymagającego dużego nakładu budżetowego. Zaletą VW GOLFa jest powolny spadek wartości.
Ocena ogólna
Mimo napraw, o których pisałem auto bardzo mi się podoba! Optycznie jest w nim zauroczony, bowiem za do 20 tyś zł ciężko kupić coś ładniejszego i lepszego uwzględniając bardzo tani koszt utrzymania (zakupu części). Dla kogoś, kto potrafi naprawiać autko ideał! Wszystko robi za grosze (robocizna częśto jest 2x droższa od części). Dla zainteresowanych polecam DIESELka. Dynamiczniejszy i dużo ekonomiczniejszy. Części może droższe, ale rekompensuje to ekonomiczność w codziennej eksploatacji.
Ocena ogólna
8 / 10
Układ jezdny
Pojazd bardzo dobrze trzyma się drogi nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie doskonale radzi sobie z nierównościami na naszych drogach (oczywiście nie kwalifikując w to potężnych dziur) zapewniając całkiem komfortową podróż. Układ kierowniczy jest precyzyjny z satysfakcjonyjącym technicznie wspomaganiem.
Prowadzenie auta
8 / 10
Układ kierowniczy
9 / 10
Hamulce
8 / 10
Parkowanie
9 / 10
Napęd
Przyspieszanie od 0 do 100km/h nie nalezy do mocnych stron tego pojazdu. Biegi częśto źle wchodzą w przypadku egzemplarzy 1.6 do 2000r. U mnie fatalnie wchodzi 2-ka, której precyzyjne wbicie wymaga delikatności i wyczucia. Przy szybkiej zmianie wydobywa się nieprzyjemny zgrzyt. Samochód jest bardzo mułowaty jeśli nie dostanie kopa. Wysokie obroty pobudzają w nim prawdziwą agresję, nie dając jednak efektu pełnej satysfakcji. 100 koni czy nawet 105 dla tego pojazdu jest niewystarczające aby cieszyć się ekstra dynamiką wcinającą pasażerów w siedzenia (w przeciwieństwie do silników 1.6 np. BMW). Jak wspomniałem wysokie obroty dają frajdę z jazdy co odbija się na dużym apetycie pobieranego paliwa. Elastyczność przy wyższych prędkościach jest zadowalająca, autko dobrze się zbiera, biegi chodza bardzo precyzyjnie, można śmiało bawić się w wyprzedzanki (oczywiście z głową - nie na pirata).
Elastyczność
7 / 10
Skrzynia biegów
3 / 10
Silnik
6 / 10
Przyspieszenie 0-100km
6 / 10
Przyspieszenie 60-120km
7 / 10
Przyspieszenie 80-120km
7 / 10
Komfort jazdy
Autko jest cichutkie nawet przy 120km/h, później wydobywa się dźwięk który może się mniej podobać a wręcz męczyć. Zawieszenie tłumi pięknie bez pełnego obciążenia, w przypadku kompletu pasażerów wygląda to gorzej. Fotele przednie są bardzo wygodne (Highline ma kubelkowe), posiadam dodatkowo regulację lędźwia, która jest opcja przydatną w podróży. Tylna kanapa jest satysfakcjonująca. Kto był pasażerem tylej kanapy np. Fabii będzie w siódmym niebie jadąc tym razem w golfie. Diametralna różnica w przestrzeni.
Resorowanie bez obciążenia
7 / 10
Resorowanie z obciążeniem
5 / 10
Fotele przednie
8 / 10
Fotele tylne
5 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
4 / 10
Wyciszenie
7 / 10
Nadwozie i wnętrze
Optycznie GOLF IV jest piękny nawet obecnie, gdy stuknęło mu 12 lat od dnia premiery. Oczywiście opinie są podzielone. Przestrzeni z przodu brakuje szerszego podłokietnika, o który toczy się walka łokciami. Z tyłu jak pisałem. Ergonomia perfekcja poza nisko umieszczonym klimatronikiem. Jakość materiałów zjadliwa. Po latach pojawiają się trzeszczenia konsoli. Bagażnik wystarczający jeśli nie ma się dzieci lub są na tyle duże, iż wózek jest zbednych balastem. Aby upchnąć wózeczek dla dziecka trzeba czesto demontować tylną półkę, a przy większym składać siedzenia.
Przestrzeń z przodu
7 / 10
Przestrzeń z tyłu
5 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9 / 10
Bagażnik
9 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
7 / 10
Możliwość aranżacji
10 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Para schodzi szybko, ale miałem już nawiew robiony z powodu zakitowanych filtrów. Nieciekawa historia, która finalnie poskutkowała jazda z otwartymi oknami do mechanika w środku zimy.
Wentylacja i ogrzewanie
7 / 10
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca mimo szerokich tylnych słupków.
Widoczność do przodu
8 / 10
Widocznośc do tyłu
7 / 10
Widoczność w lusterkach
8 / 10
Elektryka/Elektronika
Awaryjność czujników - rzecz względnie normalna po latach eksploatacji, felerem są niszczące się mechanizmy elektrycznego otwierania okien. Koszt jednaego ok 130zł
Elektryka
8 / 10
Elektronika
7 / 10
Naprawy
Początkowo w aucie co miesiąc coś robiłem pakując 200-400zł w drobne naprawy. Obecnie zaś coś puka mi w zawieszeniu (mimo, iż było robione - prawdopodobnie nieprofesjonalnie choć sporo kosztowało). Po wymianie powyższych detali poza świecami i innymi eksloatacyjnymi częściami silnik działa precyzyjnie i sprawnie. Cześci kupuje w ASO Lellek Opole, także troszeczkę kosztują, nie mniej warto kupować oryginały! JEŚLI KTOŚ MA PROBLEM Z ZAMKIEM (brak podświetlenia drzwi i wnętrza, nie działa centralny) warto kupić MIKROSTYK na allegro za 17zł+ przesyłka i naprawić za grosze. Ja kupiłem zamek jako odpowiednik za 130zł + wysyłka i jest gorszy niż popsuty oryginał!!! Podróby są niepewne!
Niezawodność
4 / 10
Koszty napraw
6 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Jest parę zawodnych detali, ale tak naprawdę nie ma aut idealnych. W nowych może wyskoczyć jedna naprawa, ale za 3-5tyś a tutaj wiele napraw za 2tyś zł na LATA!
Awaryjność
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Ogólnie całość. Samochód jest zgrabny, wciąż bardzo ładny i ogólnie mało awaryjny!
Inne
autor opinii