Opinia Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM (olej napędowy) hatchback 1991r., ocena użytkownika (jnn)

Volkswagen Golf II 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 TD 60KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 360 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 5973

Spalanie

W trasie przy spokojnej jeździe 90-110 potrafi zmieścić się w 5l/100. W mieście wiadomo trochę więcej ale da się wytrzymać. Czasami to zapominam nawet kiedy tankowałem... Gorszą jakość paliwa silnik odczuwa niewielkim spadkiem mocy, a pozatym to nie jest bardzo wrażliwy na złą jakość paliwa (to przecież diesel starszej generacji)
diesel
gaz
Miasto
5.90
-.--
Trasa
4.90
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wypadkową przeszłość. Naprawiana blacharka będzie korodować. Silnik (diesel)- czy nie był przegrzany, oraz czy nie bierze za dużo oleju.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wystarczy trochę o niego dbać, a na pewno odwdzięczy nam się bezawaryjną jazdą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

j.w.

Ocena ogólna

Samochód nigdy mnie nie zawiódł, tzn. nie stanął na drodze. Prawie nigdy też nie miałem problemu z jego uruchomieniem (oprócz tego gdy posiadałem w nim zużyty akumulator w zimie). Jest to naprawdę solidnie wykonany samochód, chociaż komfort podróży pozostawia wiele do życzenia (można się jednak przyzwyczaić), polecam go singlom lub młodym rodzinom z 2 dzieci. Jak ktoś znajdzie zadbany egzemplarz(o co będzie bardzo trudno) to auto na pewno posłuży mu długo i bezproblemowo. Radziłbym zakup diesla lub diesla z turbiną bo są ekonomiczne i bezawaryjne, szukajcie egzemplarzy z wspomaganiem z końcowych lat produkcji 90-92.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Oceniając układ jezdny muszę przyznać że auto prowadzi się dobrze, pozatym że brakuje mu wspomagania kierownicy i jest bardzo twardy, tzn. czuje się wszystkie nierówności zwłaszcza te poprzeczne ale tak chyba jest we wszystkich starszych golfach... do jazdy na krótszych odcinkach i jako samochód tzw. roboczy to się nadaje. Tanie i trwałe podzespoły układu napędowego. Podsumowując doradzałbym kupno egzemplarza ze wspomaganiem.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jeżdżąc przez 8 lat tym autem, przekonałem się o jednym: ten silnik (1,6 TD)jest naprawdę bardo dobry, gdy się trochę o niego dba. Tzn. trzeba wymieniać olej na czas (co 10 tyś.)i obchodzić się odpowiednio z turbiną. Silnik jak na swoje 60 KM jest naprawdę elastyczny, rzadko brakuje mu mocy(tylko przy dużych obciążeniach) i nieźle przyspiesza. W środku mogło by być trochę ciszej. Skrzynia biegów rewelacyjna mimo 18 lat przełącza się dwoma palcami i prawie nie haczy(wsteczny czasami). Pozatym mogę powiedzieć że podczas wyprzedzania pod górkę wielu (nawet w lepszych samochodach) było zaskoczonych,że oglądają moją tylną tablicę rejestracyjną.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

No cóż... co chodzi o komfort jazdy to dałem średnią piątkę, bo jest to twardy samochód i ma już swoje lata do do tego to jest przecież VW. Wyciszenie jest zadowalające-jak na tamte czasy. Fotele bez rewelacji, ale po przejechaniu 500 km. kręgosłup nawet bardzo nie dokucza. Ale jak ktoś chce mieć komfort, to niech sobie kupi francuza i do tego z pneumatycznym zawieszeniem-będzie miał wtedy komfort i duże wydatki na naprawy zawieszenia... A golf jaki jest - każdy wie...

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu jest dość. Z tyłu trochę mało miejsca, ale jak na tę klasę to norma. Przełączniki na swoim miejscu,obsługa intuicyjna.Materiały wykończeniowe średniej jakości ale szybko się nie zużywają... Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W moim 18 latku rdzewieją tylko te części które były bite i naprawiane przez blacharzy. Pozatym ani śladu korozji. A w razie czego to na szrotach mażna znaleźć częśći blacharski lub całe elementy karoserii np.drzwi w dobrym stanie. W sklepie też można dostać np. błotniki za niedużą kasę...

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

No cóż. Dokucza brak klimy i chociaż szyberdachu. Ogrzewanie bardzo dobre i szybko się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu wystarczająca, do tyłu mogłaby być trochę lepsza, ale da się zaparkować bez żadnych problemów. Lusterka wystarczające.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka nie zawodzi, jest dobrze zabezpieczona przed wilgocią.Elektroniki w moim egzemplarzu jest bardzo mało, ale też sprawuje się bez zarzutu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Awaryjność raczej znikoma. Oprócz koniecznych napraw, które cyklicznie zdarzają się w każdym aucie, to raczej nie odnotowałem poważniejszych awarii. A te które wystąpiły np. sprzęgło, głowica, czy pompa paliwa - wynikły raczej z wieku auta (zużycia po długiej eksploatacji)niż z ich złej jakości wykonania.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność, niskie spalanie i bardzo niskie koszty eksploatacji to atuty tego auta

Niezawodność

autor opinii