Opinia Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM (olej napędowy) hatchback 1991r., ocena użytkownika (jnn)

Volkswagen Golf II 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.6 TD 60KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 360 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 8 lat
data oceny: 2009-07-12
liczba wyświetleń: 4091

Spalanie
W trasie przy spokojnej jeździe 90-110 potrafi zmieścić się w 5l/100. W mieście wiadomo trochę więcej ale da się wytrzymać. Czasami to zapominam nawet kiedy tankowałem... Gorszą jakość paliwa silnik odczuwa niewielkim spadkiem mocy, a pozatym to nie jest bardzo wrażliwy na złą jakość paliwa (to przecież diesel starszej generacji)
  diesel gaz
Miasto 5.90 -.--
Trasa 4.90 -.--
Cykl mieszany 5.50 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Na wypadkową przeszłość. Naprawiana blacharka będzie korodować. Silnik (diesel)- czy nie był przegrzany, oraz czy nie bierze za dużo oleju.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Wystarczy trochę o niego dbać, a na pewno odwdzięczy nam się bezawaryjną jazdą.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
j.w.
Ocena ogólna
Samochód nigdy mnie nie zawiódł, tzn. nie stanął na drodze. Prawie nigdy też nie miałem problemu z jego uruchomieniem (oprócz tego gdy posiadałem w nim zużyty akumulator w zimie). Jest to naprawdę solidnie wykonany samochód, chociaż komfort podróży pozostawia wiele do życzenia (można się jednak przyzwyczaić), polecam go singlom lub młodym rodzinom z 2 dzieci. Jak ktoś znajdzie zadbany egzemplarz(o co będzie bardzo trudno) to auto na pewno posłuży mu długo i bezproblemowo. Radziłbym zakup diesla lub diesla z turbiną bo są ekonomiczne i bezawaryjne, szukajcie egzemplarzy z wspomaganiem z końcowych lat produkcji 90-92.
Ocena ogólna
8 / 10
Układ jezdny
Oceniając układ jezdny muszę przyznać że auto prowadzi się dobrze, pozatym że brakuje mu wspomagania kierownicy i jest bardzo twardy, tzn. czuje się wszystkie nierówności zwłaszcza te poprzeczne ale tak chyba jest we wszystkich starszych golfach... do jazdy na krótszych odcinkach i jako samochód tzw. roboczy to się nadaje. Tanie i trwałe podzespoły układu napędowego. Podsumowując doradzałbym kupno egzemplarza ze wspomaganiem.
Prowadzenie auta
5 / 10
Układ kierowniczy
5 / 10
Hamulce
7 / 10
Parkowanie
8 / 10
Napęd
Jeżdżąc przez 8 lat tym autem, przekonałem się o jednym: ten silnik (1,6 TD)jest naprawdę bardo dobry, gdy się trochę o niego dba. Tzn. trzeba wymieniać olej na czas (co 10 tyś.)i obchodzić się odpowiednio z turbiną. Silnik jak na swoje 60 KM jest naprawdę elastyczny, rzadko brakuje mu mocy(tylko przy dużych obciążeniach) i nieźle przyspiesza. W środku mogło by być trochę ciszej. Skrzynia biegów rewelacyjna mimo 18 lat przełącza się dwoma palcami i prawie nie haczy(wsteczny czasami). Pozatym mogę powiedzieć że podczas wyprzedzania pod górkę wielu (nawet w lepszych samochodach) było zaskoczonych,że oglądają moją tylną tablicę rejestracyjną.
Elastyczność
8 / 10
Skrzynia biegów
9 / 10
Silnik
9 / 10
Przyspieszenie 0-100km
7 / 10
Przyspieszenie 60-120km
7 / 10
Przyspieszenie 80-120km
7 / 10
Komfort jazdy
No cóż... co chodzi o komfort jazdy to dałem średnią piątkę, bo jest to twardy samochód i ma już swoje lata do do tego to jest przecież VW. Wyciszenie jest zadowalające-jak na tamte czasy. Fotele bez rewelacji, ale po przejechaniu 500 km. kręgosłup nawet bardzo nie dokucza. Ale jak ktoś chce mieć komfort, to niech sobie kupi francuza i do tego z pneumatycznym zawieszeniem-będzie miał wtedy komfort i duże wydatki na naprawy zawieszenia... A golf jaki jest - każdy wie...
Resorowanie bez obciążenia
5 / 10
Resorowanie z obciążeniem
5 / 10
Fotele przednie
5 / 10
Fotele tylne
5 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
5 / 10
Wyciszenie
5 / 10
Nadwozie i wnętrze
Miejsca z przodu jest dość. Z tyłu trochę mało miejsca, ale jak na tę klasę to norma. Przełączniki na swoim miejscu,obsługa intuicyjna.Materiały wykończeniowe średniej jakości ale szybko się nie zużywają... Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. W moim 18 latku rdzewieją tylko te części które były bite i naprawiane przez blacharzy. Pozatym ani śladu korozji. A w razie czego to na szrotach mażna znaleźć częśći blacharski lub całe elementy karoserii np.drzwi w dobrym stanie. W sklepie też można dostać np. błotniki za niedużą kasę...
Przestrzeń z przodu
8 / 10
Przestrzeń z tyłu
5 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
8 / 10
Bagażnik
8 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
5 / 10
Możliwość aranżacji
5 / 10
Karoseria
9 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
No cóż. Dokucza brak klimy i chociaż szyberdachu. Ogrzewanie bardzo dobre i szybko się nagrzewa.
Wentylacja i ogrzewanie
8 / 10
Widoczność
Widoczność do przodu wystarczająca, do tyłu mogłaby być trochę lepsza, ale da się zaparkować bez żadnych problemów. Lusterka wystarczające.
Widoczność do przodu
8 / 10
Widocznośc do tyłu
6 / 10
Widoczność w lusterkach
7 / 10
Elektryka/Elektronika
Elektryka nie zawodzi, jest dobrze zabezpieczona przed wilgocią.Elektroniki w moim egzemplarzu jest bardzo mało, ale też sprawuje się bez zarzutu.
Elektryka
9 / 10
Elektronika
9 / 10
Naprawy
Awaryjność raczej znikoma. Oprócz koniecznych napraw, które cyklicznie zdarzają się w każdym aucie, to raczej nie odnotowałem poważniejszych awarii. A te które wystąpiły np. sprzęgło, głowica, czy pompa paliwa - wynikły raczej z wieku auta (zużycia po długiej eksploatacji)niż z ich złej jakości wykonania.
Niezawodność
9 / 10
Koszty napraw
10 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Niezawodność, niskie spalanie i bardzo niskie koszty eksploatacji to atuty tego auta
Niezawodność
autor opinii