Opinia Volkswagen Golf GT 1.8 8V 90KM (benzyna+gaz) hatchback 1992r., ocena użytkownika (k5z)

Volkswagen Golf GT 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.8 8V 90KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 228 000 km
liczba drzwi: 5
pochodzenie: importowany
jeździłem/łam tym autem: 2 lata
data oceny: 2009-07-13
liczba wyświetleń: 3449

Spalanie
Ekonomiczne spalanie zarówno na benzynie jak i na gazie. Jak się jeździ \"jak człowiek\", to przy prędkościach do 80 km/h i spokojnej jeździe spalanie gazu spada nawet do 7,5 L/100km a przy ostrym \"deptaniu\" w mieście i \"dynamicznej jeździe\" w korkach (a i tak bywało przy dojeździe do pracy) potrafi spalić 11-12 L/100km gazu, więc również niedużo, ale tak nie wygląda codzienna eksploatacja auta, które ma NAS wozić i dawać przyjemność z jego użytkowania.
  benzyna gaz
Miasto 8.60 9.50
Trasa 7.40 9.00
Cykl mieszany 8.10 9.20
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Przy zakupie tego modelu należy zwrócić uwagę na to, czy jest ogólnie zadbane i czy nie rdzewieje, bo od tego będzie zależał nasz komfort jego użytkowania. Nie zauważyłem żadnych wad ani też usterek w czasie dwuletniej eksploatacji. Ze względu na niezbyt bogate wyposażenie jedynie co trzeba koniecznie sprawdzić, to SZYBERDACH - ja trafiłem na autko z uszkodzoną prowadnicą - po prostu szyberdach działa tylko uchylnie, nie można go rozsunąć. Nie sprawdziłem tego przy zakupie - mój błąd.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Regularna wymiana filtrów, płynów i oleju oraz stan napompowania opon - dzięki temu będzie niedużo spalał i opony nie będą nadmiernie się zużywać. Przy częstych jazdach powyżej 4000 obr/min częściej sprawdzać olej w silniku (np. raz na tydzień, przy tygodniowym przebiegu ok.250-350km), przy normalnej (czytaj: ekonomicznej) jeździe do 3000-3500 RPM - zdecydowanie rzadziej. Więcej info na: tig66@wp.pl
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Autko dla młodego małżeństwa lub singla, niedrogie, wystarczająco komfortowe i praktycznie bezawaryjne.
Ocena ogólna
Polecam auto na codzienne trasy, dojazdy do pracy i z pracy - w moim przypadku 50km dziennie na trasie Wejherowo-Gdynia, większość w niedużych korkach. Sporadyczne wyjazdy w trasę nawet po 300,500 czy też 700km dla dwóch osób nie powinny być zbyt męczące, gorzej jeżeli siedzi się z tyłu - dla 4/5 osób polecam wtedy trasy krótsze. Butla gazu zainstalowana \"w kole zapasowym\" wystarcza na przejechanie 250-320 km, ale przy jeździe 100-140km/h na trasie zasięg raczej bliżej 250km (ok.29 L gazu wchodzi), przy jeździe zgodnie z przepisami na trasie zasięg na pełnej butli gazu wzrasta do około 300-320km. Autko jak na swoje prawie 18 latek sprawowało się idealnie, sprzedałem z żalem ;( prezentowało się świetnie, posiadało alufelgi Borbeta 15``, przyciemnione szybki, nie psuło się, tylko potrzebowałem pieniążków i sprzedałem. Docelowo jednak będę potrzebował większe auto - czasami przewożę większy "bagaż" w postaci kolumn głośnikowych, więc szkoda Golfika niszczyć. Jeżeli chodzi o \"blacharkę\", to również konserwowana na bieżąco nie przyprawia dużych kłopotów.
Ocena ogólna
9 / 10
Układ jezdny
Wspomaganie działa prawidłowo, nienachalnie, jest pomocne, ale czuć dobrze drogę i o to chodzi. W zakręty autko wchodzi dobrze, przy zamontowanych alufelgach 15`` i nowych oponach prowadzenie bardzo dobre, gorzej z hamulcami. Pomimo wymiany tarcz z przodu i klocków tył/przód pozostawia wiele do życzenia chociaż może układ się lekko zapowietrzył - nie wiem.
Prowadzenie auta
9 / 10
Układ kierowniczy
9 / 10
Hamulce
6 / 10
Parkowanie
9 / 10
Napęd
Silnik ośmiozaworowy nie daje dużych osiągów jeżeli chodzi o przyspieszenie, jednakże przy pojemności 1.8 potrafi być bardzo elastyczny i ekonomiczny, nie psuje się, tylko pilnować wymiany oleju i filtrów i jeździć. Olej 10W40 Quaker (półsyntetyk).
Elastyczność
9 / 10
Skrzynia biegów
8 / 10
Silnik
9 / 10
Przyspieszenie 0-100km
6 / 10
Przyspieszenie 60-120km
7 / 10
Przyspieszenie 80-120km
7 / 10
Komfort jazdy
Fotele kubełkowe z przodu dają dużo komfortu jak i radości przy bardziej dynamicznej jeździe. Gorzej z fotelami tylnymi, na dłuższą trasę ponad 300km trochę uciążliwe. Trzeba zrobić przerwę na \"rozprostowanie kości\". Wyciszenie super - poza tym: silnik benzynowy bez sportowych przeróbek zwłaszcza wydechu jest przyjemny "dla ucha". Odgłos niedrażniącybez zastrzeżeń (przyjemniej brzmi 6-cio cylindrówka, ale to już inna bajka), poziom hałasu zdecydowanie niski i komfortowy.
Resorowanie bez obciążenia
8 / 10
Resorowanie z obciążeniem
7 / 10
Fotele przednie
8 / 10
Fotele tylne
5 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
6 / 10
Wyciszenie
10 / 10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeni jak na tak nieduże auto jest bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ergonomia z pozycji kierowcy WZOROWA, wszystko na miejscu, obsługa intuicyjna, materiały jak na 18-letnie auto utrzymane w rewelacyjnym stanie, w kabinie nic nie trzeszczy i nie piszczy, karoseria dobra - długowieczne blachy.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
9 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
9 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
9 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
9 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe ogrzewanie i lekko hałasujący wentylator nawiewu, ale wiek auta robi swoje - stąd taka ocena.
Wentylacja i ogrzewanie
5 / 10
Widoczność
Brak zastrzeżeń, auto bardzo łatwo \"wyczuć\" w lusterkach, widoczność w lusterkach również bardzo dobra.
Widoczność do przodu
9 / 10
Widocznośc do tyłu
9 / 10
Widoczność w lusterkach
8 / 10
Elektryka/Elektronika
Brak zastrzeżeń, elektroniki w aucie dużo nie ma, ale sterowanie szyberdachem, światła, nawiew, zapłon i regulacja świateł działają bez zastrzeżeń, żadnych awarii. P.S. Poprawka - kupiłem na autozłomie sterownik do regulacji świateł (ten z pokrętłem do włączania świateł), koszt 100zł. To wszystko w tym temacie.
Elektryka
9 / 10
Elektronika
8 / 10
Naprawy
W trakcie 40000km przez 2 lata eksploatacji wymieniłem łożysko przód prawe, jakąś gumotuleję z przodu i jakiś \"stabilizator\" (nie pamiętam czego - coś od zawieszenia stukało po zakupie auta), gumę zawieszenia tłumika, tłumik środkowy przerdzewiał po prostu ze starości, poza tym standardowo filtry powietrza, paliwa, oleju, pasek rozrządu, olej, klocki hamulcowe i tarcze z przodu, opony i to już chyba wszystko. P.S. Wymieniłem jeszcze tylną klapę, bo wybito mi szybę a bardziej opłacalne było kupienie klapy na autozłomie i pomalowanie na kolor samochodu niż remont starej klapy, którą i tak udało mi się sprzedać za jakieś 70-80 zł z wybitą szybą ;)
Niezawodność
9 / 10
Koszty napraw
8 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
Nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Autko daje dużo frajdy z użytkowania, jeśli się o nie dba na bieżąco. Poza tym jego design jest na tyle nowoczesny, że pomimo upływu czasu nie odczuwa się zbytnio starzenia się samochodu zarówno w środku jak i na zewnątrz.
Niezawodność
autor opinii