Opinia Volkswagen Golf VII Highline 1.4 TSI 160KM (benzyna) hatchback 2009r., ocena użytkownika (2391)

Volkswagen Golf VII Highline 2009r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 TSI 160KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 27 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-04-02

liczba wyświetleń: 3078

Spalanie

Zużycie paliwa, wziąwszy pod uwagę moc silnika, bardzo umiarkowane. W oszczędności paliwa pomaga wyświetlacz zalecanych przełożeń. Przy ścisłym trzymaniu się jego zaleceń zużycie paliwa jest o ok. 0.5 l/ 100 km niższe od podanych przeze mnie.
benzyna
gaz
Miasto
8.80
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trudno cokolwiek sugerować. Po prostu wsiadać i jechać.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinom z dwójką dzieci oraz parom.

Ocena ogólna

Bardzo dynamiczny i oszczędny samochód dla 4 dorosłych osób lub rodziny z dwójką dzieci. Doskonałe zawieszenie i hamulce to jego wielka zaleta. Przydałoby się więcej "iskry" w stylistyce, szersze siedzenie tylne i większy bagażnik.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Zawieszenie sprężyste, doskonale wybierające i tłumiące nierówności. Układ kierowniczy nie przenosi drgań. Hamulce wyróżniają się skutecznością i są mało podatne na przegrzanie. Parkowanie bardzo ułatwiają czujniki zarówno tylne jak i przednie.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik z kompresorem i turbosprężarką jest bardzo elastyczny. Na 6 biegu można jechać (i przyspieszać ) od 1500 obr./min. czyli ok. 60 km/h. Skrzynia biegów działa bardzo precyzyjnie lecz nie lubi zmian przy zbyt wysokich obrotach. Przyspieszenie poniżej 8 s do 100 km/h zupełnie satysfakcjonujące w tej klasie samochodu. Przy wyprzedzaniu (jeśli używamy 5 biegu) nie ma problemów. Szósty bieg też nie odstaje od ok. 100 km/h.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jazda po nierównościach zarówno z obciążeniem jak i bez to przyjemność (o ile nierówności mogą ją dawać). Resorowanie jest sprężyste również z obciążeniem. Fotele przednie dość twarde ale doskonale spisują się w dłuższych trasach. Na tylnych siedzeniach dość dużo miejsca wzdłuż i wzwyż ale trochę mniej wszerz. Na dłuższych trasach raczej podróżowanie jest komfortowe dla 4 a nie 5 osób. Samochód jest wewnątrz bardzo cichy. Słuchanie radia przy 160 km/h to nie wyzwanie.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu wystarczająco nawet dla wysokich kierowców i pasażerów. Z tyłu wysocy ale już nie grubi będą też zadowoleni. Obsługa bardzo ergonomiczna ale przez to też "zbyt czysta i oczywista" - niemiecka aż do bólu. Wykończenie bardzo staranne, materiały dobrej jakości bez tendencji do wydawania niekontrolowanych odgłosów. Zbyt mało schowków to mankament. Tylne siedzenia bardzo łatwo się rozkładają i są dzielone w proporcji 60/40. Dobrym pomysłem jest tunel do przewozu dłuższych przedmiotów, w tym nart. Karoseria bardzo poprawna, może się podobać ale brakuje jej nieco polotu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Od chwili rozgrzania silnika ciepełko bardzo szybko ogarnia całą kabinę. Ogrzewanie i wentylację można regulować niezależnie na miejscu kierowcy i pasażera. Klimatyzacja bardzo szybko usuwa skroploną parę z szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra. Łatwo wyczuwa się gabaryty samochodów. Trochę do życzenia pozostawia widoczność do tyłu. Na szczęście nadrabiają to czujniki parkowania.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika jest dobra wtedy gdy działa poprawnie. W przypadku tego samochodu tak właśnie jest. Zapominamy wręcz o jej istnieniu.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Samochód nie miał żadnej, nawet drobnej awarii. Pojęcie o kosztach napraw mam jedynie ze studiowania cenników w serwisach.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt mały bagażnik. 300 l dla kompaktowego auta to trochę mało...

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Doskonały samochód na długie podróże, cichy i wygodny.

Komfort jazdy

autor opinii