Opinia Volkswagen Lupo 1,2 TDI 3L 1.2 1,2 TDI 61KM (olej napędowy) hatchback 1999r., ocena użytkownika (rgt)

Volkswagen Lupo 1,2 TDI 3L 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 1,2 TDI 61KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: półautomatyczna

przebieg: 123 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-24

liczba wyświetleń: 3995

Spalanie

SPALANIE tego autka jakie zaobserwowałem jest nawet bardziej niż zadowalające : Średnie spalanie: 3,6 Minimalne średnie spalanie: 3,2 Maksymalne średnie spalanie : 4,5 Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na trasie : 2,9 Zimą w najbardziej skrajnych przypadkach trzeba dodać max 1l/100km
diesel
gaz
Miasto
3.70
4.50
Trasa
2.90
3.80
Cykl mieszany
3.20
4.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

z tego co słyszałem trzeba zwrócić uwagę na działanie skrzyni biegów - najlepiej podjechać na komputer, ja nie miałem z tym żadnych problemów

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

jak w każdym dieslu aż silnik po odpaleniu się rozgrzeje, w tym modelu jest bardzo fajne udogodnienie w postaci niebieskiej kontrolki ("termometr zanużony w wodzie") na desce rozdzielczej po tym widać że silnik jest zimny i nie rusza się nim dopóki kontrolka nie zgaśnie, w ostrej zimie czekałem do 2 może 3 min aż silnik się rozgrzał i kontrolka zgasła, wtedy można ruszać

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

każdemu kto chce oszczędnie jeździć nie dużym ale za to bardzo dynamicznym autem

Ocena ogólna

Bardzo dynamiczne i oszczędne auto, system ECO (tzw Start & Stop - dostępny w niektórych modelach Mercedesa i BMW) Przestronne wnętrze Jedynymi minusami tego auta są: mały bagażnik, trochę słabe wyciszenie, poza tym auto naprawdę godne polecenia

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Mały bagażnik, ale można rozłożyć całkowicie tylną kanapę wtedy przestrzeń ładunkowa jest naprawdę imponująca

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ja mam wersje bez klimy, latem wiadomo trochę uciążliwe ale zimą daje rade ogrzać środek dość szybko

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

System START & STOP tzw ECO bardzo fajne w korkach czy na światłach, można to włączyc lub wyłaczyć przyciskiem obok "awaryjnych", gdy włączony na zegarze obrotomierza świeci się na zielono napis ECO, wtedy naciskając pedał hamulca przez 3sekundy wyłącza nam silnik na czas postoju np na światłach (oszczędność paliwa do 0,5l/100km,)zwalniając pedał hamulaca silnik automatycznie się odpala - BARDZO FAJNA OPCJA, tym bardziej że można ją wyłączyć jak nie jest potrzebna jednym przyciskiem na desce

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt mały bagażnik

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo dynamiczne auto, przestronne wnętrze

Napęd

autor opinii
Błażej