Opinia Volkswagen Passat 2.0 TDI 140KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (hw4)

Volkswagen Passat 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 TDI 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 69 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-07-11

liczba wyświetleń: 2395

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy auto nie było uderzone i kradzione. Lakier itd. Ponadto metaliczny dźwięk z prawej przedniej strony - stukanie oznacza uszkodzony napinacz modułu wyrównoważającego silnika. Koszt naprawy 5 tys. zł. Kiedy wymieniany był rozrząd - koszt wymiany 2500 zł. Sprawdzić stan turbiny - czy się nie poci. Koszt wymiany - szkoda pisac. Ponadto sprawdzić czy kokpit nie trzeszczy, potrafi być to uciążliwe a czlowiek nie może sie do tego przyzwyczaić. Ponadto sprawdzić czy sie wszystkie schowki otwierają i zamykają. Auto to jest w większości przypadków użytkowane przez pracowników firm wiec z reguły nie dbają oni o stan techniczny auta. Bez wizyty w autoryzowanym salonie nie obejdzie się.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Moduł wyrównoważający silnika- Stukanie w silniku. Tankować tylko na dobrych stacjach lepszą ropę, gdyż auto ma wrażliwą pompę paliwa!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Biznesmenom.

Ocena ogólna

VW to nie Audi. Silnik ok choć nie jest to ta sama jakość nie bezawaryjność jak w przypadku 1.9 TDI. Wysokie koszty naprawy. Uzyte do wykończenia materiały są kiepskiej jakości.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Wysoka szyba tylna wymaga od użytkownika dobrego wyczucia dystansu. Wskazane posiadanie parktronika.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Wymieniony moduł wyrównoważający silnika - koszt naprawy 1500 zł. Brak interwencji mógłby skutkować zatarciem auta. Jeden z wymienionych wałków napędza pompę oleju. Ważne jest to, że auto posiadające kilkadziesiąt czujników nie ma takiego który sygnalizowałby ze ta ważna część jest uszkodzona!

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Auto płynie po drodze do prędkości 160km/h. Powyżej tej prędkości zaczynają sie szumy i auto staje się nadsterowne. Ale to nie Mercedes lub Audi.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Auto ma 69 tys przebiegu a już kiepskie wykonanie i trzeszczące plastiki dają o sobie znac :(

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja na satysfakcjonującym poziomie. Denerwujący jest ciągle włączający się wentylator klimatyzacji.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Wysoka tylna szyba uniemożliwia wygodne cofanie.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

brak

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Wymieniony moduł wyrównoważający silnika - koszt naprawy 1500 zł. Wymieniony został jeden wałek, napinacz. Koszt modułu to 5000 zł. Brak interwencji mógłby skutkować zatarciem auta. Jeden z wymienionych wałków napędza pompę oleju. Ważne jest to, że auto posiadające kilkadziesiąt czujników nie ma takiego który sygnalizowałby ze ta ważna część jest uszkodzona!

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii