Opinia Volkswagen Passat (b6) variant 2.0 bmp 140KM (olej napędowy) kombi 2006r., ocena użytkownika (snp)

Volkswagen Passat (b6) variant 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 bmp 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-07-13

liczba wyświetleń: 10196

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na przebieg i powypadkową przeszłość. Czasami lepiej dopłacić niż kupić tzw okazję. Na rynku jest ogrom aut po wypadkach. Sam oglądałem przed zakupem 3 Passaty i po przyjrzeniu się im zrezygnowałem. Zdecydowałem się dopłacić 3 tys zł i kupić pewne auto.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Paliwo, olej silnikowy i jakość części zamiennych i eksploatacyjnych. Pompowtryski nie znąszą złej jakości paliwa oraz zwykłego oleju silnikowego. Ceny części zamiennych w sklepach dosyć często są niewiele mniejsze od tych w ASO. Przykłąd : rozrząd z pompą wody - sklep za same części chciał 900 zl , - ASO razem z wymianą 1300 zł. Dobrej jakości przednia szyba około 1300 zł z wyminą w zwykłym warsztacie, orginalna w ASO 1500 zł. Polecam też dobrze rozejrzeć się w cenach w różnych ASO VW. Przykład : ASO VW Lubin wymiana rozrządu 2200 zł , ASO VW Poznań 1300 zł Skąd ta różnica nie wiem :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie z dziećmi. Miejsca bardzo dużo i nawet pies w bagażniku będzie zadowolony ;)

Ocena ogólna

Ogólnie oceniam auto wysoko. Wad jako takich po za mało wydajną klimatyzacją jak na razie nie znalazłem. Auto zakupiłem w salonie VW w Hannoverze z przebiegiem 145 tys km. Jak na razie po przejechaniu prawie 25 tys km wszystko jest oczywiście po za pompką paliwa.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Wcześniej posiadałem VW BORE w wersji Variant i moim zdaniem Passat jest bardziej komfortowy. Zawieszenie płynnie wybiera nierówności ale przy tym jest dosyć sztywne. Hamulce są skuteczne i nic nie można im zarzucić. Za to parkowanie zwłaszcza tyłem bez czujników parkowania jest dosyć utrudnione ze względu na ograniczoną widoczność do tyłu. Duży plus za spory prześwit zwłaszcza z przodu. Wysoki krawężnik podczas parkowania nie stanowi już problemu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Silnik bardzo przyzwoity. Posiadam samochód z silnikiem BMP 140 KM na pompowtryskach. Elastyczność oceniam wysoko. Skrzynia 6 biegowa przyjemnie działa mimo sporego już przebiegu. Jak dotychczas nie miałem kłopotu z wyprzedzaniem nawet przy sporym załadunku. Spalanie średnie na poziomie 6-6,5 l /100km moim zdaniem jest przyzwoite. Wadą silnika jest spora turbodziura. Tutaj VW się nie popisał.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Nie wiem jak to jest z innymi modelami ale jak na razie ze wszystkich aut, którymi miałem okazje jeździć Passat jest najbardziej cichy. Auta do których porównuję to : VW Bora , C4 Picasso, Xsara Picasso , Audi A6 1999r. Fotele zasługują na pochwałę. Po przejechaniu 600 km nic mnie nie bolało ani nie odczuwałem dyskomfortu. Plus za sporą możliwość regulacji foteli.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jak to w Passacie miejsca sporo. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Miejsca w bagażniku jest bardzo dużo a jego powiększenie jest banalnie proste. Jakośc materiałów bardz dobra ale montaż to już osobna para kaloszy. Czasami coś lubi zaskrzypić lub wydawać nieznośny dzwięk, który jest cichy ale irytujący - zwłaszcza, że w aucie jest bardzo cicho. Ergonomia bardzo dobra bez udziwnień. Wszystko na swoim miejscu i pod ręką.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto zimą bardzo szybko się nagrzewa ale za to latem klimatyzacja półautomatyczna nie jest w stanie szybko schłodzić wnętrza samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Auto przeładowane elektroniką, która raczej jest ok po za pewnymi mankamentami.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Koszty spore w ASO VW. Koszty u zwykłego mechanika mniejsze ale nie zawsze. Za wymianę pompki paliwa mechanik chciał 900 zł ja w ASO zapłaciłem 1200 zł W cenie wymiany pompki w ASO zawarta była cena lawety z miejsca awarii. Koszt lawety wyceniony przez PZU około 350 zł

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Po za wentylacją myślę że spasowanie kokpitu mogło być lepiej wykonane.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii