Opinia Volkswagen Passat B5 Variant 1.9 115KM (olej napędowy) kombi 2000r., ocena użytkownika (rqr)

Volkswagen Passat B5 Variant 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 115KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 187 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-03-04

liczba wyświetleń: 4701

Spalanie

Te silniki VW są bardzo oszczędne. Na trasie spalanie często spada poniżej 5,0 l/100. Oczywiście przy w miarę spokojnej jeździe 120-140 km/h.
diesel
gaz
Miasto
6.60
-.--
Trasa
4.70
-.--
Cykl mieszany
5.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rzeczywisty stan licznika, parametry silnika (ciśnienie, wtryski itd.) Fachowiec z kompem wszystko wyłapie. Stan zawieszenia , wahaczy itp. Dobrze żeby auto było obejrzane przez mechanika i lakiernika ( czy silnik suchy i czy nie było bite).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na zawieszenie i pracę turbiny. Jakiekolwiek wątpliwości na komputer, do mechanika aby kontrolować te rzeczy. Bo później koszty rosną.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rodziny.

Ocena ogólna

w skrócie duże wygodne, ekonomiczne i komfortowe kombi dla rodziny. Minusem są te turbiny , ale przy przebiegach koło 200 tys. trzeba się liczyć z jej czyszczeniem. Uwaga na cofnięte liczniki(szczególnie sprowadzane auta). Mój przy zakupie miał 180 tys. ale po podpięciu pod komputer elektromechanik wyszukał, że auto ma 235 tys. w rzeczywistości (wyżej jednak podaje widoczny na desce stan licznika :), a jak na 10 letnie auto z Niemiec to i tak to nie był duży przebieg. Przed zakupem koniecznie jechać na VAG do dobrego magika-elektryka z kompem. Dużo się można dowiedzieć o historii auta.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzi się b. dobrze.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jeżeli turbina jest sprawna idzie jak burza. U mnie turbina wymagała czyszczenia, bo zapiekły się kierownice (efektem były spadki mocy po dłuższym przyśpieszaniu)tzw. przeładowanie turbo. Na kompie wychodzi ten błąd dlatego przed kupnem koniecznie podpiąć na VAG i sprawdzić parametry przez fachowy serwis. Poza tym silnik nie do zarżnięcia.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Silnik trochę głośniej chodzi jak jest zimny, ale jak na diesla w środku jest cicho nawet przy większych prędkościach. Dużo daje płyta chroniąca silnik i skrzynie od spodu (wygłusza pracę silnika). Mi zimą się urwała, jeżdżę na razie bez i jest różnica.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu i z tyłu dużo miejsca, nie było narzekań ze strony pasażerów :)Jeżeli chodzi o karoserię to niewielkie bąble znalazłem przy mocowaniu relingu, do zrobienia u lakiernika miejscowo, dodatkowo odpryski na masce, mam niżej zawieszony przód i zbiera wszystkie kamyki :(Poza tym brak korozji. Bagażnik duży, a po rozłożeniu siedzeń prawie płaska powierzchnia, ogromna jak dla mnie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Pamiętać o wymianie filtra kabinowego raz na rok i wentylacja śmiga.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Prawe lusterko jest mniejsze w tym modelu, kwestia przyzwyczajenia. Boczne słupki są szerokie i trzeba się na zakręcie czasem wychylić. Poza tym widoczność dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika jest w porządku. U mnie tylko czujniki klocków hamulcowych szwankowały, gdzieś przetarł się kabelek są one za słabo zabezpieczone niestety. Dużo komunikatów odnośnie poziomów płynów, temperaturach itd. Pomocne ale denerwujące, szczególnie sygnały dźwiękowe przypominające przy każdym uruchomieniu silnika.Po prostu trzeba wszystko dolewać na bieżąco :).

Elektryka

9/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Oryginalne części w ASO są bardzo drogie, a robocizna jeszcze droższa. Plusem jest duża liczba zamienników dobrych firm i warsztatów, które robią Passaty więc jest nieźle. Poza tą turbiną (mnie to kosztowało 700 zł) nic się nie działo do tej pory :)

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bez prawidłowo działającej turbiny auto nie daję takiej frajdy. Po pierwszych objawach trzeba reagować i naprawiać.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Na prawdę bardzo dobrze się prowadzi. Trzeba trafić na auto, o które ktoś dbał (gł. chodzi o zawieszenie).

Komfort jazdy

autor opinii