Opinia Volkswagen Passat 2.0 16V 132KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (qr)

Volkswagen Passat 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 16V 132KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 2151

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

tak jak w przypadku wszystkich aut, czyli to co można zobaczyć od zewnątrz: blacha, mieszki (czy są cała, jak nie to żywotność przegubów jest bardzo mała), amortyzatory, wycieki z silnika (z przewodów do wspomagania zawsze leje)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

regularnie wymieniać (uzupełniać w razie konieczności) olej, regularnie wymieniać klocki hamulcowe (to się da rozpędzić, ale żeby nie było problemów z wyhamowaniem)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

osobom, które lubią wygodę i dość szybką podróż

Ocena ogólna

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Problematyczne jest wspomaganie kierownicy. Problem polega na nieustannie mokrych przewodach zasilających pompę. Pompa nie leje, ale przewody zawsze mokre (ten typ tak ma). Nie bardzo też jest z hamulcem ręcznym. Ręczny tarczowy nie jest zbyt dobrym pomysłem do tego samochodu, ponadto zaciski przeważnie w bardzo szybkim tempie ulegają zniszczeniu, ale tylko pod kątem używania hamulca awaryjnego (bez ręcznego też się da jeździć).

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Po podniesieniu mocy do ok 200 KM nie jest źle :) Skrzynia przy sportowym "wbijaniu" biegów zawsze zgrzyta przy 3 biegu. W przypadku, gdy się prowadzi normalnie nie ma żadnych problemów.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Amortyzatory w tych modelach powinni od razu dawać gazowe. Przy olejowych (nawet nowych) są problemy z dobijaniem opon do nadwozia, przez co błotniki tną opony. Po wymianie amortyzatorów, utwardzeniu zawieszenia (szczególnie tył - wzmocnione sprężyny) jest wszystko ok.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Jest to dość stary samochód, więc blacharka zazwyczaj jest już gdzieś podjedzona. Jeżeli chodzi o bagażnik to jest trochę maławo miejsca, ale to ze względu na butlę gazową (68 L)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wnętrze szybko się nagrzewa, silnik też. Szyberdach pomaga przy ciepłych dniach.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność z przodu jest dobra. Problem tylko z tyłem. Wysoko umieszczenie bagażnika idealnie zasłania koniec samochodu, więc jest dość ciężko ocenić odległość (jak w sienie). W lusterkach za to widać wszystko i można się przestawić na parkowanie na lusterka.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii