Opinia Volkswagen Passat Comfortline 1.8 turbo 150KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (2144)

Volkswagen Passat Comfortline 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 turbo 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 234 500 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 5807

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.00
13.00
Trasa
8.20
9.60
Cykl mieszany
9.50
10.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na model z Polski, z fakturami/rachunkami, oryginalnymi częściami, czy dobrze jeździ, czy wszystko robione było na czas i czy nie ma 400-500tys. km przebiegu (diesel). Benzyna ma zazwyczaj 240-300tys. km. A nie 140tys. :)))

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na nie wyłączanie samochodu z turbiną zaraz po przyjeździe na miejsce. Poczekać z 30sekund, lub nawet z 2-3min po szaleńczej jeździe. Warto - turbina będzie działać i 400tys. km, a nie 100tys. lub krócej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś, kto chce dbać o auta, a nie potem mówić, że się psuje i nic się nie robi. Nie ma takich samochodów.

Ocena ogólna

Autko niczego sobie, lepiej kupić benzynę, a jeśli ktoś jeździ sporo, lpg u dobrego gaziaża. Diesel jest bardzo głośny w środku, przy 130-140 jest wręcz denerwująco, a w mieście w korku totalna porażka.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

1. trzymanie - dobre, jednakże nawet przy nowych amortyzatorach i sprężynach i całym nowym zawieszeniu auto się przechyla ciut za mocno. Może to dlatego, że wcześniej jeździłem alfą 156. 2. Skręca bardzo dobrze, podobnie do małych aut. Dobry promień skrętu. 3. Dobrze tłumi nierówności, jednakże to nie mercedes. 4. Auto ma tendencję to szumienia (opływowy wiatr). Ciut podatny na wiatr przy wyjeżdżaniu z lasu, lub wiatru autostradowego. 5. Wspomaganie dobre, nie trzeba siły nawet kręcąc w miejscu. 5.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

1. Silnik elastyczny (turbo benzyna), jednakże nie należy go porównywać na tych samym biegach do diesela jak to ma często miejsce. Diesel ma obrotów 2000rpm i mój też (zostanę w tyle). Jednakże diesel kręci do 4000rpm, a mój do 6000rpm, więc zróbmy tak, aby te 2000rpm było różnicy przy końcu = trzeba zrzucić bieg o 1 i wówczas 130konny diesel nie ma szans. 2. Od 0-100kmh 9,2 katalogowo, naprawdę ok 8-8,5 (licznikowe). 3. Przydałoby się mieć 6 biegów, auto pali spore ilości benzyny (dlatego mam lpg).

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

1. Lepiej jechać z kimś - im więcej tym lepiej - jest wówczas miękko, ale wolę sam, ze względu na spalanie i komfort wyprzedzania. 2. Szumi trochę w środku, często opadają drzwi i nie dociskają uszczelki - wówczas pozostaje ASO - 500zł w plecy za uszczelki i nowe zawiasy z montażem. Fotele do kitu, niektóre egzemplarze mają regulację odcinka lędźwiowego. I takich foteli szukać. Byle auto nie miało skóry - porażka latem (klei się) i zimą (zimne i trzeba czekać na ogrzewanie i do tego przesuwa się człowiek na zakrętach).

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

1. Ilość miejsca - naprawdę sporo, nikt się nie gnieździ, ani z tyłu, ani z przodu. 2. Materiały dobre, choć szarawe wszystko. Nie niszczy się mocno z biegiem czasu prócz rączek przy drzwiach. 3. Mimo bezwypadkowości po 10 latach wyskoczyły bąble z rdzą na błotniku tylnym (sól i błoto). 4. Wszystko w środku bardzo czytelne. Od razu można się odnaleźć. 5. Bagażnik spory, jednakże niski próg załadunku, dlatego lepiej czasami wziąć kombi, ale mi się nie podoba, bo towarów nie wożę.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Grzeje i chłodzi bardzo dobrze, jednakże częstą awarią w passatach są silniczki nawiewów (elektryczne) oraz nagrzewnica, która często się zabija syfem, nie wiadomo skąd.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

1. Widoczność do przodu b. dobra, jednakże czasami przeszkadzają słupki przednie. 2. Do tyłu, coś tam widać, lepiej patrzeć w lusterka i się przyzwyczaić do długości auta. Po paru tygodniach można parkować na pamięć. No chyba że ktoś nie umie parkować tyłem :)

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych problemów, z niczym.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

ceny części są niskie, ale zamienników, jednakże polecam tylko i wyłącznie oryginały, bo i tak przyjdzie wymienić jeszcze raz, więc wyjdzie drogo, ale za to na kolejne 10 lat bezawaryjnie, zamiast na 1-2 lata i znowu wymiana i nerwówka.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

wielowahaczowe zawieszenie. jesli nie wymienisz wszystkiego na raz, bedziesz wymienial w nieskonczonosc, ale od razy trzeba dac 2000zl z wymiana za wahacze poza aso oraz 4800zł w aso.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nigdy mnie nie zawiodło, nigdy, robię 35tys. km rocznie i nie jeżdżę powoli, ale robię wszystko na czas.

Niezawodność

autor opinii