Opinia Volkswagen Passat clasic sedan 2.0 benzyna FSI 0KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (h43)

Volkswagen Passat clasic sedan 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)
silnik: 2.0 benzyna FSI 0KM (benzyna)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 78 000 km
liczba drzwi: 4
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 20 lat lub więcej
data oceny: 2009-07-09
liczba wyświetleń: 3092

Spalanie
jadąc spokojnie 90 -120 bez gwałtownych przyśpieszeń ,wyprzedzania itp da się uzykać wynik nawet na poziomie 6,1 l/100 km. Jednak podczas normalnej ale nadal spokojnej jazdy jako średnia trzeba przyjąc 8 - 8,5l/100. Przy mocniejszym depnięciu Na autostradzie spokojnie mógłby mieć dodatkowy bieg z obniżeniem prędkości obrotowej do poziomu 2500 - 3000 obrotów co znacznie zmniejszyłoby zużycie paliwa.
  benzyna gaz
Miasto 9.80 -.--
Trasa 8.30 -.--
Cykl mieszany 8.00 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
samochód dla osób ceniących jakość i wygodę w cenie około 130 tyz zł
Ocena ogólna
Samochod elegasncki. Spokojny w wyglądzie.Bardzo wygodny. Obszerne wnętrze wykończone dobrymi materiałami. regulane i oddawanie mocy przy dobrze zestrojonym zawieszeniu daje przyjemnść z jazdy. Niestety jeśli bardziej dynamiczne prowadzenie to efekt natychmiast zauważalny pod dystrybutorem.
Ocena ogólna
8 / 10
Układ jezdny
Durzy przeskok w jakości samochodu w stosunku do poprzedniego modelu Passata. Samochód bardzo wygodny i przestrzenny.Przemyślany. Zusterek przy przy 50 tys uszkodzony czujnik klimatyzacji (higrometr) przy 60 tys uszkodzenie cewki. przy 70 tys zniszczony kompresor w klimatyzacji.( pomimo stałego servisu. Poza tymi usterkami jeśli jest sprawny to bardzo przyjemny samochód. Mozna się powoziź ale i przy szybszej i dynamicznej jeździe bardzo dobrze się sprawuje. Zawieszenie i układ kierowniczy dobrze zestrojone. Hamulce bardzo wydajne. Wymagają skupienia zwłaszcza na sliskim.
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
8 / 10
Parkowanie
7 / 10
Napęd
silnik dobrze wytłumiony. Eklastyczny i wystarczająco mocny. Bez żadnych przeróbek zezwala na dynamiczną jazdę. Niestety przy ostrzejszym traktowaniu dość paliwożerny jak to zresztą zawsze w passatach było. Skrzynia manualna - normalnie prawidłowa. Widziałbym potrzebę instalacji jeszcze jednego biegu - na autostradę do utzxymania niższych kosztów eksploatacyjnych przy stałęj wyższej prędkośi.
Elastyczność
9 / 10
Skrzynia biegów
8 / 10
Silnik
9 / 10
Przyspieszenie 0-100km
9 / 10
Przyspieszenie 60-120km
8 / 10
Przyspieszenie 80-120km
10 / 10
Komfort jazdy
Prowadzi się bardzo komfortowo. Na zawieszeniu nie robi różnicy obciążene. Fotele więcej niż wygodne.
Resorowanie bez obciążenia
9 / 10
Resorowanie z obciążeniem
9 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
10 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
10 / 10
Wyciszenie
9 / 10
Nadwozie i wnętrze
Kabina na tyle obszerna że zarówno z przodu jak i z tyłu mogą siedzieć koszykarze i będą mieli wygodnie. W wyposażeniu skóra wszystko ok poza denerwującym wyscieleniem dprzedniego panelu deski rozdzielczej plastikiem w kolorze skóry. VW mógł juz odpuścić te 0,5 m skóry i wykończyc twen mały kawałek nalezycie. Ergonomia bez zastrzeżen.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
10 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
9 / 10
Możliwość aranżacji
7 / 10
Karoseria
8 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli klima się nie popsuje to wentylacja bardzo dobra. Schowki w podłokietniku ( dość oszerny) i tzw na rękawiczki możliwość schładzania. do zupełnie przyzwoitych temeratur. Fotele ogrzewane zapewniają wysoki komfort w postaci chłodnego otoczenia i miłego ciepła na plecach
Wentylacja i ogrzewanie
9 / 10
Widoczność
Wysocy kierowcy muszą się przyzwyczaić, że kąty maski są tak dobrane iż odbija się w niej namalowany pas ( linia) środka jezdni. Kufer dść obszerny i utrudnia cofanie zwłaszcza osobom które nie potrafią tego zrobić jedynie na podstawie obserwacji luserek. Same lusterka - rewelacja. Przy doświetleni samoczynnie się zciemniają. można zapomnieć o oślepieniach z tyłu - to niemożliwe. w nocy z lusterka wewnętrznego na deskę splywa delikatna czerwona poświata - zachowane sa warunki ciemności a jednoczesnie widoczne jest wnętrze samochodu. -świetny pomysł.
Widoczność do przodu
9 / 10
Widocznośc do tyłu
6 / 10
Widoczność w lusterkach
7 / 10
Elektryka/Elektronika
Chyba na poziomie innych wspólczesnych samochodów. Bardzo przyjene dodatki ale niestety czasem usterkowe. zwarcie w radiu, Awaria czujnika wilgotności 2 x
Elektryka
7 / 10
Elektronika
7 / 10
Naprawy
servis niestety dość drogi i adekwatny do samochodu za 150 tys zł. Koszty na tyle znaczące, że trzeba je uwzględnic decydując się na zakp nowego samochodu
Niezawodność
6 / 10
Koszty napraw
3 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
 
nic
autor opinii