Opinia Volkswagen Polo 86C 1.0 45KM (benzyna) hatchback 1988r., ocena użytkownika (q5g)

Volkswagen Polo 86C 1988r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 45KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 213 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 4693

Spalanie

Jeśli chodzi o spalanie to niestety muszę rozczarować. Pomimo małej pojemności w silniku 1,0 HZ mamy do czynienia z gaźnikiem i 4 biegową skrzynią. Podane spalanie to najmniejsze jakie udało mi się uzyskać
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.30
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim rdza. Zwróćcie uwagę szczególnie na podłogę, żeby nie była zgnita bo nie warto kupować już czegoś takiego.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W sumie nie wiem co napisać. Pilnuj wszystkiego na bieżąco a autko nigdy Cię nie zawiedzie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodej osobie na początek kariery kierowcy.

Ocena ogólna

Samochodzik jak najbardziej godny polecenia. Można szukać czegoś z instalacją gazową i wtedy będziemy się cieszyć jazdą za grosze autkiem, które nie wymaga zbyt dużego wkładu finansowego w części. Można już kupić taki samochodzik za 800 zł wzwyż.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Ogólnie autko sprawnie pokonuje nasze drogi. Robiąc nim do tej pory 70 tys kilometrów nie narzekam na niego. Dobrze się prowadzi, a braku wspomagania nie czuć tak bardzo, no chyba, że jest się kobietą, wtedy trzeba tej siły użyć więcej ;) Standardowe hamulce dobrze radzą sobie z wytracaniem prędkości, ale zaskoczyć się można przy pełnym załadunku, wtedy już czuć wyraźną różnicę w długości hamowania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik 1,0 na gaźniku bardzo elastyczny. Bez trudu jedzie na 4 biegu od prędkości 40 km/h do prędkości max 150 km/h. Skrzynia biegów chodzi dobrze, czasem zgrzytnie wsteczny ale to sporadycznie. Jeśli chodzi o przyspieszanie to powiem, że wyścigówka to nie jest i trzeba się dobrze zastanowić jeśli się chce wyprzedzać ;) ale jak na 45 KM jest nawet żwawy.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Poziom wyciszenia jest w miarę dobry, ale efekt psują trzaskające się plastiki wewnątrz. Fotele są wygodne, bez żadnych problemów można pokonać bez zmęczenia i bólu ponad 400 km. Wbrew pozorom autko prowadzi się dużo lepiej przy pełnym obciążeniu, wtedy zawieszenie wzorowo wybiera nierówności i auto jest dużo stabilniejsze. Pusty samochód ma twarde zawieszenie i niekomfortowo wybiera nierówności.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń - a co to? W samochodzie wygodnie pojadą 4 osoby normalnej budowy. Z tyłu da się zmieścić 3 osoby, ale na dłuższy dystans polecam usadowić tam 3 drobniejsze kobietki ;) Ergonomia na najwyższym poziomie, w samochodzie mamy około 10 przycisków także nie ma się w czym pogubić. Schowki - całe 4. 2 w drzwiach, jeden w tunelu środkowym i jeden przed pasażerem, dostęp dobry, pojemność przeciętna. Jeśli chodzi o zużycie wnętrza - zastosowane plastiki nie wykazują żadnego zużycia a w moim aucie mają już 22 lata, tak samo fotele, tapicerka jest niezwykle trwała, i jeśli jest eksploatowana normalnie (czyli nie przewozimy na niej ziemi i innych syfów) wymaga tylko okresowego wyprania. Rdza - atakuje głównie progi, rogi drzwi i tylną klapę. Pojawia się też w podłodze ale w egzemplarzach powypadkowych.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli mamy tylko sprawny układ, w zimie przy -20 stopniach samochód nagrzewa się dość szybko i nie trzeba zastawiać chłodnicy żadnymi kartonami, po 20 minutach nie da się już wytrzymać z gorąca. W lato polecam otwarcie szyb na maxa bo o klimie można pomarzyć.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność na dobrym poziomie, zarówno do przodu jak i do tyłu. Lusterka mile zaskakują bo są duże jak na taki samochód i większe niż w niejednym nowszym samochodzie miejskim.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny nie cierpi praktycznie wcale. Zdarzają się sporadycznie przepalone żarówki. Mogą ulec awarii kabelki w tylnej klapie, ale to jest uszkodzenie czysto mechaniczne wynikające z otwierania i zamykania klapy bagażnika. O elektronice nie powiem nic bo nie ma czegoś takiego w tym aucie. Doposażyłem go w centralny zamek z pilota, elektryczne szyby i wszystko śmiga.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Awaryjność na niskim poziomie. Jeśli na bieżąco się wszystko wymienia autko odpłaca nam się długowiecznością. Przez cały okres eksploatacji wymieniłem tylko uszczelkę pod głowicą i zaworami i rozrusznik bo się zepsuł w zimę. Raz zawiodła pompka paliwa. To są takie poważniejsze wymiany. Podstawowych materiałów takich jak filtry, hamulce i zawieszenie nie podaję bo to normalne że się zużywają. Jeśli chodzi o zawieszenie jest bardzo trwałe. Jeszcze nie wymieniałem bo nie ma potrzeby. W układzie hamulcowym wymienione zostały przewody bo stare stalowe już rdzewiały i tylko dlatego zostały wymienione na miedź.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Troszkę za twardy, ale do wytrzymania.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Samochód naprawdę niezawodny. Na drodze zawiódł tylko raz przez awarię pompki paliwa. Tak to samochód nie do zdarcia.

Niezawodność

autor opinii
Wiesław