Opinia Volkswagen Sharan 1.8 16v 150KM (benzyna+gaz) van 2002r., ocena użytkownika (248h)

Volkswagen Sharan 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.8 16v 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 370 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2013-12-07

liczba wyświetleń: 2802

Spalanie

Mam gaz Holenderski, bardzo dobre spalanie, świetnie ustawiony. Oryginalnie, nic nie ruszane. Zbiornik w kole 50 litrów. Na trasie latem potrafię tak jechać żeby zejść do 7,5 gazu na 100km. Z pełnym załadunkiem i 7 ludźmi niestety potrafi 8-9l gazu spalić. W końcu to duże auto, van! Jak na vana silniczek 1,8 Turbo (z przebiegiem i bez żadnej większej naprawy!) i spalanie prima!
benzyna
gaz
Miasto
8.00
9.50
Trasa
7.00
7.50
Cykl mieszany
9.00
9.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na prawdziwy stan licznika, czy nie kręcony. Nie wierzę w małe przebiegi. Mój ma już prawie 400tysięcy km i jest na szczęście ok. Nie podobały mi się ogłoszenia z podejrzanymi licznikami i je omijałem. Chyba dobrze. Do handlarzy czy importerów starałem się nie jeździć. Stłuczki i przytarcia każdy samochód po paru latach już miał i nie należy się doszukiwać oryginalnego lakieru. Najważniejsze że jak miał to naprawiony był w miarę dobrze!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na paliwo ze sprawdzonych stacji. Ja się osobiście zraziłem do Orlen i Statoil. Mam swoje sprawdzone i tam tylko tankuję. Zauważyłem że jakość paliwa ma dużo wspólnego z ilością litrów spalonego na 100km. To ciężko wychwycić ale się da. Po 2 latach już wiem gdzie nie tankować. Mam 3 małe ulubione stacyjki bez żadnych wielkich neonów i 2 stacje BP, paliwo(szczególnie gaz) mają super! Pozdarwiam

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu. Nawet młodym ludziom choć koszt utrzymania spalania ilości paliwa dla studenta może być zbyt wysoki. Raczej dla rodziny lub jako służbowy wielozadaniowy.

Ocena ogólna

SUPER samochód. Na każdą okazję.Do pracy, do miasta, na wakacje. Mam go długo i jestem zadowolony. Nie wiem jak inne ale silnik 1,8T + instalacja LPG Holenderska jest rewelacyjnie mocny i ekonomiczny.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

rewelacja, pięknie się trzyma drogi, kierownica chodzi lekko, słucha się nad sterownie, przy pakowaniu nie ma problemu, świetnie oszklony, nie potrzeba czujników

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Skrzynia dość twarda ale bardzo mocna i trwała, najlepsze przyspieszenie zauważyłem od 2 tys.obrotów.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

bez zastrzeżeń, trzeci rząd foteli mógł by być nieco węższy (same fotele)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

przestawiać i ustawiać siedzenia można w różnej konfiguracji, przy trzecim rzędzie (wersje 6 i 7 osobowe) bagażnik wielkością jest jak zwykłym aucie. Po 12 latach żadnej korozji, lekkie ślady na felgach i zamocowaniach amortyzatorów ale to pikuś. Blacha jak to w VW. Jak dzwon. Mam wersję montowaną w USA (ale wyskalowaną w km/h i po niemiecku) więc może tam dają lepsze blachy :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

super, sprężarki nawet nie czuć na silniku. Ja mam 3 strefową, także na 2 rząd i na tył.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Lusterka boczne wystarczające choć w busie miałem lepsze :)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

elektryczne szyby potrafią się czasami rozregulować, centralny przy zmianie temperatury otoczenia (zima) także potrafić pokazać rogi. To kwestia siłowników. Tak to wszystko ja dotąd (5 lat) ok.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Po 5 latach użytkowania mam do do niego zaufanie, mam słuszny już przebieg a silniczek cyka jak zegarek bez żadnych zabiegów, nie przeciążam, nie żyłują, normalna zrównoważona jazda. Świetny w trasy (Chorwacja itp). Co ważne mam ciężki camping jednoosiowy (7,5m) i na haku mam 1600kg. VW Sharan z przyczepą i gratami daje sobie radę w Chorwackich i Czarnogórskich górach bezproblemowo. Nie miałem większych przygód (kapeć to nie awaria). Polecam opony 16 calowe, zimowe, mogą być Polskie - dobre! Nawet latem, a co :P

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W zasadzie wszystko jet jak należy. Do jednego do czego mógłbym się przyczepić to jakość plastików. Ale już w każdych tak jest, nawet tych najnowszych. Im nowszy tym jakość słabsza. Silnik mojego jest rewelacyjny . Mam już niecałe: 400.000km i żadnych awarii, nic oleju nie spala, PRIMA! Blacha niezła, komfort duży. Co chcieć więcej?

Niezawodność

autor opinii