Opinia Volkswagen Sharan carat 2.8 204KM (benzyna+gaz) van 1996r., ocena użytkownika (rcc)

Volkswagen Sharan carat 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.8 204KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 215 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-22

liczba wyświetleń: 5462

Spalanie

Instalka gazowa sekwencja STAG 3.Założona przy przebiegu 150tyś.km.Przejechane 65tyś.km,wymiana filtrów i sprawdzanie na kompie co 29tyśkm i awntualnie regulacja.Jazda na gazie bez problemów inie odczuwam różnicy czy etylina czy gaz, no może tylko delikatni eięcej spali chociaż na etylinie długo nie tstowałem,bo po przejechaniu 1 tyś.km szybko zakładałem gaz,ponieważ przy jeźdze na etylinie koszty naprawde były dosyć duże.Teraz tankuje do pełna-butla w miejscu koła 53 litry gazu i 350 km jazdy.Jak gaz się skończy samoczynnie przełączy na paliwo bez zakłóceń jazdy.Jest tylko sygnal dzwiękowy.Koszt instalacji 4 tyś.PLN.Już dawno zarobiła na siebie a teraz zarabia dla mnie.Instalka naprawde zrobiona rewelacyjnie.Firma Jetronic w Gorzowie Wlkp.Zrobione w JEDEN dzień!
benzyna
gaz
Miasto
15.00
15.50
Trasa
13.00
13.50
Cykl mieszany
14.00
14.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Myśle,że na elektryke.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbać o wymiane olaju i zwrócić uwagę na nosnośc opon minimum H95 jest takie oznaczenie na oponie,Naprawde jest to ważne dla bezpiecznej jazdy.To jest ciężki samochód a z pełną obsadą i bagażem to proszą sobie policzyć nośność jaką musi wytrzymać jadna opona i są jeszcze przeciążeni przy hamowaniu!

Ocena ogólna

Bardzo przyjemna i wygodna jazda,dużo przestrzeni w środku,czyli pakowny.Jazda nie męczy.Fotele twarde ale właśnie przy dłuższej jeździe nie czuć tego widocznie tak ma być.Kiedyś jeździłam OMEGĄ A.Fotele mieła mięciutkie jak kanapa w domu,ale przy dłuższej jeździe nie bylo to zbyt fajne,D--a bolała!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Troche wynosi na mocnych zakrętach i przednie słupki ograniczają widoczność z przodu na boki.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik pracuje bardzo cicho i stabilnie zarówno na etylinie i na gazie.Gaz sekwencja STAG 3.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Słabo wykończone plastiki we wnętrzu.Podwozie elastyczne.Komfort jazdy rewelacyjny,chociaż przy prędkości powyżej 140km/h słychać świst powietrza przy uszczelkach drzwi

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Bardo łatwy demontaż tylnych foteli i szybko uzyskujemy bardzo dużo przestrzeni ładunkowej

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zima muszę podczas pierwszych 5-10km dogrzewac webastem,w które jest wyposażony bo długo się dogrzewa.Webasto jest niezależne od pracy silnika i można je zaprogramować jeszcze przed uruchomieniem silnika ale musi być super ako bo dmuchawy chodzą na maxa i może sie zdażuć w kabinie jest super ciepełko ale ako tak słabe,że nie zakręci.Raz mi sie tak przytrafiło i teraz włączam webasto dopiero jak uruchomie silnik.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przednie słupki są za grube i przysłaniają przód z boku.W trakcie jazdy może to nie jest uciążliwe,ale przy ruszaniu na skrzyżowaniu trzeba naprawde bardzo trzeba uważać na pieszych ,którzy mogą wchodzić na przejście!

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Przekaźniki słabo zabezpieczone przed wilgocią.Przekażnik grzania przedniej szyby miał wode w środku i nie łączych ale można było go jeszcze zregenerować.Dużą wadą jest przejście tylnej wiązki z karoseri do tylnej klapy.Często przewody się przełamują.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Łańcuszek walnął u niemca i dlatego poszadł na szrot.Kosz naprawy około 3 tyś.PLN ,sporo namieszało w silniku wszysko zrobine na orginałach.Linki biegów orginały kupione u niemca 300 PLN,robota 100PLN,linka ręcznego zastępcza 200PLN opornik 100PLN z allegro.Dosyć drogie części w serwisie VW,ale jest dużo tanich zamienników.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

No ale to waży 1900 kg.i silnik 2.8 za komfort i szybką jazde się płaci ale warto!

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ogólnie to super autko.Następny też będzie SHARAN-ale druga wersja czyli po 2000 roku

Komfort jazdy

autor opinii