Opinia Volkswagen Transporter T5 2.5 2.5 TDI 130KM (olej napędowy) bus 2003r., ocena użytkownika (232p)

Volkswagen Transporter T5 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.5 2.5 TDI 130KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 290 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2012-02-01

liczba wyświetleń: 6779

Spalanie

Autem z tym silnikiem cieżko uprawiać eko-driving. Po prostu przyjemnie sie przyspiesza. Myśle że 8-8.5l/100 jest realne.
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak sie dba tak sie ma. Paliwo powinno być dobre. Gaszenie z wciśnietym spręgłem przedłuża przebieg dwumasy. Lepiej utrzymaywać górny poziom oleju. Gdyby zaczeło ubywać płynu od razu wymienić pompe wody.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Mała firma i duża rodzina gdzie na codzień auto pracuje a w wekend i na wakacje dobre auto w trase i dużo miejsca

Ocena ogólna

Nie mam do auta zastrzeżeń. I fajnie sie nim jeździło.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo stabilne auto.Szczególnie długi świetnie sie prowadzi. Na śliskim jak dobre zimówki jazda bezstresowa. Parkowanie trudniejsze tylko ze względu na gabaryty auta

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Nie mam zastrzeżeń. Ten silnik jest wystarczający do długiej T5. Mógłby ciszej pracować na luzie. Za to podczas jazdy jak dobra osobówka i cicho.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Jedyne zastrzeżenia to do tylnego siedzenia trójki. Nie reguluje sie kat pochylenia oparcia i za ciężki jak sie wyjmuje.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Miałem transportera i trudno od niego wymagać jakości caraweli czy multiwana. Jak na auto do pracy to komfort jest wystarczający. Auto przestronne. Nie ma problemów z korozją.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mógłby sie szybciej nagrzewać. Ale jak przed jazdą w mróz silnik pochodzi pare minut na luzie to daje rade szybko sie nagrzać.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Jest bardzo OK.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jedyny problem miałem jak mi napadał deszcz przy otwartej szybie na włączniki od podnoszenia szyb. Skończyło sie wymianą nawet niedrogo.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Dobry uczciwy mechanik i auto służy bez problemu. Części dostępne. Pompa wody i turbina były u mnie jeszcze orginalne. Szczególnie pompa wody miała prawo paśc bo serwis przewiduje wymiane po 150tyś.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie zmieścił mi sie do garażu. Musiałm powiększyć drzwi.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jeździ jak osobówka a długi szczeglnie dobrze sie prowadzi.

Komfort jazdy

autor opinii