Opinia Volkswagen Phaeton V10 5.0 TDI 313KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (cgs)

Volkswagen Phaeton V10 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 5.0 TDI 313KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 100 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 5126

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
16.00
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprawdzić turbiny i kompresor klimy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Serwisować zgodnie z zaleceniami.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim którzy mają dylemat pomiędzy Mercedesem S, BMW 7 czy Audi A8.\\r\\nPhaeton bije te auta o głowę.

Ocena ogólna

Zdecydowanie najlepsze auto na świecie.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzenia auta lepsze jest tylko w starej Audi A8 produkowanej od roku 1999 do 2002. Reszta aut odpada. Hamulce posiadają 4 klocki hamulcowe na koło, więc jest czym hamować a czujniki parkowania ułatwiają parkowanie.Trochę wąska tylna szyba.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność zachowana. Trochę niudana skrzynia biegów (lepsze są choćby w Bmw7). Vw powinien zastosować skrzynię DSG.Przyśpieszenie rewelacyjne w zakresie 50 km/h - 150km/h

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest w pełni regulowane (wysokosć i twardość) więc każdy dopasuje to pod siebie. Fotele z przodu są w pełni regulowane lecz ustępują również fotelom z Bmw7, natomiast wyciszenie jest niespotykane w żadnym innym aucie.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Tutaj zdecydowanie najlepiej.Auto bije o głowe wszystkie inne auta tej klasy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzację i ogrzewanie w Phaetonie trzeba przeżyć :) Zdecydowanie max. i tutaj równiez nie ma konkurencji.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przód OK. troche wąska wydaje się tylnia szyba. Lusterka rewelacyjne.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Od strony elektroniki to w tym okresie nie było auta tak nafaszerowanego różnego rodzaju elektroniką.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Generalnie auto się nie psuje. Ceny części są niekiedy baaardzo drogie. Np. nowy kompresor klimy 5000 Euro. Przycisk świateł awaryjnych + sterownik 2700 Euro. Komplet amortyzatorów 20000 zł. Ale klocki hamulcowe to już 500 zł. Końcówki drązka 100 zł Filtr powietrza 100 zł.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii