Opinia Volvo 945 TD 2.4 122KM (olej napędowy) kombi 1996r., ocena użytkownika (vp5)

Volvo 945 TD 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.4 122KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: półautomatyczna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-12-09

liczba wyświetleń: 1713

Spalanie

Przejechałem na dieslu 700 km z Gdyni do Rzeszowa, i przy ekonomicznej jeździe, najczęściej 100km/godzinę, zimą na oponach całorocznych spalił mi 7,03 / 100 km (jechały 2 osoby z bagażami). Jak na taki duży samochód i duży silnik to wyjątkowo mało.
diesel
gaz
Miasto
7.90
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Czy szczelność silnika jest zachowana.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na płyn w chłodnicy

Ocena ogólna

Jak na takie stare auto, ponad 14 letnie to się nieźle trzyma. Wyższa klasa średnia auta a w niskiej cenie. A najlepsze zimą są podgrzewane fotele i bardzo dobra widoczność z przodu i z tyłu. Parkuje się łatwo bo ma skręty jak autobus :)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Co 2-4 tygodnie muszę dolewać płyn do chłodnicy, bo gdzieś znika. Minusem jest też, że wymiana rozrządu kosztuje 500 zł części (2 paski, 2 rolki) + 300 zł robocizna, ale to co 50-60 tys. km przebiegu.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jak na tak duże i stare auto, to spalanie jest niewielkie (a waży 1,4 tony). Do tego pozytywna ocena widoczności.

Spalanie

autor opinii