Opinia Volvo 460 1.9 92KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1995r., ocena użytkownika (ssk)

Volvo 460 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.9 92KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 202 346 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-07-14

liczba wyświetleń: 2145

Spalanie

Może to się wyda nie którym użytkownikom nie możliwe, ale doceniam fakt ze w mieście są światła, skrzyżowania i korki, zaś na trasie mniejsze postoje, reasumując wychodzi tak że na trasie moje autko pali mi ok.4L/100Km, jeśli chodzi o miasto to tak 5,5-5.7L/100km. Posiadam Diesla z turbina. Moja średnia prędkość na trasie to 90-100km/h, zaś w mieście to ok.50km/h
diesel
gaz
Miasto
5.70
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

No na dusze, silnik, czy ma jakieś wycieki,na karoserie, na nadkola, podszybie, oraz zawieszenie głównie przednie, jak się prowadzi na nie równościach czy nie wyrywa kierownicy z rak. Bo wtedy wymiana obejmuje tuleje wahacza, końcówki kierownicze, stabilizatory, sworznie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na widoczność czyli czystość szyb, sprawdzać stan płynu chłodniczego, ładowanie akumulatora i stan oswietlenia.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To auto jest dla ludzi zarówno tych młodych jak i starszych, ale to nie model sportowy, wyścigowy, to taka mała przyjemność w prowadzeniu w rozsądku i bez agresji kierującego.

Ocena ogólna

Wadą może być jedynie to ze jest mało wersji z klimatyzacja, ja jej nie posiadam, choć w moim samochodzie jest pełna opcja elektryki i elektroniki. Do zalet mogę dodać ze uwielbiam nim podróżować, jest bardzo bezpieczny, mało pali. to taki średniej klasy samochód rodzinny.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzi się bardzo komfortowo, nawet wiek tych 15-lat daje swoje plusy, układ hamulcowy wręcz idealny, chwalić takie autko.Mimo dużych gabarytów auta , parkowanie odbywa się płynnie.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Praca silnika bardzo dynamiczna, ale wchodzenie na obroty i przyspieszenie w normie 13-16 sekund, przy zmianie biegów, pomocy turbiny nawet dość dynamiczna.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Co tu dożo się rozpisywać, wiemy jakie mamy nawierzchnie naszych dróg? Jedzie się z obciążeniem i bez, prawie tak samo..Fotele przednie w miarę wygodne, posiadają ogrzewanie, zaś tylne tez wygodne. Co do hałasu, to na pewno dożo zależy od silnika i układu wydechowego.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca jest dość sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu samochodu, sporo schowków, rozkładane tylne fotele umożliwiające powiększenie bagażnika. Tu trzeba zwrócić uwagę na jeden mankament wszystkich samochodów, bardzo słabe tylne nadkola, postępująca rdza na reperyturce, to wynik tego że nie ma plastikowych nadkoli, zaś większość samochodu brak ognisk rdzy. Dostępność do przełączników jest idealna..

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie działa dość szybko, auto posiada podgrzewana tylną szybę i lusterka boczne, system nawiewów bardzo dobrze rozprowadza ciepło po wnętrzu samochodu. A w czasie lata doskonale potrafi chłodzić wnętrze.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Bardzo dobra widoczność....

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zabezpieczenie jest bardzo dobrze skonstruowane, elektronika też...

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie które podzespoły są naprawdę drogie ale tez tanie, ale ja zawsze kupuje te lepsze, fabryczne. Wtedy wiem że wydłużę życie w aucie. Koszt napraw kształtuje się też rożnie...ale wybieram fachowców..

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Właściwie nic, jedynie brakuje mi klimatyzacji i jak jest bardziej ciepło to występują delikatne naprężenia i trzaski na konsoli.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tak właśnie te spalanie, to było dla mnie cudownym zbawieniem, wcześniej tez miałem diesla miał mniejsza pojemność bo 1600cm, ale palił mi prawie 10-14l/100kmTeraz wlewam te 60l oleju i jeżdżę do woli..czasami nawet 2-miesiące.

Spalanie

autor opinii
Andrzej