Opinia Volvo 740 2.3 158KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1990r., ocena użytkownika (t91)

Volvo 740 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.3 158KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 250 142 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 1991

Spalanie

duży silnik, automat, klimatyzacja, cóż się dziwić ...
benzyna
gaz
Miasto
14.50
15.50
Trasa
9.50
10.90
Cykl mieszany
12.20
13.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

spalanie, szczelność silnika i skrzyni biegów, pobór energii z akumulatora

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

doładowywać akumulator przy jeździe na krótkich odcinkach przy włączonych odbiornikach; uwaga na silniczek krokowy regulujący obroty jałowe;

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

koneserowi i miłośnikowi tylko tego typu i tylko tej marki

Ocena ogólna

absolutny klasyk multi-kulti; niezawodny, bezpieczny, odporny, mocny, piękna sylwetka. Ostatnie porządne Volvo w historii firmy.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

wspaniała wielka, niezawodna, zwrotna, "wszystkomająca" limuzyna jeżdżąca bezawaryjnie; bezpieczna (fura stali), praktycznie nierdzewna. Trochę mały i niezbyt ustawny bagażnik z wysokim progiem i niezły apetyt na paliwo (czas zmienić końcówki wtryskiwaczy)

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

9/10

Napęd

zużywa dość dużo paliwa, ale jest szczelny. Oleju bierzez 0,5 l. na 3 - 4 tys. km.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

piękna stylizowana limuzyna z prawie pionową tylną szybą. Absolutny klasyk, kanciasty "kredens" na kołach.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

wydajna szybka klimatyzacja automatyczna, niestety, nie strefowa. Ogrzewanie w zimie wydajne, podgrzewane fotele.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

dobrze widoczne krawędzie kanciastej karoserii pomagają, ale wystające duże zderzaki wymagają uwagi przy parkowaniu.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

stary samochód = stare złącza i przełączniki. Czasem szwankują styki. Ma duży pobór energii z akumulatora.

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

jak na "dziadka" to całkiem nieźle

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jeździ jak po sznurku, jst nierdzewne. wszystkie instalacje działają (łącznie z lampkami ostrzegawczymi w otwartych drzwiach i z wycieraczkami reflektorów). Absolutnie szczelny silnik i skrzynia biegów. Nic z niego nie wykapuje na postojach.

Niezawodność

autor opinii