Opinia Volvo 850 kombi 2.5 tdi 140KM (turbo diesel) kombi 1996r., ocena użytkownika (375)

Volvo 850 kombi 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 tdi 140KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 302 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-09

liczba wyświetleń: 4337

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Odpowiedni serwis poprzedniego właściciela. Szczególnie skrzynia i silnik. Zaniedbanie może być kosztowne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Odpowiednie obchodzenie sie z turbiną i skrzynią(czas na rozgrzanie skrzyni, jej blokowanie i serwis i stygnięcie turbiny po dłuższej jeździe)

Ocena ogólna

Samochód ma 12 lat, komfort super, ale ja regularnie co 10 tys wymieniam olej, filtry, nie czekam na całkowite zdarcie klocków i tarcz. Ale auto poza jedną awarią sterownika pompy paliwa nie miało żadnych poważnych awarii.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

samochodem przejechałem w ciągu roku 30 tys. Miasto, trochę dróg gruntowych, trasy, również zagranica. Jak auto ma prawie 5 metrów, trudno inaczej ocenić parkowanie. Wóz jest ciężki ale za to bardzo stabilny i świetnie trzyma sie drogi. Idealny do dalekich tras. Musi mieć dobre opony i zadbane hamulce. Masa robi swoje.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

jak to stwierdził jeden z kolegów jadąc ze mną w trasie, nie zastanawiam się nad manewrem wyprzedzania, tylko go wykonuję. Dzięki kick-downowi nie ma problemu z bezpiecznym wyprzedzaniem. Silnik prawie idealnie dobrany pod wzgledem mocy i momentu obrotowego do gabarytów i masy. Świetny program zimowy skrzyni. Sportowego praktycznie nie używam. Nie ma takiej potrzeby.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

przy dużych prędkościach otwarcie szyb może utrudnić rozmowę.To niewielki mankament. Przy pełnym załadunku dopiero docenia sie resory. Przy małym obciażeniu trochę twardy. Fotele-rewelacja. 1000-1200 km jednorazowo i nie czuje się zmęczenia. Osoby mające problemy z kregosłupem też docenią profil i możliwości foteli.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

żadnych zastrzeżeń. Nawet 7 osób też daje komfort. Oczywiście dodatkowe siedzenie raczej dla niższych dzieci. Możliwości przewozu ładunków około 2 metrów długości też są.Siatka zabezpieczająca, roleta, składanie niezależne foteli, schowki pod podłogą tak jak być powinno. Brakuje (akutar w mojej wersji) chwytaków do kubków w podłokietniku. Trochę "samolotowe" ustawienie i ilość przełączników na konsoli, ale można sie przyzwyczaić.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko nagrzewa się nagrzewnica, szybko odparowuja szyby. Czego wiecej wymagać?

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Trochę przednie słupki zasłaniają widoczność np. przy skręcie i lepiej ruszyć tułowiem żeby nie ściągnąć np. pieszego z przejścia.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mogą pojawić się ogniska korozji na tylnej klapie i przedniej masce przy grillu.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jazda to przyjemność.

Komfort jazdy

autor opinii