Opinia Volvo 940 se 2.4 D24TIC 122KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1992r., ocena użytkownika (4ca)

Volvo 940 se 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.4 D24TIC 122KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 280 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 5113

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przede wszystkim czy nie był powypadkowy. Miernik grubości lakieru, rok produkcji na szybach (powinien być ten sam co rok produkcji auta). Inny rok może (nie musi, może ktoś się włamywał do auta) wskazywać, że wymieniano szybę, np po jakiejś stłuczce. Sprawdzić silnik, czy nie cieknie itd. standardowa procedura przy zakupie używanego auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbając o to auto, to znaczy wymieniając eksploatacyjne rzeczy na biżąco, będziemy długo się nim cieszyć. To auto się odwdzięcza użytkownikowi :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom ceniącym sobie, komfort, niezawodność i bezpieczeństwo.

Ocena ogólna

Polecam ten samochód wszystkim. Auto jeździ bezawaryjnie. Wymieniam tylko na bieżąco eksploatacyjne części. Wbrew krążącym opiniom, części nie są drogie. Silnik od VW LT (części bardzo tanie). Bardzo bezpieczne auto, wysoki komfort, no i chyba najważniejsze, jeśli auto nie było tłuczone to nie ma prawa rdzewieć. Ja lubię sam dłubać w moim aucie i wiele rzeczy sam tam zrobiłem, np wymieniłem podnośniki tylnych szyb na elektryczne. Ogólnie auto tak skonstruowano, aby można było zdejmować/zakładać poszczególne jego elementy w łatwy sposób. W internecie jest dużo grup dyskusyjnych, bardzo pomocnych jeśli się samemu grzebie w aucie. Ten model nie posiada wiele elektroniki cop czyni go jeszcze bardziej niezawodnym.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Ten samochód prowadzi się wspaniale. Dzięki napędowi na tylną oś promień skrętu wynosi nie całe 10m, co przy długości prawie 5m jest naprawdę mało. Parkowanie to bajka, mimo gabarytów.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Te autka z silnikami benzynowymi lepiej się spisują. Mimo to ten diesel został dobrze tu dopasowany (wersja z turbo i intercoolerem). Wyprzedzać można :)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Bardzo wygodny samochód. Auto dość dobrze wygłuszone. Nie trzeba do siebie krzyczeć nawet przy dużych prędkościach.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Pasażerowie z tyłu mają bardzo dużo miejsca na nogi. Auto jest szerokie, wiec z tyłu trzy osoby nie muszą siedzieć w ścisku, a 2 czują się jak w limuzynie :) Jeśli chodzi o materiały, to sporo jest plastiku, ale mimo wieku i przebiegu w moim aucie nic nie trzeszczy. Karoseria ocynkowana, do dzisiaj nie mam śladu korozji. Bagażnik olbrzymi!

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

To jest w tym aucie genialnie rozwiązane.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Nie ma żadnych problemów z cofaniem, zawracaniem itd. Widoczność bardzo dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jakie drogi w Polsce są to wie każdy kierowca, ale jadąc tym autem za bardzo się tego nie czuje :)

Komfort jazdy

autor opinii