Opinia Volvo S40 Classic 2.0 136KM (benzyna) hatchback 2002r., ocena użytkownika (kbm)

Volvo S40 Classic 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 136KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 205 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-14

liczba wyświetleń: 4713

Spalanie

W mieście pali dużo, szczególnie przy ruszaniu (ale to standard), chwilowe dochodzi do 25.5, później przy spokojnej jeździe pali 7-9, czyli jak na trasie.
benzyna
gaz
Miasto
15.00
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
11.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bardzo łatwo jest kupić auto bite albo z kręconym licznikiem, ale obie te rzeczy można w łatwy sposób sprawdzić. O pierwszym wystarczy poczytać na forach, 99% bić można wybadać najprostszym miernikiem lakieru za 20zł, drugie można sprawdzić, dzwoniąc do ASO w którym miało przeglądy gwarancyjne albo sprawdzając numery tablic w przypadku Skandynawii i Beneluksu, mają podane przebiegi.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Koniecznie trzeba uważać na jakość lanego paliwa i oleju, volvo nie lubi tanizny:)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto można śmiało polecić ludziom ceniącym sobie wygodę i bezpieczeństwo jazdy. Nie poszalejemy nim raczej (przynajmniej nie w wersji z umiarkowanym automatem).

Ocena ogólna

Nic nie zepsuje wizerunku wspaniałego S40:)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzi się pięknie, idzie do przodu jak czołg, zero przechyłów na zakrętach. Nie mam wspomagania, więc kierownicą kręci się gorzej niż z, jednak i tak nadzwyczajnie lekko. Jedyny problem jest z parkowaniem, bo to długie i szerokie auto, więc bez czujników parkowania ani rusz.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Mam automat, więc auto zmienia sobie biegi jak mu pasuje, przez co ciężko wygrać wyścigi spod świateł;-) Przyspiesza też słabo dopóki kierowca nie nauczy się korzystać z biegów górskich i wymuszonych niskich obrotów na pedale gazu.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Auto po prostu jest ciężkie, więc większe dziury czuć mocno, jednak po mniejszych przechodzi bez szmerów. Fotele są ekstremalnie wygodne, tylko trzeba sobie odpowiednio ustawić (mowa o przednich). W środku najgłośniejsza jest klimatyzacja, silnik słychać mocniej dopiero przy ekstremalnych prędkościach.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Siedzi się naprawdę wygodnie, jednak nie jest to królewsko ogromne S80. Bagażnik jest naprawdę wielki, a jeżeli do tego złoży się tylną kanapę, to można przewozić wszystko aż do słonia. Deska rozdzielcza i podłokietnik ma budowę modułową, więc możemy sobie dowolne rzeczy włożyć. Lakier i blacha są idealne, nawet przy głębokich zadrapaniach nie ma śladów rdzy.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja daje radę, nawet moja jednostrefowa. Odparowuje szyby w kilka sekund.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Przednia szyba ogromna, tylna bez rewelacji (co nie znaczy, że mało widać, po prostu nie jest ogromna), lewe lusterko ma szeroki kąt więc widać nawet to, co już mamy w bocznej przedniej szybie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zero problemów z elektroniką. Auto ma nawet bajery w stylu podświetlane pedały czy automatyczne podświetlanie kabiny, kiedy wyłączymy silnik.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty napraw (czy nawet standardowych czynności jak wymiana olejów) są w polskich ASO kosmiczne, jeżeli musimy zrobić coś mniejszego, lepiej udać się do Boscha, oni robią części do volvo, a ceny kilkukrotnie mniejsze (przykład dla przednich wahaczy: ASO powiedziało 2600 za oba plus robocizna, Bosch powiedział 900zł z robocizną), po większe niestety do południowych sąsiadów albo do Szwecji (brzmi głupio, ale potrafi wyjść taniej).

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dużo, ale po takim silniku i wadze można się tego spodziewać.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie jechałem do tej pory w wygodniejszym aucie.

Komfort jazdy

autor opinii