Opinia Volvo S70 SEDAN 2.5 TDI R5 140KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (m1z)

Volvo S70 SEDAN 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 TDI R5 140KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 244 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-08-18

liczba wyświetleń: 4334

Spalanie

Miasto - nie jest to autko miejskie, posiada IC, więc jest wybitnie szosowy. Spalanie w mieście - około 8. Trasa to zależy - 100 - 110 km/h około 5. Przy ostrym wyprzedzaniu około 6. Generalnie można gnać i ciężko przekroczyć 7. Jak ktoś wymaga spalania jak w Skodach Oktawach to, musi jak skodziarze poruszać się około 70 km/h - wtedy pali 3,8 :-)a jak będzie prowadził jak busiasz z blond pindą na siedzeniu pasażera i stertą używanych opon z Raichu na pace, to liczyć trzeba 7 literków. Oczywiście wywód dotyczy skrzyni manualnej. O bezynowych się nie wypowiadam, ale nie są to samochody dusigroszy.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zawieszenie - tylne jest wytrzymałe, gorzej przód, więc uwaga na wahacze. Durny ABS, sprzęgło klimy, i standardy dotyczące Diesla...Zdarzją sie wycieki z maglownicy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularnie olej, filtry itp.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Entuzjastą szwedzkich klimatów.

Ocena ogólna

Waday: zawieszenie jest twarde, a zimny silnik głośny, ABS.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wszystko fajnie na równych drogach. Na tych, wiejskich polskich traktach jest twardo. Zawieszenie stworzone dla równych dróg - autko płynie. Układ kierowniczy ma silne wspomaganie, ale idzie się przyzwyczaić.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Tu rewelacja, elstyczny świetnie przyśpiesza. Najlepiej w zakresie 2 -3,5 RPM. Dzieło sztuki. Skrzynia Mh56 - fajna, coś na wzór mercedesowski. Oczywiście to Diesel a konstrukcje Rudolfa mają to do siebie, że jak mają służyć wieśniaką to tylko do pracy, a nie do wyścigów na 1/4 mili. Do wyprzedzania rewelacja. Ale mały hołd wsi się należy zimny pracuje jak... traktor.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

O dziwo załadowany lepiej się prowadzi, dziwna konstrukcja tylnego zawieszenia semi-niezależne. Zmieniłem amortyzatory na gazowo-olejowe więc komfort się pogorszył, ale prowadzenie w zakrętach się poprawiło.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria przejrzysta - kanty - ja lubię, połowa właścicieli Volvo to i tak knioty w S/V 40 - "bo taki mały i zaokrąglony" - czyli knioty a la VW. Bagażnik duży, zapakuje się 5 osób na wakacje, dostaw do sklepu nie robię ale pakowanie kartonów handlarzyką odradzam - przycisną wafle zawiasami klapy. Jakość wykończenia ok! coś zaskrzypi, ale ma też swoje lata i po stole nie jeździ :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Tu rewelacja, program osuszania szyb. W starszych egzemplażach sprzęgło sprężarki trzeba wyregulować.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Fajnie do przodu, do tyłu trzeba uważać. Opinia jest subiektywna, znajomi jeździli i powiadali, że fajnie... ale oni zderzaka nie malują :)

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

1/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny nafaszerowany zimnymi lutami - szczególnie hamulcowy - genialna firma ATE a takie g.... . Przy zakupie na 90 % do poprawienia sterownik ABS, czujnik połozenia pedału hamulca - 300 PLN

Elektryka

4/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Na trasie w oczekiwaniu na pomoc nie stałem. Części w samochodzie się zużywają i trzeba materiały eksploatacyjne wymieniać. Ciężko o fachowca ... ale to norma. Wkurzył mnie wentylator nawiewu - 500 PLN, i głupi ABS. Części wsadzam markowe, dlatego, zaznaczyłem wysokie koszty.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii