Opinia Volvo S80 2,5 T Summun 2.5 2,5 T 245KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2008r., ocena użytkownika (23pn)

Volvo S80 2,5 T Summun 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 2,5 T 245KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 125 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2013-01-11

liczba wyświetleń: 4045

Spalanie

Cudów nie ma, choć 13,5 to spalanie jezeli nie ma nadmiernych korków. W trasie raz czy dwa razy zdażyło mi sie uzyskać 8 litrów/100km, ale przy prędkości rzędu 80-90 km i przy płynnej jeżdzie. Zatem byłoby to absolutne minimum. A że w naszym pięknym kraju coraz więcej autostrad, to i prędkość 80-90 km niezbyt czesto osiągana...
benzyna
gaz
Miasto
13.50
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
12.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na wyprzedaże u dilerów na początku każdego roku :-)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na gabaryty podczas parkowania w centrach handlowych.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam tym, któryz poszukuja komfortu i dyskretnej elegancji.

Ocena ogólna

Nie jest mistrzem zwrotności. Nie jest przesadnie szybki. Nie jest też bardzo ekonomiczny. Jednak ma w sobie to coś. Zauwazyłem, że inni kierowcy traktują mnie z sympatią. Dużo łatiwej "wcisnąć" się w stojącą kolejkę samochodów do prawoskrętu tym autem niż którymś z niemieckiej trójki...

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Układ kierowniczy nie jest bezposredni. Samochód nie jest "zgrabny". Trudno nim parkowac, zawracać. Ogólnie manewrowość na niskim poziomie - co wynika oczywiście z jego wielkości.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

5/10

Napęd

W wersji seryjnej (200 km) w połćzeniu z ASB jest beznadziejnie. Przy przyspieszaniu słychać silnik coraz głośniej, az do osiągnięcia naprawde denerwujących natężeń dżwięku, który w wysokim zakresie obortów nie jest miły dla ucha. Po modyfikacji oprogramowania (Rica), to inny samochód. Od 0 jest niezwykle dynamiczny. Na wyższych biegach dynamika jest tłumiona przez automat, ale i tak jest baaardzo dobrze. Przy okazji dźwięk po zmianie oprogramowani stał się zupełnie inny - rpzypomina teraz bardzo dzwięk z focusa ST - kto nie słyszał, niech żałuje! Sama skrzynia biegó jest OK. Nie rozumiem innych opinii, mówiących o skrzyni z S80, że szarpie przy zmianie biegów. Albo ktoś ma wyjątkowego pecha, albo kupił samochód zajeżdżony, z drugiej ręki. Ja swój uzytkuję od nowości i po przejechaniu 125 tys km stwierdzam, że skrzynia szarpnęła może raz.... Zmiana biegów jest na naprawdę aksamitna (co akuram mi nie za bardzo odpowiada - czasem chciałbym poczuć, że coś się dzieje w tym zakresie :-))

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Podobno po liftingu w 2010 roku coś tam drgnęło w przednim zawieszeniu. W moim modelu auto nie jest ideałem. Szczególnie krótkie poprzeczne nierówności mu przeszkadzają. Sytucja się znacznie poprawia po dociążeniu auta. Fotele są niezłe i tylko tyle. Sa obszerne, bardzo miekkie i konfortowe. Natomiast nie daja wystarczającego trzymania bocznego i są zbyt rozleniwiające jak na fotele samochodowe. Są takie - powiedziałbym - amerykanskie. Wyciszenie jest zadowlaające. Z prędkościami dopuszczlanymi w Polsce jest dobrze. To nie jest poziom MB albo Lexusa ale też nie Forda. Dobry poziom europejski: ciut gorzej od najlepszych ale też wyraźnie lepiej od średniaków. Przy prędkościach wysokich (powyżej 160 km/h - u naszych sąsiadów :-) robi się głośno.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu jest bardzo dużo. Na szerokość nie ma szans na trącanie się łokciami z pasażerem. Co ciekawe, nie doczuwa się bardzo dużej szerokości podczas manewrowania - co jest atutem. Pasażerowie w drugim rzędzie nie mają już tak luksusowo, choć nie jest źle. Ktoś, któ zostanie zmylony jednak słowem "limuzyna" bedzie rozczarowany iloscią miejsca na nogi w drugim rzędzie - zwłaszcza jezeli na fotelu kierowcy zasiądzie jegomośc o słusznym wzroście. Jakośc materiałów jest bardzo wysoka. Nie wiem jak w wrsji topowej - executive - ale w wersji summun jest naprawdę OK. To oczywiście kwestia gustu, o którym się podobno nie dyskutuje, ale moim zdaniem to jeden z najmocniejszych elementów auta (o ile nie najmocniejszy). Ergomonia na wysokim poziomie. Może za wyjątkiem hamulca awaryjnego (postojowego). Włącza się go dźwignią nożną i jest to rozwiązanie, z którym mimo 4 lat użuytkowania, czuję się nieswojo. Skąd ten pomysł?!!

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Tu Szwedzi dostają 5+ Nie wiem od czego to zależy, ale pomimo tego , że serwisuję samochód mniej więcej raz do roku, to jeszcze nigdy nie zdażyło mi się, żeby z klimatyzacji zalatywało blue cheddarem... Na tle innych samochodów, którymi jeździełm, jest to chwalebny wyjątek.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jest OK. Zagłówki składają się automatycznie, zatem nie zasłaniają widoku. Do przodu jest też OK. Może za wyjątkiem dość grubych słupków, ale który samochód współczesny oich nie ma?

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nic się (tfu, tfu) nie zepsuło dotąd. Za wyjątkiem czujników parkowania, które zawieszają się co chwila lub psują dokumnetnie. Wymiana w ASO nie pomaga.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Trudno powiedzieć. To samochód służbowy. Kłopotliwe są czujniki parkowania, które były wymieniane kilkuktrotnie i zawsze się któryś zepsuje. Po kilku próbach się poddałem i teraz jeżdżę z zepsutymi (przestaje wyć, po przekroczeniu 20km/h bo się po prostu wyłączają)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jest dość ociężały i zbyt izoluje kierowcę od tego, co się dzieje z kołami.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Po zmianie oprogramowania dynamika silnika i jego dzwięk w zakresie niskich i średnich obrotów - tu brzmi prawie jak V8.

Napęd

autor opinii