Opinia Volvo S80 2.4 R5 170KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (zs4)

Volvo S80 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.4 R5 170KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 225 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-11-16

liczba wyświetleń: 6042

Spalanie

Przed zwariowaniem komputerów trasa 7,5 litra/100km - po 10litrów.
benzyna
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
11.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie kupować Volva w Polsce! Polskie drogi i ASO niszczą markę i kieszenie nabywców w zastraszającym tempie. Tylko uzywane po gwarancji sprowadzać z zachodu. By bez utraty ILUZORYCZNEJ gwarancji korzystać w normalnych warsztatów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

W Polsce to oczywiste: - zawieszenie, - cisnienie w oponach, - paliwo na stacjach, - OMIJAĆ ASO!

Ocena ogólna

Wady: 1. ASO - diagnostyka i naprawy to kupowanie kota w worku. Brak mozliwości patrzenie co robią przy samochodzie, co i jak wymieniają! 2. Przesadna nafaszerowanie zawodną elektroniką służącą tylko ASO za podkładke zo zdzierania pieniędzy. Zalety: 1. Bezpieczeństwo i wygoda.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Aytomat zmienia mięciutko. Reakcja na szybkie wciścięcie gazu zadowalająca, pozwala bardzo sprawnie wyprzedzać we wszystkich zakresach predkości chociaż zdecydowanie lepiej działa przy wyzszych predkościach! Poniżej 60km/h reakcja na kik przyspieszenia jest średnia. Powyżej 90km/h reaguje wspaniale.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zbyt głośny na polskich dziurach. Bez poczucia zmęczenia mozna przejechać 1000km.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Pakowny, składane niesymetrycznie tylne fotele, "dziura" do przewozenia długich przedmiotów (włozyłem 3metrowe listwy. Krytycznie oceniam zbyt duży skok przełącznika świateł drogowe-mijania co nie pozwala na szybką zmiane swiateł i niepewność przełączania. Dla potrzebujących okularów do czytania info komputerów o zużyciu paliwa, przebiegu są nieczytelne!!! To samo dotyczy licznika kilometrów. Kasowanie liczników przebiegu jest wyjątkowo nieporęczne. Sterowanie wycieraczkami na pierwszym biegu nieprecyzyjne - czas zwłoki miedzy machnięciem wycieraczek nie jest stały ale stopniowo wydłuża sie i po 10 minutach od włączenia czekanie na wachnięcie jest zbyt długie i trzeba włączyć 2 bieg.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja działa poprawnie ale nagrzewanie i nadmuch powietrza miernie.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

To nie jest mały samochód i parkowanie nim wymaga WYCZUCIA gabarytów.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Zbyt wiele bajerów elektronicznych. Względem poprzedniego mojego Volvo 850 komputery nie wniosły NICZEGO ani w komforcie ani diagnostyce. Wręcz przeciwnie UTRUDNIAJĄ, OSZUKUJĄ i SIĘ PSUJĄ. Zwiększenie np. wskazań chwilowego zużycia paliwa o 3litry na 100km zbywają w ASO "tak jest u wszystkich", wskazania chwilowego zużycia paliwa 99,99litra/100km w ASO traktują jako typowe (mimo że wcześniej komputer nic takiego nie pokazywał). Elektronika służy ASO do rozbójniczego wyciskania pieniędzy z klientów! Komputer pokazuje i koniec - PŁAĆ.

Elektryka

7/10

Elektronika

2/10

Naprawy

Rozbójnicze ceny w ASO. Przykład: komputer ASO wykazał konieczność wymiany alternatora (3500zł, czas naprawy ponad tydzień - sprowadzenie części). W warsztacie elektrycznym o ręki wymienili regulator napięcia za 200zł.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nafaszerowanie zbędną w praktyce codziennej elektroniką.\\r\\nSłabszą niż w 850 nagrzewnicą.\\r\\nASO - od lat na poziomie Syreny 104, rozwija się opakowania (salony) wyglądem wabią ofiary.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wygodniejsze i z wiekszym bagażnikiem niż sie spodziewałem.

Nadwozie

autor opinii
BR