Opinia Volvo V40 T4 1.9 B4194T 200KM (benzyna) kombi 1998r., ocena użytkownika (wb4)

Volvo V40 T4 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 B4194T 200KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2011-02-12

liczba wyświetleń: 11107

Spalanie

Z tym to różnie. Aktualnie w cykiu mieszanym od ponad 1/2roku a jeżdżę codziennie mam spalanie na kompie 10,5l/100km
benzyna
gaz
Miasto
11.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
10.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Książkę o tym piszemy w klubie :) Głównie: Unikać diesli przed 2001r. Wolnossących benzyn powyżej 1,8L

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobry olej, zasady użytkowania turbiny, Trzymać terminów wymian części eksploatacyjnych i dobrych warsztatów a auto Nas nie zawiedzie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Najbliższej osobie z czystym sercem nie martwiąc się że będzie mnie przeklinać po nocach.

Ocena ogólna

Auto ze sporym przebiegiem i jak na Swoje lata aż zaskakuje bez awaryjnością. Jak się dba to się ma. Wymiany: cewki, 2mas, łożyska 13lat wytrzymały. Jako Turbo benzyna jest w połowie Szwedem i w połowie Japończykiem. Tylko TPB nie miały tego pecha zapożyczać części od francuzów. Spalanie obecnie na poziomie zwykłej 2litrówki. Jak się depnie to potrafi tyle ile ma w zbiorniku ale przy ekonomicznej jeździe do osiągnięcia jest spalanie rzędu 11-13l/100km w mieście i 7-9l/100km na trasie. Przy jego możliwościach i mocy to bagatelnie małe spalanie które mogę potwierdzić tankowaniami ze strony. Dla niedowiarków: http://www.spritmonitor.de/en/detail/290762.html Obecnie auto po modyfikacjach (silniki mają spory potencjał i dobry stosunek mocy/momentu z pojemności). Póki co bez mapy silnika ale modyfikacje zamontowanych części opiewają na docelowe 350KM

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Dobrze reaguje, w miarę sztywny ale to przez charakter auta i jego moc.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Co tu dużo mówić. 7,2s/100km w serii, spore możliwości bez zakłucia silnika. Bardzo dobry stosunek mocy i momentu do pojemności. Silnik modularny(dla znawców, japoński osprzęt silnika. Po przekroczeniu 240KM trakcja w lesie. Szkoda że tylko na 2koła napęd.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Sztywno, Spory + za zintegrowane foteliki dla dzieci w tylnej kanapie. Jak na wiek bardzo wygodne fotele. Sterowanie w 5 płaszczyznach+podgrzewanie wystarczy w zupełności. Słabe trzymanie w zakrętach na skórzanych obiciach. Co do wyciszenia. Deko poprawili w TPB i po lifcie ale z uwagi na charakterystykę zawieszenia i osiągi silnika nie ma za bardzo co mówić o ciszy. Wersje nieuturbione mają zdecydowanie większy komfort i silniki są mniej hałaśliwe. Coś kosztem czegoś.

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń: Różnie, wysocy będą się uskarżać z przodu. Siedzenia muszą być trochę cofnięte co ograniczy trochę miejsca z tyłu. Średniego wzrostu(170-180)podróżują bez problemów. Ergonomia: Wszystko jest na miejscu i na zasadzie intuicyjnej. Bez większych problemów. Spore możliwości ułożenia siedzeń. Możliwa płaska podłoga aż do deski rozdzielczej. Przednie fotele z funkcją obalenia oparcia do przody. Przestrzeń ładunkowa wynosi wtedy 3,2m. Jakość materiałów: Więcej niż średnia, ale nie jest to ideał. W końcu to nie limuzyna. O arnżacji wspominałem też wcześniej. Jedyny mankament to wystające tylne nadkola w przestrzeni bagażowej. Karoseria: W pełni ocynkowana. 13l auto i ma niewielkie ogniska rdzy na masce głównie po odpryskach od kamieni. Co nie było naprawiane nie ma prawa rdzewieć. Wygląd nadal się podoba mimo upływu lat.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest całkiem dobra jak na gabaryt auta. Nagrzewa się szybko za sprawą silnika, a grzane fotele dopełniają całości. Brak wentylowanej skóry na siedzenia. Szkoda. W porównaniu do innych marek wyjątkowo dobrze wypada.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność z przodu czasami ograniczają przednie słupki głównie w ciasnych zakrętach. Z tyłu jest już gorzej ale nie tragicznie. szeroki tylny słupek i duże zagłówki. W lusterkach widać dość dobrze. Asferyczne lusterka z funkcją podgrzewania to naprawdę całkiem dobra rzecz na zimowe czy mokre poranki.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

W przedlifcie nie wiem co to jest. Bez obsługowe i bez awaryjne. W polifcie często siada oświetlenie deski i żarówki w tylnych światłach.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Koszty napraw potrafią mile zaskoczyć. Trzeba wiedzieć co kupić i gdzie jechać naprawić. Dużo warsztatów zwraca uwagę na markę i windują ceny. Uwaga na ludzi nie znających się na marce. Błędy sztuki mechanicznej ta marka nie wybacza, a wtedy koszta tragicznie rosną. Czasami warto jechać 150km do warsztatu do ludzi którzy się na tym znają niż pod domem naprawić i "specjalisty od volvo" Przetestowałem na Sobie i mogę książkę o tym napisać.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W zasadzie nic. Znam to auto na wylot, bo często z pasji przy nim grzebie.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Latka lecą a nie wiem co to naprawy.

Niezawodność

autor opinii