Opinia Volvo V40 1.9 116KM (turbo diesel) kombi 2003r., ocena użytkownika (tyw)

Volvo V40 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 116KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 2350

Spalanie

Najniższe spalanie na trasie przy włączonej klimie i prędkościach nie przekraczających 120 km/h wyniosło 5,3 l/100 km. W mieście bez stania w korkach ok. 6,2 l/100 km. Zimą do max 6,95 l/100 km. Silnika nie wkręcam na zbyt wysokie obroty, biegi zmieniam przy ok. 2000 obrotów.
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
6.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Elektryka i silnik. Wszyscy mi mówili przed zakupem: jeśli Volvo to tylko V70 a nie 40. Wcześniej przymierzałem do Forda Mondeo. Ale teraz widzę, że jednak zrobiłem dobry wybór - to nie ta klasa. Ja jestem zadowolony.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

WSIADASZ, JEDZIESZ I CIESZYSZ SIĘ Z VOLVO.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, nawet nieprzekonanemu do kombi. Samochód sprawny, wygodny, oszczędny.

Ocena ogólna

Wg mnie trudno znaleźć wady. Uważam, że ten samochód jest jak dobrze skrojony na miarę garnitur - żona lepiej czuje się jednak w Megane. Ale tam brakowało mi elektryki, klimy, poduszek, mocy.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się bardzo dobrze, trzeba na początku przywyknąć do hamulców, które trzeba mocniej wciskać by były efektywne.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

W stosunku do wcześniej posiadanego Renault Megane, to V40 jest naprawdę zrywnym samochodem. Po przekroczeniu 2500 obrotów, gdy włączy się turbina to naprawdę czuje się jak samochód odjeżdża. Skrzynia trochę haczy, ale nie jest to zbyt uciążliwe.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wg mnie resorowanie jest bardzo dobre - nie jest tak miękki jak Megane. Fotele wygodne, dobrze trzymają (z tyłu nie siedzę więc nie daję 10) aczkolwiek żona twierdzi dokładnie odwrotnie. Zagłówki są bez regulacji i pochylone, co skutkuje tym, że jak się chce oprzeć głowę jest wtedy bardzo niewygodnie - żona. W samochodzie jest generalnie cicho - dopiero jak jedzie się z klimatyzacją i małą prędkością to zaczyna być słyszalna.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu jest wystarczająco dużo miejsca - po cofnięciu foteli z tyłu robi się trochę ciasno. Generalnie porównując do Meganki jest znacznie ciaśniej, bagażnik jednak dużo mniejszy (Megane 510 l). Bardzo dobre materiały wykończeniowe: skórzana kierownica, fotele welurowo-skórzane, dywaniki, obicia naprawdę OK. Puki co, korozji nigdzie nie widać. Kierownica trochę przysłania zegary po ustawieniu pod kierowcę (przysunięcie i pochylenie). wszytko w zasięgu ręki, schowki, siatki.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Trochę wolno nagrzewa się zimą no ale to diesel. Wentylacja OK, chociaż mogłoby być lepiej, szczególnie przy dużej wilgotności powietrza jesienią i zimą trzeba ratować się klimą.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra ale w zakrętach słupki nieco zasłaniają - kwestia przyzwyczajenia. Do tyłu jak to w kombi, ale lusterka zewnętrzne wystarczająco duże.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jak do tej pory żadnych awarii.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jedynymi awariami są przepalające się żarówki - na szczęście nie xenony. Średnio co pół roku trzeba wymieniać. Podałem wartość 4 ze względu na cenę klamki i koszt jej wymiany w serwisie Volvo (oderwana podczas otwierania drzwi). Chromowana klamka kosztuje 380 zł a wymiana 250 zł. Na Allegro prawie niespotykana.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zbyt wolne działanie

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort, wnętrze, napęd, układ jezdny razem składają się na bardzo trafny wybór

Komfort jazdy

autor opinii
Marek