Opinia Volvo V40 1.9 96KM (olej napędowy) kombi 2000r., ocena użytkownika (qy6)

Volvo V40 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 96KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-20

liczba wyświetleń: 5067

Spalanie

W trasie udało się zejść do 5,6 l/100km. Najczęściej jednak spalanie wahało się około 6.0 tylko w zimie w korkach przy zimnym silniku na małych dystansach spalanie wskakiwało na 7,6 nigdy nie przekroczyło tego poziomu. Autem zrobiłem 10k km
diesel
gaz
Miasto
7.20
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Combi - małe - wszystko wchodzi - a do tego jest ładne - jestem dumnym posiadaczem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Kupcie V40 z mocnym silnikiem Diesel nic więcej do szczęścia nie trzeba.

Ocena ogólna

Zbyt mała moc do masy. Nie nadaje się na długie trasy, dlatego przesiadam się na mazdę 6. Nie najlepsza widoczność. Słupki boczne -. Szyba przednia mogła by być ustawiona inaczej. Wszystko się w niej odbija w taki sposób iż oślepia reflektor mijającego samochodu, słońce nisko na horyzoncie. W nocy słaba widoczność. To jednak może być także problem starych, obtłuczonych od kamyczków kloszy.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Bardzo dobra przyczepność na zakrętach przy znacznych prędkościach oraz z niepewną nawierzchnią. Samochód prowadzi się sam jednym palcem na kierownicy. Nigdy nie miałem problemów z prowadzeniem czy bardzo śliska nawierzchnia, czy śnieg, piach, liście, błoto, przesiadam się obecnie na mazdę 6, obawiam się iż nie będzie się prowadzić tak dobrze jak volvo v40, i proszę nie porównywać zawieszenia oraz układu kierowniczego do forda z czym często się spotykam. Miałem możliwość jazdy fordem Focusem 1.6 benzyna (nie ta liga) w prowadzeniu (z samochodów, które miałem przyjemność prowadzić) przewyższała go Honda Odyssey Moc: 244 KM (179 kW.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Volvo, którym się przemieszczałem nie miało zbyt dużej mocy (jak na masę samochodu). Przyśpieszanie do 100 dobre, problemy z wyprzedzaniem, jednak dało radę redukując do czwartego biegu wyciągając na nim 3000-3200 obr/min, nie było fatalnie. Dobrze rozpędzał się do 120km/k do 160km/h gorzej. Maxymalnie rozpędziłem V40 do 176 km/h. Przy 140 km/h wpadał w wibracje, drgania, przy 170km/h wrażenie rozpadania samochodu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Elastyczny silnik i dobra skrzynia pozwalały na płynną jazdę z obciążeniem i z pasażerami. Bez problemu z ruszaniem czy jazdą pod wzniesienia. Wyciszenie, tu mogło by być lepiej. W porównaniu TOYOTA RAV4 2,0 Diesel zdecydowanie lepiej, beż świszczenia przy z 120km/h można słuchać przyciszonego radia, niestety w Rav-ce nic nie słychać przy 150km/h

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo wygodne fotele w skórze regulowane w wszystkich możliwych kierunkach. Wszystko pod ręką, dostępne na wyciągnięcie palca, podłokietnik z przodu z tyłu. Materiały Welur + skóra. Idealnie wykończone. V40 to małe combi, ale przewoziłem w nim różne rzeczy bardzo długie, jak karnisz lub panele podłogowe czy pralkę, telewizor 52". Idealnie po szybkim bezproblemowym złożeniu tylnych siedzeń bez najmniejszych oporów wchodziło wszystko. Super wygodne, przytulne wnętrze. Mazda 6, Seat Ibiza czy Rav4 nawet odyssey (w którym czułem się jak w statku kosmicznym) nie ma takiego wnętrza. Oczywiście moje Volvo V40 to opcja full bez wykończenia w drewnie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatronik Volvo, brakowało mi tylko podgrzewanej przedniej szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Słupki przednie w pewnych pozycjach redukują w niewygodny sposób widoczność. Widoczność w lusterkach bardzo dobra, regulowane elektrycznie.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Absolutnie żadnych zwarć, czy innych problemów z elektroniką. Proszę pamiętać iż auto ma 10 lat

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie oszukujmy się, części do Volvo nie są tanie. Nowy oryginalny wentylator, sam plastik z ramką i silniczkiem to koszt około 1300 PLN Brutto. Przednia szyba 450pln brutto z wymianą.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Mogli popracować nad widocznością. Jest to jedna mały "-"sik.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W tym samochodzie spędzałem po 16h dziennie. DO tego wybrał się ze mną brat z chorym kręgosłupem, gdy siedzi zbyt długo w jednej pozycji, z powodu drętwienia lub bólu. Spędził ze mną dwa tygodnie jeżdżąc Volvo V40 i nigdy nie narzekał na ból z powodu dyskomfortu siedzeń czy jazdy tym samochodem. Siedzi się jak fotelu przed 52" plazmą ;) super wygodny. Wszytko pod ręką i na swoim miejscu, przytulny dobrze wykończony. Bardzo dobrze się prowadzi. Ahh i zapomniałem dodać ważna rzecz. Zimy -30 stopni C. Koledzy nie mogli odpalić samochodu. Honda Odyssey nie chciała odpalić. Seat Ibiza. Ja po prostu przekręcałem kluczyk w stacyjce. TO mnie najbardziej zaskoczyło. Nigdy nie miałem problemów z jego uruchomieniem. Tylko raz, gdy stał trzy dni i dwie noce nie używany, i to w okresie największych mrozów, odpalił za trzecim razem.

Komfort jazdy

autor opinii
Artru