Opinia Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM (olej napędowy) kombi 1998r., ocena użytkownika (23s8)

Volvo V70 I 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 TDI 140KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 400 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2013-02-27

liczba wyświetleń: 1673

Spalanie

Średnie spalanie w zimie 6,5 litra. Wynik 5,5 osiągnięty w czasie jazdy do Włoch, po autostradach, tempomat ustawiony na 2500 obrotów. Silnik przepali wszystko.
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Auto ma blachy w podwójnym ocynku. Brak dzwonów, brak kłopotów. Właśnie dlatego pojechałem szukać Volva osobiście w Niemczech. Moje miało jakąś drobna przygodę z drzwiami po prawej stronie, ale musiało być to coś małego bo było zrobione już w Niemczech.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Sprawdzamy zawieszenie po każdej zimie. Pilnujemy oleju i filtrów. Nie zmieniałem świec żarowych i wtrysków, choć auto delikatnie kopci. Gdyby obecne samochody były tak trwałe.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Doskonałe auto rodzinne

Ocena ogólna

Doskonały, ale czas robi swoje i tapicerka się wypracowała. Słychać skrzypienia na wolnych obrotach silnika

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Doskonałe prowadzenie w lecie i w zimie. Oczywiście na dobrych oponach. Zawieszenie sztywne ale komfortowe. Tarcze tył wymieniłem przy 330 tyś, a przód przy 400 tyś. Auto trzeba wyczuć ale jak na takie gabaryty dość zwrotne

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Duża masa pojazdu, a silnik i przełożenia skrzyni zestawione wzorcowo. Przestał ciągnąć przy 350 tyś, ale po regeneracji turbiny ponownie czuć było radość z jazdy

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Amortyzatory nie zmieniane od nowości sprawność powyżej 50 %. Wymiana przednich wachaczy co 3 - 4 lata, warto zapłacić po 400 PLN, za lepsze bo sumarycznie wychodzi taniej. zamiennik za 100 PLN wytrzymał jeden sezon. Wachacze to jedyny ''słaby'' punkt, ale silnik swoje waży + dziurawe drogi robią swoje

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Olbrzymie, wygodne auto. Jak ktoś napisał - sportowa ciężarówka. Zapakowane po dach nie czuje ciężaru tylko śmiga i pali 7l. Doskonałe do jazdy z przyczepką. Swego czasu wybrany jako najlepszy pojazd do ciagniecia przyczepy. Wnętrze po 15 latach wygląda dobrze, a auto taktuje jako rzecz do użytkowania, a nie muzeum.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wydajny nawiew, funkcja samodiagnozy klimy, automatyczne przełączenie się z obiegu zamkniętego na otwarty po 15 minutach

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Super. Lusterka zew. ustawiane elektrycznie

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W moim 15 letnim wciąż wszystko działa. Szyber, el. szyby, el lusterka, podgrzewanie foteli, tempomat

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wymiana rozrządu co 90 tyś na oryginał w dobrej stacji ( 1200 PLN ). Trzeba umieć ustawić na wskaźniku przykręcanym do pompy kont wtrysku. Jeśli auto ciężko pali na zimnym silniku, prawdopodobnie rozciągną się pasek i delikatnie trzeba przestawić kont wtrysku. Dobrej jakości olej co 13 -15 tyś. Wzór niezawodności - nikt już nie produkuje takich samochodów, a Volvo takie V 70 robiło jedynie od 01.97 do 05.2000. Kod silnika D5252T - od starej wersji Audi A6 - tylko inaczej ustawiony w komorze silnika. Wydech bez śladów rdzy.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort, niezawodność , niskie spalanie

Komfort jazdy

autor opinii
Remigiusz