Opinia Volvo V70 2.5 0KM (turbo diesel) kombi 2000r., ocena użytkownika (yjy)

Volvo V70 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 0KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 283 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-07-20

liczba wyświetleń: 4601

Spalanie

Dane moje to spalanie przy normalnej jeździe. Przy ciężkiej nodze miasto wzrasta do 9, a trasa 6,8, a na autostradzie w Niemczech i prędkościach 160 do 11-12 :((
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
4.50
-.--
Cykl mieszany
5.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Prawdziwy przebieg (czytać z ABS lub kontroli trakcji), bo liczniki są często cofnięte o 200 do 300 tyś km!!!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak przy każdym dieslu... co leci i jakich kolorów z rury wydechowej i jak ktoś się nie zna na dieslu, to konsultować to z dobrym mechanikiem, bo jak dopadnie czas generalnego remontu, to cóż... PŁACZ I PŁAĆ!!!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ceniącym komfort jazdy, którzy chcą cieszyć się resztkami oryginalnego VOLVO. Nie ma znaczenia ilość osób wewnątrz i upakowanie bagażnika. Komfort jest niezmienny.

Ocena ogólna

POLECAM, szczególnie jak ktoś dużo jeździ. Silnik sypie się po około 500 tyś km, i jego naprawa całkowita wynosząca około 3000 + turbina pozwoli znowu jeździć nim około 350 tyś km.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Jeżeli jest sprawny ukł. kierowniczy i hamulce, ta samochodem się płynie... A po włączeniu kontroli trakcji na śliskich nawierzchniach można jechać równie szybko jak na suchych. Niestety masywny tylny zderzak przeszkadza w parkowaniu tyłem i kompletny brak widoczności tyłu po zmierzchu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Elastyczność tak wysoko oceniam, bo to diesel i nie można wymagać tak błyskawicznej reakcji na wciśnięcie pedału gazu, jak w benzynie. Skrzynia i silnik super. Wybrałem specjalnie V70 z 2,5 Td od Audi, bo wiedziałem że nawet przy pełnej załodze i bagażniku nie ma problemu z wyprzedzeniem TIRa jadącego 85 km/h. Trochę denerwuje długie przełożenie ostatniego biegu, niedobrane pod ten silnik (zbyt długo trzyma na wysokich obrotach nie zmieniając biegu). Mankament ten występuje jedynie podczas jazdy na trybie sportowym. Ale wystarczy na ułamek sekundy zdjąć nogę z gazu i ponownie nacisnąć go na około 80% oporu, momentalnie skrzynia "się odnajduje".

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Niestety za wyciszenie tylko 8 pkt. Przy większych prędkościach, nie jest możliwe prowadzenie rozmowy przez komórkę z zestawem głośno-mówiącym ani słuchawkowym, jedynie przez słuchawkę z Blututem.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Ja mam wersję Szwecką, która miała całą blachę w ocynku, łącznie z ukł. wydechowym. 5 pkt. za jakość materiałów, bo FORD wcisnął kiepskie materiały na deskę rozdzielczą, która jak się nagrzeje, to niemiłosiernie skrzypi i puka. Możliwość aranżacji również nisko, bo brakuje w tylnej kanapie podziału na 3x1 (a nie 2+1), a na dodatek przydałoby się możliwość przesuwania tylnych foteli w tył i przód.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Niestety, bo w lecie po prostu nie dociera powietrze na tylne siedzenia (szczególnie te skrajne) i nawet w trasie trzeba uchylać okna, co powoduje straszny hałas.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Niestety jego końca (przez wymiary samochodu), nie idzie w żaden sposób dopatrzeć - jest dużym utrudnieniem w parkowaniu w ciasnych uliczkach i na parkingach przy marketach. A wieczorem to najlepiej mieć kogoś na zewnątrz, kto po pilotuje. Gdyby nie to, że muszę kupić 7-mio osobowego VANa, to montowałbym w nim czujniki parkowania na tył i przód + dodatkowe lampę oświetlającą tył zsynchronizowaną z biegiem wstecznym.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko pięknie, gdyby nie pieprz... manetki do podnoszenia i opuszczania szyb (na wszystkich drzwiach). Raz na około 6 lat trzeba szykować się na wymianę, bo inaczej można już nie zamknąć samodzielnie szyby.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Tak jak wcześniej wspominałem, FORD wpieprz.... swoje felerne części, ale cenę pozostawił tych niezawodnych z VOLVO 770

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dużo awarii. Oczywiście że DROBNYCH, ale bywało, że miałem 3 awarie w miesiącu=około 6 dni bez auta. Mój mechanik cieszy się, że już nie będzie musiał tych partaczy z FORDa ciągle poprawiać...

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

SUPER. 144KM i około 2t (bo tak był często dopakowany), a spalał co silnik nowych generacji.

Spalanie

autor opinii