Opinia Volvo V70 II 2.5 TDI 140KM (turbo diesel) kombi 2000r., ocena użytkownika (rp7)

Volvo V70 II 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.5 TDI 140KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-03-01

liczba wyświetleń: 5285

Spalanie

Przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie zużycie paliwa nie przekroczyło nigdy 6,5 litra. wprawdzie sa to samotne podróże bez max obciążenia ale uważam że to i tak nieźle.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto dla osób ceniących wygodę i przyzwoite koszty eksploatacji.

Ocena ogólna

Auto solidne, bezpieczne, niezawodne. Pomimo niewielkich wad godne polecenia.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej. Prowadzi się rewelacyjnie. Drogi trzyma się jak przyklejony. Moim zdaniem za szybko włącza się ABS. W zimie jest to dość spore utrudnienie. Niestety parkowanie to dramat. Ma zwrotność lotniskowca. Na pewno jest to zasługą jego rozstawu osi. Komfort jazdy kosztem zwrotności przy parkowaniu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Silnik bardzo elastyczny. Po przekroczeniu 1800 obr/min znacznie odczuwalny wzrost momentu. W zasadzie na V biegu można jechać już od 70 km/h . W zasadzie brak apetytu na olej silnikowy. Dopiero przy częstej jeździe po autostradzie z prędkościami 160-190 km/h zauważalne zużycie.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jedynym minusem w tej kategorii jest niska kultura pracy zimnego silnika i wyraźnie słyszalny hałas. Po rozgrzaniu nawet szybka jazda nie wywołuje dokuczliwego hałasu.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Nawet wysoki kierowca ma duże pole manewru w ustawieniu fotela i kierownicy. Niestety za wysokim kierowcą pasażer ma już gorzej. Możliwości aranżacji są niewielkie i ograniczają się do dzielenia kanapy i położenia oparcia przedniego prawego fotela. pojemność bagażnika pomimo niewielkiej wysokości samochodu - rewelacja

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Trochę mógłby się szybciej nagrzewać w mroźne dni - jak się nie chce skrobać szyby to trzeba trochę poczekać. Wydajność wentylatora dmuchawy bardzo dobra. Klimatyzacja pomimo dużej kubatury nadwozia działa bardzo wydajnie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Brak jakichkolwiek zastrzeżeń.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

W kilkuletnich samochodach standardem jest uszkodzenie wiązki elektrycznej tylnej klapy co powoduje unieruchomienie silnika tylnej wycieraczki i ogrzewania szyby.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Awaryjność w zasadzie jak na ten rocznik - żadna. Koszty napraw a w zasadzie obsługi do przyjęcia - masa zamienników całkiem przyzwoitej jakości.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zwrotność lotniskowca.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
K.