Opinia Volvo XC 90 Executive 2.4 2.4 185KM (olej napędowy) terenowy 2008r., ocena użytkownika (vqd)

Volvo XC 90 Executive 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 2.4 185KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 100 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-12-15

liczba wyświetleń: 4785

Spalanie

Przy ponad 2 tonach masy musi palić dość dużo. Przy ekonomicznej jeździe na trasie można nawet poniżej 9 tylko to nie auto do jeżdzenia 80/90 km/h na autostradzie W mieście praktycznie w korkach troche ponad 11 więc nie jest źle.
diesel
gaz
Miasto
11.10
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na liczbę kilometrów i poprzednich właścicieli, a także częstotliwość i regularność serwisowania

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rodziny ale też dla kogoś kto lubi komfort a nie lans

Ocena ogólna

Idealne dla 4 osobowej rodziny. Nie rzucające się w oczy jak MB czy BMW. Komfort porównywalny serią ML i X a może i lepszy. Większych wad nie stwierdziłem i mam nadzieje że tak już zawsze będzie

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzi się super.Zawieszenie pracuje świetnie. Układ kierowniczy i hamulce bez zarzutu. Przy parkowaniu zwłaszcza tyłem niezbędna kamera i (lub) czujniki. Przy takich gabarytach to mega duże ułatwienie

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przy takim momencie obrotowym wyprzedzanie to przyjemność.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Przy większych prędkościach robi się dość głośno. Fotele w wersji executive to wspaniała sprawa.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z tyłu bardzo dużo miejsca nawet dla wysokich osób. 3 rząd siedzeń tylko dla dzieci i dronych osób na krótkich odcinkach, ale bardzo przydatne. Bagażnik ogromny dla rodziny 2+2 idealny. Materiały wysokiej jakości nic nie drażni.Pomimo ogromnej ilości przycisków i przełączników praktycznie po kilku minutach wiadomo wszystko. Wszystko dobrze rozmieszczone plus sterowanie z kierownicy-rewelacja.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Szybko się nagrzewa i równie szybko chłodzi. Trudno się do czegoś doczepić.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Kamera, czujniki parkowania przy cofaniu niezbędne. Widoczność z przodu bardzo dobra jedynie przy ostrym skręcie, zawracaniu trzeba uważać na przednie słupki, trochę ograniczają jednak mozna się przyzwyczaić. Lusterka naprawde duże i zapewniają świetną widoczność.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Na tą chwilę bez żadnych kłopotów

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Poza wymianami zgodnymi ze zużyciem i servisowymi żadnych niespodzianek. No cóż ASO są drogie ale w końcu to Volvo. Poza tym pojawiają się konkurencyjne /coraz lepsze/ warsztaty z prawdziwego zdarzenia specjalizujące się w Volvo i to może być alternatywa.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii