Opinia Volvo XC 90 summum 2.4 turbodoladowany 185KM (olej napędowy) terenowy 2007r., ocena użytkownika (rk2)

Volvo XC 90 summum 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 turbodoladowany 185KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 73 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-25

liczba wyświetleń: 6129

Spalanie

w zasadzie pokrywaja sie z danymi katalogowymi producenta.
diesel
gaz
Miasto
11.50
-.--
Trasa
10.50
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jesli ktos dysponuje kasa na zakup tego auta to ploecam 3.2 - przyjemnosc prowadzenia. Szukac max wyposazonych egzemplarzy, zwrocic uwage na stan przedniego zawieszenia.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

...aby nie uszkodzic tylnej lampki - 550 zl (tylko dolny jej segment)...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

na dalekie czeste i dlugie podroze z pelnym obciazeniem. Na jazde miejska w 90 % eksploatacji - ew ale benz.

Ocena ogólna

Jesli ktos ulega jedynie modzie na suva-niech kupi, ale w benzynie. Wieksza frajda akustyczna w czasie jazdy. Dzis wybralbym dobre kombi.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Ociezaly podczas miejskiej jazdy, jednak pomimo duzych gabarytow w miare dobry podczas manewrow i parkowania. Dokonalym uzupelnieniem jest kamera cofania. Pokazuje zupelnie inna dusza na dlugich trasach. Auto ekspoloatowane czesto na dlugich autostradowych trasch po 16-18 godzin i dopiero w takich warunkach pokazuje swoja klase-wygoda i przestrzen w szczegolnosci dl apasazerow na tylnych siedzeniach.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Zbyt czesto wymuszajacy zmiany biegow automat. Auto eksploatowane w miescie o duzym zroznicowaniu poziomow, sprawia wrazenie zmeczonego jazda miejska. Niska kultura pracy silnika D5, dosc glosny. Ciekawsza alternatywa bylby 3.2 w benzynie.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Jesli to auto dla kierowcy tylko, to malo komfortowe. Doskonale przednie fotele, ogromna ilosc miejsca na tylnej siedzonce. Dobrze spisuje sie przy max obciazeniu i wydaje sie niewrazliwy podczas przyspieszania (400 Nm), przy duzym obciazeniu jest cichszy.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

widocznosc do tylu ograniczona, ale jesli auto wyposazone w kamere cofania - nie ma zadnych problemow.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

po 3 latach i 73 tkm - bez problemow.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

diesel to kaszlak dla tego auta. niska kultura pracy silnika.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

ladownosc, latwosc zaladunku, ilosc miejsca w aucie.

Wnętrze

autor opinii
Krzysztof