Opinia Volvo XC 90 V8 Executive 4.4 V8 315KM (benzyna) terenowy 2005r., ocena użytkownika (8m5)

Volvo XC 90 V8 Executive 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 4.4 V8 315KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 116 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-04-10

liczba wyświetleń: 12064

Spalanie

Jak na te gabaryty, wersję silnika - 4.4 L, moc 315 KM - spalanie bardzo rozsądne. Można jeszcze bardziej oszczędnie przy bardzo spokojnym stylu jazdy.
benzyna
gaz
Miasto
16.00
-.--
Trasa
12.00
-.--
Cykl mieszany
14.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Myślę że na ogólny stan samochodu i utrzymanie

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie mam sugestii

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

I dla żony jako 2 auto (tak jak u nas) i dla faceta - zapewnia sportowe doznania dla potrzebujących, dla jeżdżących spokojnie - tak właśnie daje się prowadzić

Ocena ogólna

Już tyle napisałem, że krótko podsumuje - bardzo fajne auto, rewelacyjny silnik, dobre zawieszenie, bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa - 5 gwiazdek, liczne systemy - SIPS, system anty kapotażowy, fotele z aktywnymi zagłówkami, ESP i inne. Spalanie bardzo rozsądne, dobra navigacja, ergonomia, widoczność. Cóż więcej chcieć ....

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Dobrze zestrojone zawieszenie, przy większych prędkościach odpowiednio twarde. System samopoziomowania Nivomat - idealne prze wyjazdach wakacyjnych - auto nie siada na tyle. Układ kierowniczy precyzyjny, hamulce bardzo skuteczne. Parkowanie bardzo łatwe - z góry wszystko widać dodatkowo system Parktonic przód i tył - nic więcej nie potrzeba (żona jest wniebowzięta)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Co tu komentować. Jednostka Yamahy, V8, 315 KM, spełnia rygorystyczne normy emisji spalin, oszczędny jak na tę moc i pojemność - trasa do Włoch czy Chorwacji przy pełnym obciążeniu, z boxem dachowym i "słusznych" ;) prędkościach - 12l/100km !!! , niestety po mieście nie rozgrzewając za bardzo - ciut gorzej - 16l/100 km. Ale w końcu to kawał auta z duzym silnikiem. Skrzynia z tiptronic, 6 przełożeń, szybka płynna. Elastyczność super, przyspieszenie 7s do 100 - co tu pisać, jak na autko dla żony - rakieta.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Dobrze wybiera nierówności, czy obciążony czy nie super się prowadzi. Fotele w wersji executive - rewelacja, ma nawet poduszeczki skórzane na drzwiach - żeby łokciom opartym o nie było wygodniej !!! Dobrze wyciszony, szyby klejone podwójne robią swoje.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Najbardziej ergonomiczne auto jakie miałem. Wszystko jest pod ręką. Możliwości konfiguracji siedzeń zadziwią nie jednego. Szczególnie przydatne narciarzom - środkowy tylny fotel składamy i mamy kupe miejsca na narty i sprzęt + 4 wygodnie jadących narciarzy - wersja dla tych którzy nie chcą jeździć z boxem dachowym ;)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy w wielu miejscach, z możliwością regulacji, wszystko o.k.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra - w końcu to SUV. Lusterka odpowiednio duże, nowe wersje mają BLIS czyli monitoring martwego punktu.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko o.k., żadnych problemów przez 1 rok użytkowania i 26 000 km zrobione. Mam wersję z radiem premium - brzmienie super, Dolby Prologic II, 9 czy 10 głośników - są wszędzie ;)

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nic nie naprawiałem przez 1 rok i 26 tys km.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic się nie zepsuło !

Niezawodność

autor opinii