Opinia Volvo V50 2.0 D Momentum 2.0 2.0 D 136KM 136KM (olej napędowy) kombi 2004r., ocena użytkownika (x3w)

Volvo V50 2.0 D Momentum 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 2.0 D 136KM 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 179 700 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-14

liczba wyświetleń: 6987

Spalanie

Wszystko zależy od stylu jazdy i prędkości. 140 km/h na autostradzie z włączonym tempomatem, bez klimatyzacji - 7,1 l/100km 170km/h z klimą - 8,8 l/100km
diesel
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan techniczny, wyposażenie. Przebieg nie jest wielkim problemem, jeśli będziesz wymieniał wszystko na czas.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zawieszenie i silnik są mega trwałę, ale nie wolno dopuścić do luzów / wycieków czy przekroczenia przebiegów wymian. Warto zapłacić parę złotych za pojedyncze naprawy, zanim będzie trzeba ostro bulić za dramaty.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jeśli zwykle jeździsz sam, ale czasami potrzebujesz samochodu dla rodziny - kup. Mega komfortowy, szybki i bezpieczny samochód dla dużo jeżdżącego kierowcy. Jeśli szukasz pojemnego kombi - szukaj dalej... To nie jest ciężarówka.

Ocena ogólna

+ prowadzenie + genialne fotele + komfort jazdy (pozycja za kier., hałas, nagłośnienie) + osiągi - słabe światła halogenowe, aż się prosi o ksenon, albo chociaż spryskiwacze

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

same plusy - zawias z Focusa, ale to wie każdy. Nie każdy wie, że można je naprawić częściami z Focusa... :-) Jedna z najlepiej prowadzących się przednionapędówek na rynku. Hamulce - bardzo sprawne, dobrze reagują na różnicę nawierzchni (asfalt / błoto pośniegowe, piasek). Samochód hamuje zawsze stabilnie. Parkowanie - zaokrąglone narożniki przednie pozwalają zawrócić na przestrzeni o ponad 1m mniejszej niż Focus - rewelacja.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik o takim przebiegu nie bierze oleju, ani nie dymi. Bieg do wszystkiego - 4. Można na nim jeździć po mieście bez hałasu, a do wyprzedzania - rewelacja. Po moich wcześniejszych służbowych BMW - wiem, że można zbudować szybszego Diesla, ale nie w tej klasie cenowej. Przy przebiegu blisko 180'000km moja skrzynia lekko haczy na 2-3 biegu gdy jest zimno. Trzeba ją wtedy traktować z czułością. :-)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie niezbyt twarde przy seryjnych 16 calowych felgach. Znajomy ma 17-tki - tam już słychać stuki i trochę telepie. Przy dużym obciążeniu siada tył - normalka w samochodzie bez niwomatu. Fotele - absolutna ekstraklasa. To jeden z głównych powodów, dla którego po latach jeżdżenia BMW wróciłem do Volvo. POLECAM. Z tyłu niezbyt dużo miejsca, ale nie każdemu potrzebny jest Superb Combi. Moja rodzinka (2 + 2 + mały pies) mieści się swobodnie. Ekstra sprawa - foteliki dziecięce zintegrowane z tylną kanapą. Używam ich codziennie - są rewelacyjne.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Parę szczegółów - w podłodze bagażnika wersji Momentum jest płyta, która pozwala go podzielić na dwie komory - rewelacja przy niedużych zakupach. - składane oparcie fotela pasażera pozwoliło mi przewieźć małym kombi trzy zapakowane skrzydła drzwi. - ciut za dużo przycisków na konsoli - poprzednie V70 potrafi to lepiej - intuicyjna obsługa, świetny zakres regulacji kierownicy, dobra tapicerka

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mądra klimatyzacja - dopóki samochód się nie nagrzeje "wieje" zimnym w minimalnym stopniu i tylko na szyby. Dopiero po ogrzaniu silnika zaczyna porządnie nagrzewać wnętrze.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Grube słupki przednie - jak we wszystkich nowoczesnych samochodach. Sensowne, prostokątne lusterka. Obywam się bez czujników parkowania.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Zero kłopotów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jeżdżę bardzo dużo po Europie i Polsce i muszę totalnie polegać na samochodzie. Przy przebiegu rocznym rzędu 60'000km warto na starcie zrobić wszystko, co i tak by się z czasem skończyło. Taką mam zasadę. Samochód kupiłem w dobrej cenie, koszt wszystkich tych napraw nie przekroczył 4'000,- zł. Warto.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Reflektory halogenowe z soczewką nagrzewają się mocno w czasie jazdy. To sprawia, że zasycha na nich błoto (zwykłe lub pośniegowe) i widoczność jest słabiutka. Jeśli masz wybór - weź wersję z ksenonami lub przynajmniej ze spryskiwaczami.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Za te fotele, zawieszenie i pozycję za kierownicą nie ma ceny.

Komfort jazdy

autor opinii