Opinia UAZ 469 2.5 KM (benzyna) terenowy 1990r., ocena użytkownika (23k3)

UAZ 469 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.5 KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2012-11-13

liczba wyświetleń: 2443

Spalanie

Palił bardzo dużo, przepalił praktycznie wszystkie rodzaje paliwa, Nigdy mi nie spalił mniej niż 16,5 l, norma to była około 20 l, w zimie średnio 23- 25 l a w terenie z napędami to nie da się powiedzieć bo nawet ponad 30 l to nie było by za dużo
benzyna
gaz
Miasto
20.00
-.--
Trasa
16.50
-.--
Cykl mieszany
19.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ogólnie mówiąc na wszystko

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jak wyżej na wszystko

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

mechanikowi aby mógł go sam naprawiać, osobom jeżdżącym po trudnym terenie, lasach, wertepach i nie liczących się ze spalaniem

Ocena ogólna

Nie patrząc na bardzo częste awarie i bardzo duże spalanie samochód ideał w teren, nie do zdarcia opony, bardzo wysoki prześwit, samochód na każdy teren, póki nie zawisnął na dyfrach brnął do przodu, pokonywał z rozpędu nawet ponad metrowe zaspy, prawie każdy samochód osobowy mógł wyciągnąć z rowu, mocy mu nie brakowało, do minusów można dodać brak wspomagania, bardzo duży promień zawracania i wiele wiele innych

Ocena ogólna

4/10

Układ jezdny

Prowadzenie samochodu było dużym wyzwaniem zwłaszcza dla początkującego kierowcy, brak wspomagania bardzo utrudniał jazdę, hamulce słabe, parkowanie zwłaszcza na zatłoczonym parkingu to niewyobrażalna tragedia, czasami trzeba było nawet kilkanaście razy do przodu, do tyłu i wyjazd

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

2/10

Napęd

Zmiana biegów rozpoczynała się od 2 biegu, pierwszy używało się tylko w terenie, zmiana z 2 na 3 oczywisty zgrzyt lub dwa razy wysprzęglić

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Kto mówi tu o komforcie jazdy, po prostu tego nigdy tu nie było, fotele można powiedzieć "przyspawane" do podłogi, zero regulacji foteli jak też kierownicy, jeden plus to siedzenie wysoko, jazda z kompletem pasażerów bardzo trudna przy ostrych skrętach, oryginalne opony bardzo wytrzymałe 40- 55 tys km komplet, ale bardzo, śliskie i twarde, na mokrym normalną sprawą było wpadanie w poślizg, wyciszenie zerowe

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

2/10

Wyciszenie

1/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca dla każdego jest dużo, ale fotele za wygodne to nie były, obsługa wszystkich dźwigni zmiany biegów, reduktora i terenowych bardzo dobra, jakość wykończenia żadna po prostu goła blacha,

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

1/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja w zimie zła, bardzo często szyby parowały, ogrzewanie bardzo dobre ale tylko podczas jazdy, na postoju ciężko było nagrzać środek, wentylacja w zimie przy - 30 stopni po zatrzymaniu w 5 minut wyciągnęła wszystko ciepło z samochodu- brak jakiejkolwiek szczelności karoserii z brezentem, często zapach spalin wewnątrz

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra, ale trzeba było uważać bo nie widziało się całego przodu a był on długi, w lusterku wstecznym prawie nic nie widać było ponieważ okienko w plandece przeważnie zawsze było brudne lub zaparowane od środka, w lusterkach bez problemu bo były duże

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny to tragedia, awarie zdarzały się praktycznie co tydzień, czasami częściej, kilkakrotnie zdarzyło się, że podczas jazdy w nocy wyłączyły się światła ponieważ "przegrzało się" oświetlenie, wybijał wyłącznik pod kierownicą, wariacje z oświetleniem, częste braki świateł, kierunków, brak działających wskaźników, jechało się na tzw. czuja

Elektryka

1/10

Elektronika

1/10

Naprawy

Na ten samochód nigdy nie można było liczyć na 100%, nigdy nie wiadomo było co się przez noc stanie, rano często nie odpalał, brak prądu w akumulatorze, zawilgnięte kable, brak iskry, bardzo częste awarie podczas jazdy, bardzo często później hol, bardzo słabe zawieszenie, bardzo szybko się wybijało

Niezawodność

2/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

całkowity jej brak

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

4x4 i jeszcze reduktor

Napęd

autor opinii

Inne modele

UAZa: UAZ 31512, UAZ 469, UAZ Wilk