Opinia BMW 5GT xdrive 3.0 535d 299KM (olej napędowy) coupe 2010r., ocena użytkownika (25f7)

BMW 5GT xdrive 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 3.0 535d 299KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 275 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-12-27

liczba wyświetleń: 1744

Spalanie

można jeżdzić bardzo ekonomicznie schodząc na trasie poniżej 7l ale nie często się tak chce jeżdzić tym silnikiem :)
diesel
gaz
Miasto
12.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ogólnie auto nie ma jakiś szczególnych słabych punktów. Ja zwracałem przy zakupie uwagę na bezwypadkowość. Auto źle naprawione będzie generować duże koszty i denerwować a nie o to chodzi kupując samochód tej klasy

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

każdemu kto lubi mieć oryginalne auto i podoba się jego nietuzinkowa stylistyka. Zwykłych 5ek F10 i 7ek F01 widać na ulicach mnóstwo, a 5GT F07 nie jest częstym widokiem. Mimo swojego wieku (produkowany od 2009r) nadal zwraca na siebie uwagę ale

Ocena ogólna

Auto bardzo dobre i bardzo pewne w prowadzeniu (koniecznie z Xdrive). Pomimo dużych gabarytów nie są one odczuwalne w codziennym użytkowaniu

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Przy gabarytach auta konieczna jest kamera cofania. Wówczas nawracanie na wąskich parkingach jest bezproblemowe

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Największa zaleta tego auta 600Nm w każdych warunkach i zakresach prędkości zdecydowanie pcha auto do przodu (6s 0-100km/h)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Skórzane fotele tylnej kanapy nie miały w moim egzemplarzu podgrzewania co w zimę było powodem dyskomfortu pasażerów. Wyciszenie bardzo dobre ale nie idealne ze względu na brak ramek wokoło szyb

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik nie jest wielki ale dość praktyczny w związku z możliwością róznej modulacji jego wielkości i przesuwania tylnej kanapy. Materiały bardzo dobrej jakości. Wnętrze wyglądało na przebieg do 100tys km a faktycznie miało 275tys km. Do pełni szczęścia brakowało mi skózanej deski rozdzielczej

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo dobra klima 4-ro strefowa

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zepsuło mi się elektryczne sterowanie kolumny kierowniczej (zatarty mechanizm). Koszt naprawy 100zł w specjalistycznym serwisie BMW (nieautoryzowanym). W ASO BMW zaproponowali tylko wymianę całego modułu kolumny kierowniczej - koszt ponad 6,5tys zł

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty części w ASO BMW są wysokie jednak można dostać te same części za 1/3-1/4 ceny(od producenta na pierwszy montaż): wahacz Lemforder (ten sam co w ASO) 450zł (w ASO 1400zł). Serwis olejowy w ASO to 1300zł ale można przyjechać ze swoim olejem (np.wysokiej klasy Millers 300zł) i filtrem (80zł) i zlecić samą usługę (160zł).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Xdrive - rewelacyjny napęd. Dotychczas wszytkie BMW jakie posiadałem miały tylko napęd na tył

Napęd

autor opinii
Mirek