Opinia BMW seria 3 E46 touring 2.0 136KM (olej napędowy) kombi 2000r., ocena użytkownika (d95)

BMW seria 3 E46 touring 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-08-16

liczba wyświetleń: 4330

Spalanie

Ciężko powiedzieć ile pali w mieście a ile w trasie. Szacuję w mieście ok. 8,5, poza miastem ok. 5,6 (jeżdżę ok. 110 km/h i z reguły bez szaleństw). Przy prędkości maks. (ok. 205 km/h) pali 14 L. Na autostradach niemieckich spalił mi ok 5,7 jeżdżąc ok 130 km/h.
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
6.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie kupować tego auta bez sprawdzenia w serwisie BMW !!! Jest zbyt dużo kosztownych rzeczy, które cwany sprzedawca jest w stanie przed Wami ukryć!!! Przekonałem się o tym na własnej skórze kupując 2-gie BMW dla mojej pani. Przed zakupem KONIECZNIE jedźcie do serwisu!!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na ciśnienie opon. Resztę wyświetli komputer (o ile wszystko działa).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto lubi BMW, czyli przyjemność z jazdy, świetną jakość i preztiż.

Ocena ogólna

Uwielbiam ten wóz. Dla mnie to jedyna marka, którą w pełni akceptuję. Daje mi wszystko, czego oczekuję od auta - prestiż, przyjemność z jazdy, pewność na drodze, małe spalanie przy świetnych osiągach, żadnego skrzypienia czy niespodzianek. Bardzo praktyczne i super przemyślane a do tego piękne. Lepsze będzie tylko drugie BMW ale z mocniejszym silnikiem i lepiej wyposażone, choć to, które mam też daje radę.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzi się cudownie - jak przyklejony, idealnie wyważony. Bez czujników parkowania pewnie byłoby gorzej...

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Świetny silnik, dość cichy, wystarczająco mocny, ciągnie porządnie od ok. 2000 obr/min., przecyzyjna skrzynia biegów, wszystkie biegi wchodzą lekko i dokładnie, fajnie miękkie sprzęgło pozwala nawet na niezbyt dokładne sprzężenie obotów podczas zmiany biegów. Oczywiście mocy nigdy za wiele...

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jeśli szukasz auta, które "płynie" po naszych polskich dziurach to zapomnij o BMW. Za to auto jest super przyczepne i idealnie wyważone. Moim zdaniem to idealny kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem. Jeśli nie lubisz trochę poszaleć po zakrętach - nie zakładaj szerokich opon (225/45/17\'\') bo w koleinach jest ciężko.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Generalnie wspaniała skorupa, jak na tę klasę auta. Mnie akurat ilość miejsca odpowiada bo lubię być "otulony" przez auto. Jednak blacha ma kilka "pięt achillesowych". Są to: progi tylne wewnątrz przy listwach oraz klapa tylna przy listwie oświetlenia tabl. rejestr. Swietna jakość we wnętrzu, choć ściera się farba z plastiku przy hamulcu postojowym.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brak jakichkolwiek zastrzeżeń - klima działa bardzo dobrze, zimą szybko się nagrzewa, łatwo rozmrozić szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu jest ograniczona przez zagłówki tylne ale to nie przeszkadza kiedy masz czujniki parkowania.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

W okresie eksploatacji nie nawaliło nic ale kupiłem auto z usterkami - musiałem z czasem wymienić "moduł główny" bo nawalał centralny zamek oraz matę elektroniczną w siedzisku pasażera. Szczęście, że mam blisko do serwisu w Niemczech bo koszty w polskich serwisach są wyższe, nawet do 100%!!! (za drobne części).

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Awaryjność uważam za niską bo po doprowadzeniu auta do stanu idealnego - wymiana wszystkich elementów zawieszenia oprócz tylnych amorów oraz usunięcie usterek istniejących przy zakupie - w/w elektronika oraz prace lakiernicze po drobnych otarciach i w/w "piętach achillesowych" oraz po przejechaniu 20 000 km nie nawaliło - odpukać - nic. Koszty uważam za wcale nie takie wysokie jak głoszą legendy pod warunkiem korzystania z NIEMIECKIEGO serwisu i kupowania części zam. renomowanych producentów. U mnie na razie wyszło ok. 98 gr./km razem z ubezpieczeniem i paliwem oczywiście i będzie spadać bo już nie pakuję w usterki z zakupu :).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

To, że jednak nie było bezwypadkowe. Na szczęście poprzedni właściciel dość dobrze dokonał naprawy i dziś już nie ma po tym śladu.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy tych osiągach takie spalania - super! Zresztą całe auto jest super i nie zepsują tego nawet drobniutkie kaprysy (dwa razy radio uparło się, że nie odda płyty CD i nie będzie jej odtwarzać - na drugi dzień już było wszystko w porządku :))

Spalanie

autor opinii