Opinia BMW seria 3 E90 2.0 163KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2005r., ocena użytkownika (x4q)

BMW seria 3 E90 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 163KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 102 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2011-02-14

liczba wyświetleń: 3564

Spalanie

silnik bardzo ekonomiczny nawet przy ciezkiej nodze, tankuje tylko na NESTE ew. SHELL
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

produkcja z poczatku serii (2005r) nie posiada filtra czastek stalych (mój) i dobrze na to zwrocic uwage, a jak to rozroznic? koncowka rury wydechowej skierowana w dol - brak filtra, koncowka rury na wprost - jest filtr. dobrze tez zwrocic uwage na przebieg, przy ok 150tys moze byc juz potrzeba wymiany kola dwumasowego, tlumika drgan a to dosc duzy koszt.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

lac dobrej jakosci paliwo, zmieniac filtry i oleje terminowo i dbac jak o czlonka rodziny

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

ja jezdze nim z rodzina wiec i dla rodziny jest dobre.

Ocena ogólna

wady - niskie i twarde zawieszenie, problemy z parkowaniem przy krawezniku (zderzak porysowany), czuc tez kazda dziure w drodze (kola 17"), brak wskaznika temp. silnika co jest wazne bo trzeba silnik dobrze rozgrzac zeby fruwac nim na maxa wiec trzeba wyczuc auto kiedy jest dobrze rogrzane. zalety - wyglad, przyspieszenie (163km), spalanie

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

prowadzi sie swietnie, ma niskie i twarde zawieszenie, z hamowaniem nie ma problemow

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

silnik naprawde bardzo elastyczny, turbina wlancza sie przy ok 1500 obrotow i od tej chwili zaczyna ciagnac wiec za bardzo nie trzeba mieszac biegami, wazne zeby utrzymac min te 1500 obrotow. w zimie zdarzaja sie problemy z wbiciem 1ego biegu. przyspieszenie na kazdym biegu dobre.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

niestety twarde zawieszenie powoduje czucie kazdej nierownosci w jezdni, dopiero na rownej nawierzchi jak autostrada prowadzenie to prawdziwa roskosz. przednie fotele regulowane w kazdej mozliwej pozycji, z tylu przy 2 osobach wygoda, przy 3 koszmar.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu duzo miejsca, z tylu przy 2 osobach dosc wygodnie, materialy dobrej jakosci z wyjatkiem uchwytow do zamykania drzwi, szybko sie niszcza. bagaznik duzy, na karoserii i w podwoziu korozji brak, ergonomia na wysokim poziomie, sterowanie radiem i kilkoma funkcjami auta w kierownicy, tempomat pomocny na autostradzie.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

przy max ustawieniu szybko sie chlodzi wnetrze, ogrzewanie tez szybkie

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

lusterka ogrzewane, grzanie automatyczne zalancza sie w temp ponizej +5st, widocznosc dobra, widoccznosc z tylu dobra, z parkawaniem tylem nie ma wiekszych problemow

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

problemy w tym modelu z elektryka to czesto przepalajacr sie zarowki postojowe z przodu (ringi) a cena 1 zarowki to 125zl (u mnie padla 1), podobno czesto tez ulega awarii zamek centralny (przepala sie bezpiecznik)

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

czesci dosc drogie, naprawy w ASO rowniez. np w ASO wymiana tarcz, klockow, oleju i filtrow to ok 3500zl, a gdy kupic wszystko indywidualnie i zrobic u zwyklego mechanika to koszt 1500zl.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

twarde zawieszenie + kola 17" + nasze drogi = niski komfort jazdy i to mnie negatywnie zaskoczylo + problemy z parkowaniem przodem do kraweznika (trzeba uwazac zeby nie zarysowac zderzaka co jest dosc trudne)

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

do przyspieszenia sie juz przyzwyczailem i nie robi na mnie juz teraz takiego wrazenia jak na poczatku ale spalanie caly czas mnie dziwi

Spalanie

autor opinii