Opinia BMW seria 3 2.0 150KM (benzyna) coupe 1995r., ocena użytkownika (95h)

BMW seria 3 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.0 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 208 000 km

liczba drzwi: 2

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-05-02

liczba wyświetleń: 4858

Spalanie

- dla "trasy" dałem zużycie przy prędkościach mniejszych niż 140km/h, - przy ok. 90km/h zużywa ok. 7.8l/100km - przy dużych prędkościach oczywiście zużycie wzrasta - trzeba pamiętać, że zużycie zależy bardzo od rodzaju jazdy
benzyna
gaz
Miasto
9.80
-.--
Trasa
8.60
-.--
Cykl mieszany
9.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- czy poprzedni właściciel dbał o samochód (regularne przeglądy), bo z reguły jest to samochód dość mocno eksploatowany - czy skrzynia przełącza bez problemu - sprawdzić samochód z nierozgrzanym silnikiem - sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie (elektronika): takie rzeczy się psują lecz nie wszyscy je naprawiają - klimatyzację

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

- jak z każdym samochodem, dbać o regularne przeglądy i wymianę zużytych części

Ocena ogólna

- jestem z samochodu bardzo zadowolony, biorąc pod uwagę wiek i przebieg jest w idealnym stanie - nigdy nie zawiódł - zawsze uruchamia się bez problemu bez względu na pogodę (z wyjątkiem o którym pisałem, jednak ten wyjątek dotyczy tylko sytuacji, kiedy silnik wcześniej pracował tylko przez parę minut przy dużej wilgotności)

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

- samochód trzyma się jezdni wyśmienicie nawet pow. 200km.h, zawieszenie oceniem bardzo wysoko, - układ kierowniczy oceniam trochę niżej, samochód przy dużych prędkościach staje się trochę narowisty, jednak trzeba pamiętać, że jest to dość mały i lekki samochód - nierówności nawierzchni tłumione perfekcyjnie, nigdy nie miałem poczucia niepewności, wręcz przeciwnie - zakręty bez żadnych przechyłów, - jest to samochód z napędem na tylną oś, więc należy być tego świadomym przy jeździe na śliskiej nawierzchni, czasami w zimie bez łańcuchów nie da rady (tył nie jest tak ciężki jak przód)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

- jest to silnik z o dość dużej mocy, ze sprzęgłem (podobno) usportowionym, więc samochód wymaga umiejętnego przełączania, jednak z odpowiednią wprawą współgra wyśmienicie, - silnik rzędowy 6. cylindrowy, więc przy małych obrotach spokonjy, do spokojnej jazdy, "budzi" się dopiero przy większych obrotach (>= 3000rpm), kiedy to pokazuje swoją dynamikę - jednak muszę przyznać, że silniki V6 (np. w mazdzie 6) mają znacznie lepszą dynamikę przy małych obrotach - jazda bardzo przyjemna w różnych warunkach, dlatego wysokie oceny - skrzynia biegów ma niższe noty nie ze względu na wykonanie, jedynie w mroźne dni po porannym uruchomieniu zdarzało się, że drugi bieg czasami nie załączał tak jak powinien (elastyczność biegów jest jednak bez zarzutu)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

- komfort jazdy wyśmienity, samochodem jeździ się przyjemnie, silnik ma przyjemny dzwięk bez wysokich charmonicznych, które mnie osobiście bardzo przeszkadzają - samochód staje się głośny pow. 180km/h i przy dużych szybkościach hałas może być już dokuczliwy, - resorowanie bez zarzutu, samochód trochę twardy, ale mi to odpowiada - mimo wygody siedzeń jazda non stop pow. 500km potrafi zmęczyć - pzednie fotele bardzo elastyczne pod względem ustawień, tylnych nie używałem - czuje się, kiedy samochód jest w pełni obciążony, jednak różnica nie jest znaczna, jest po prostu mniej dynamiczny, co jest oczywiste

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

- samochów świetnie zaprojektowany, z bardzo dobrą jakością wykończeń, wszystko jest wygodne i przyjemne w użyciu, nic nie klekocze w bagażniku nawet w 12 letnim samochodzie, - to jest cupe, więc z tyłu niezbyt wiele miejsca, jednak jak na rodzaj nadwozia wygoda bardzo duża (stąd ciągle najwyższa nota) samochód ma 12 lat i miałem tylko 2 rdzewienia: dolna części bocznego, tylnego okna i środek lewych drzwi, jak na 12 lat to bardzo dobry rezultat bardzo wygodne fotele - samochód nie ma wielu podstawek i schowków, pod tym względem raczej surowy, jednak ja nigdy nie zrozumiem picia kawy w samochodzie podczas jazdy

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

- ogrzewanie i wentylacja bardzo sprawne, niższe noty tylko ze względu na słabe usuwanie zaparowania przedniej szyby w mroźne dni (w porównaniu z np. mazdą 6), ok 5-10minut do komfortowej jazdy po rannym uruchomieniu w zimie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

- widoczność bez zarzutu, trochę gorzej podczas parkowania: niskie zawieszenie przez co siedzi się nisko i nie widać zbyt dobrze - no ale tutaj wolę niskie zawieszenie

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

- nie miałem do tej pory żadnych problemów - właściwie raz, po odebraniu z przeglądu zauważyłem, że na skutek zwarcia zasilanie stopu zostało prawie przepalone, przec co nie było styku, ale to mógł być skutek niewłaściwego przeglądu, gdyż mi się nigdy nic takiego nie zdarzyło - samochód może być trudniejszy w uruchomieniu, kiedy przy dużej wilgotności został uruchomiony tylko na moment (nie zdążył się rozgrzać) - trzeba dodać trochę gazu aby uruchomić

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

- miałem tylko jedną naprawę, którą można uznać za niezwiązaną z eksploatacją: na skutek (najprawdopodobniej) uderzenia kamienia na autostradzie częśc klimatyzacji została uszkodzona i wymagała wymiany - osobiście poprosiłem o wymianę pompy paliwowej, gdzyż wyczytałem, że te montowane fabrycznie (plastikowe) mogą się popsuć i sprawić wiele kłopotu, dlatego zalecane jest wymienić samemu po ok. 150kkm, stara pompa nadal była w bardzo dobrym stanie

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Radek