Opinia BMW seria 3 e46 3.0 3.0 184KM (olej napędowy) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (23ar)

BMW seria 3 e46 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 3.0 184KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-04-25

liczba wyświetleń: 4936

Spalanie

Podaję dane z odczytu z komputera. Myślę, że spalanie w mieście jest większe ( na pewno ponad 10l a nawet 11l) Na trasie bez szaleństw da naprawdę zejść do 7-7,5l, przy cięższej nodze (np. ja) potrafi sporo spalić.
diesel
gaz
Miasto
9.80
-.--
Trasa
7.60
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Mimo naprawdę dobrej blachy polecam zabezpieczyć podwozie przed zimą ( sól na ulicach jednak potrafi "dać w kość")

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto nie zamierza wozić więcej niż jednego pasażera, oraz dla osób potrzebującego niedużego auto na długie podróże.

Ocena ogólna

Auto kupowałem pod siebie, więc byłoby nie w porządku jeśli ocenił bym go inaczej niż 10/10.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto jest "twarde" to fakt, czuć większość nierówności (ale za to świetnie się trzyma drogi), hamulce bez zarzutu, parkowanie tyłem trochę ciężkawe z początku ( trzeba się przyzwyczaić do napędu na tył) oraz niskie zderzak z przodu (trzeba uważać na krawężniki).

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Miałem okazję jechać i manualną i automatem, z racji posiadanie drugiej to ją oceniam. Silnik jedynie po odgłosie można poznać że to diesel, elastyczniejszy od niejednej benzyny, jak i w innych opiniach jest to silnik "wieczny", skrzynia (triptronik czy jak jej tam) marzenie, jedyny minus to sprzeczne opinie o tym czy wymieć olej, przyspieszenie w standardzie od ok 100-150km bardzo dobre, 0-100km no naprawdę potrafi zaskoczyć niejednego amatora ścigania (autko mam trochę podkręcone wtedy rzeczywiście robi się mały potworek)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Samochód twardy, czuć większość nierówności (nie wiem czy winić za to BMW czy nasze drogi) Fotele wygodne, po pewnym czasie wycierają się na bokach (welur), wyciszenie w kabinie jest na prawdę super, słychać to co w większości diesli, choć powiedziałbym że jest odrobinkę ciszej, powiewy wiatru dopiero przeszkadzają >160km/h. Za racji sporej mocy jazda z kompletem pasażerów nie osłabia samochodu ( jedyną niedogodnością mogą być krzyki i prośby o zwolnienie ;) )

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu sporo miejsca ( nie to co seria 7 ale...), z tyłu za to baaardzo mało miejsca na nogi ( zwłaszcza jeśli z przodu jadą potężniejsze osoby i trzeba odsunąć przednie fotele (na pewno nie jest to samochód rodzinny, (nie wiem jak jest w kombi)) Fotele, po pewnym czasie wycierają się na bokach (welur), schowek od pasażera, na okulary pod lusterkiem środkowym i malutki schowek w podłokietniku, niedużo ale fajnie przemyślane, karoseria (jeśli nie bity) praktycznie nierdzewna. Fajny "bajer" w postaci licznika chwilowego spalania i przycisku B/C ( średnia prędkość, średnie spalanie itp. )

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z racji dość małej przestrzeni autko szybko uzyskuje pożądaną przez nas temperaturę.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jak na dość nieduże auto widoczność przez tylą szybę jest naprawdę tak sobie ( ściślej chodzi o parkowanie gdyby nie czujnik parkowania..., autko trzeba wyczuć, no i brak wycieraczki na tylnej szybie też może być uporczywy )

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Przycisk B/C lubi się psuć oraz występuje problem z matą poduszki powietrznej od strony pasażera ( koszt wymiany obu po ok 150 - 200 zł zależy od elektryka ), poza tym nie doświadczyłem poważniejszych usterek. U znajomego popsuł się czujnik pomiaru oleju nie wiem czy to jest częste w tym modelu ale fakt jest faktem.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Moim zdanie trochę są przesadzone opinie o ogromnych kosztach napraw, co prawda wymiana hamulców (przy silniku 3.0) trochę kosztuje, ale chyba warto czuć się trochę bezpieczniej niż włożyć gorszej jakości części. Nie jest to na pewno samochód który naprawimy na własnym podwórku jak było to w czasach dużych fiatów i polonezów, ale to chyba znak czasów.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Przed zakupem wiedziałem o wszystkich możliwych usterkach które mogą wystąpić (w/w).

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Na prawdę przy takim silniku, spalanie jest śmiesznie małe.

Spalanie

autor opinii