Opinia MG MGF 1.8 MPI 120KM (benzyna) cabrio 2000r., ocena użytkownika (25va)

MG MGF 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: cabrio

silnik: 1.8 MPI 120KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2019-05-21

liczba wyświetleń: 1917

Spalanie

Silnik kusi wchodzeniem na wysokie obroty ale nawet wtedy spalanie drastycznie nie rośnie, nie wiem czy w ogóle rosnie, bo mam stały styl jazdy (po rozgrzaniu silnika częste mocniejsze przyspieszenia w zakrętach) , jak na silnik o takich osiągach bardzo małe spalanie
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na kondycję silnika i wysokość zawieszenia hydragas

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Może na czystość podwozia zimą.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodym osobom bezdzietnym na dojazd do pracy, najlepiej poza miastem.

Ocena ogólna

Główna zaleta to przyjemność z jazdy, wada to troche za niski prześwit w przypadku znalezienia się na typowej zaniedbanej polskiej drodze

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzi się bajecznie, trudno go porównać z innym autem, może dlatego że to jedyne tylnonapędowe z silnikiem centralnie umiejscowionym jakim jeździłem. Hamulce trochę słabe, mała średnica tarcz, ale przynajmniej nie sprawiają problemów takich jak bicie

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia biegów troszkę ospała jeśli chodzi o szybką zmianę, jednak przełożenia dobrane całkiem dobrze, przy 100 km/h obroty dużo poniżej 3 tys. Silnik bardzo elstayczny, "radzi się" już od 1200 obrotów na 5 biegu i oddaje moc liniowo do samego konca

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Wyciszenie niestety nie jest najlepsze w porównaniu z przeciętnym samochodem, ale jak na silnik znajdujący się praktycznie w kabinie kierowcy można mu to wybaczyć, tym bardziej że brzmi miło. Fotele bardzo wygodne. Zawieszenie twarde ale "mięsiste"

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Do tak małego samochodu spokojnie zmiesci sie osoba o w zroście 1,80 m. Bagaznik nie posłuży do przewiezienia mebli ale na weekend dwie osoby spokojnie sie spakują, jeszcze namiot wejsdzie do przedniego bagaznika. Z matriałów jedynia skóra jest na wysokim poziomie, reszta dość spartańska

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

0/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą można jeździć z otwartym dachem z miejską prędkością

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Małe lusterka ale dają pełny obraz tyłu. Do tyłu ograniczona widoczność przez wersję dachu jaką posiadam (tworzywo sztuczne zamiast szkła)

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Brak problemów

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Części eksploatacyjne droższe od typowego VW o jakieś 20-40%

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jakość plastików mogłaby być lepsza

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie sądziłem, że w cabrio może być zimą tak ciepło, wręcz gorąco

Wentylacja i ogrzewanie

autor opinii
Patryk

Inne modele

MG: MG MGF, MG TF, MG ZR, MG ZS, MG ZT