Opinia Nissan Qashqai 2.0 150KM (olej napędowy) terenowy 2007r., ocena użytkownika (zap)

Nissan Qashqai 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.0 150KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 14 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-09-13

liczba wyświetleń: 7946

Spalanie

Jak zaobserwowałem, zużycie paliwa gwałtownie rośnie w miarę wzrostu obrotów silnika i prędkości jazdy. Poruszając się bardzo spokojnie i operując przede wszystkim 6. biegiem można dojść do spalania 4,5 l/100 km, ale jest to już męka, a nie podróż. Ciekawe, że komputer pokładowy nie pokazuje chwilowego zużycia paliwa, lecz tylko średnie. Nie jest to mądre rozwiązanie, gdyż nie pozwala na szybkie nauczenie się w miarę ekonomicznej techniki jazdy.
diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na spasowanie plastikowych elementów wnętrza i montaż blach nadwozia

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

wsiadając, łatwo porysować blachę progów i plastykowe tapicerki drzwi w okolicach osłon głośników

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

młodym paniom, chcącym podkreślić swą niezależność

Ocena ogólna

Samochód jest moim zdaniem przereklamowany, mimo akcji promocyjnej pokazującej go jako konstrukcję przełomową, tak naprawdę jest tylko japońsko-francuskim odpowiednikiem golfa czy astry. Tym niemniej ciekawa, zwracająca uwagę stylistyka samej bryły i jeszcze ta lekka muskulatura... . Muszę również ze zdziwieniem przyznać, że nissanowi daleko dziś do jakości i ergonomii, jakie opanowali już dawno inżynierowie opla, volkswagena czy nawet ostatnio (tak!) fiata.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

"Miękki" układ kierowniczy. Zawieszenie hałaśliwe, gdy na zakręcie pojawiają się wyboje - traci stabilność. Hamulce bardzo sprawne, łatwo dozować siłę hamowania.

Prowadzenie auta

4/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Mocny, elastyczny silnik i jedwabiście pracujące sprzęgło - to największe zalety tego auta. Dźwignia biegów przesuwa się krótkimi, precyzyjnymi, lekkimi skokami, zmiana przełożeń to przyjemność. Przez system dopalania cząstek stałych samochód już dwa razy był w serwisie. Jak się okazje, układ ten jest jeszcze niedopracowany i wymaga od kierowcy specyficznej techniki jazdy. To poważny minus.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Samochód jest głośny, denerwują trzaski i skrzypienia niechlujnie montowanych plastików i tylnej półki. Przednie fotele krótkie i niewygodne na dalszych trasach. Podwyższając siedzenie kierowcy, przód siedziska automatycznie się pochyla w dół, przez co łydki tracą podparcie.To rozwiązanie kuriozalne i bardzo męczące.

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

3/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Rażą twarde i podatne na zarysowania plastiki i nie pomaga tu nawet ich gumowana powłoka. Konsola zegarów jest mało czytelna i trudna do utrzymania w czystości. Sterowanie elektrycznymi szybami, klimatyzacją komputerem pokładowym i tempomatem jest nieprzemyślane i chaotyczne (jest to najgłupiej zaprojektowany samochód, jaki miałem). Np. tylko szyba od strony kierowcy ma potrzymanie sterowania. Ruszając pozostałymi trzeba cały czas przytrzymywać przycisk, na co w mieście często nie ma czasu. Po wyłączeniu silnika zasunięcie otwartych szyb nie jest już możliwe. W dziwnym miejscu zaprojektowano sterowanie z kierownicy głośnością radia, itp. Blachy nadwozia spasowane zostały krzywo, różnica przy masce silnika sięga 3 mm! (tego nie ma dziś nawet dacia logan). Mój samochód montowany był w Anglii, w Sanderland. Potwierdza się więc teza, że Anglicy to niechluje i partole.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

3/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przewietrzanie kabiny jest słabe, pasażerowie z tyłu nie mają żadnego nawiewu. W zimne dnie instalacja nie radzi sobie z jego dogrzaniem. Klimatyzacją steruje się nieracjonalnie; nie można np. dowolnie wybierać rodzaj nawiewu powietrza a szybkość wentylatora reguluje się tylko ręcznie, przez co klimatyzacja nie daje rady szybko chłodzić wnętrza. Nie wiadomo po co zaprojektowano skoki regulacji temperatury co 0,5 stopnia.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Z tyłu - obowiązkowo czujniki parkowania. Olbrzymie lusterka wsteczne - rewelacyjne. Widoczność do przodu jest poprawna, a przy tak wysokim zawieszeniu niebezpieczeństwo zahaczenia przodem o wysoki krawężnik prawie nie istnieje.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Takie rzeczy ocenię dopiero po - powiedzmy - dwu latach użytkowania.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Jeśli nie liczyć dwu wizyt w autoryzowanym warsztacie, spowodowanych kłopotami z systemem dopalania sadzy (DPF), jak na razie - odpukać - samochód zachowuje się bez zarzutu.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

dobry napęd, ciekawa stylistyka

Napęd

autor opinii