Opinia Daewoo Lanos 1.5 8v 86KM (benzyna) hatchback 1998r., ocena użytkownika (256d)

Daewoo Lanos 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 8v 86KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 225 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2016-01-21

liczba wyświetleń: 2588

Spalanie

Podane wartości dla stylu zwanego "eco-driving". Naprawdę trzeba się postarać, by uzyskać tak niskie wartości.
benzyna
gaz
Miasto
9.60
-.--
Trasa
6.90
-.--
Cykl mieszany
8.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan przewodów. Mądre głowy z Daewoo instalowały w Lanosach stalowe przewody hamulcowe i takież same przewody wspomagania. Nietrudno więc domyślić się, jak mogą one wyglądać po latach użytkowania (rdza, rdza, rdza...).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na nic :).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom niedysponującym pokaźnym budżetem na zakup auta. Stosunek cena/rocznik/stan ciężki do przebicia dla większości pojazdów.

Ocena ogólna

Lanos, jak to Lanos. Z jednej strony bardzo widać, że jest to produkt budżetowy, z drugiej zaś dzielnie znosi trudy eksploatacji. Trzeba liczyć się z niedostatkami w pewnych kwestiach i wiedzieć, na co się decyduje, tzn. zdawać sobie sprawę z faktu, że to pojazd budżetowy. Ale, co ważne, nieupierdliwy!

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Cóż, jeśli chodzi o prowadzenie i zawieszenie, to jest tak sobie. Niby zawieszenie jest miękkie, ale pomimo tego nie zapewnia zbytniego komfortu na drogach o gorszym stanie nawierzchni. Ponadto znacznie wychyla się na zakrętach. Układ kierowniczy mało precyzyjny, wspomaganie ok, raczej słabe, jeśli więc ktoś liczy, że będzie kręcił kierownicą za pomocą palca, to srodze się rozczaruje. Hamulce... są. I tyle.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Elastyczność - szału nie ma, aczkolwiek na każdym biegu auto jest w stanie jechać od 1500 obrotów bez objawów typu kasłanie, trzęsienie etc. Przyspieszenie znośne (około 12,5 s do setki), ale przed dynamicznymi manewrami raczej trzeba redukować biegi. Silnik hałasuje i wydaje z siebie dziwne odgłosy. Skrzynia dziwnie zestrojona, raczej pod kątem jazdy miejskiej (5 bieg i 90 km/h - około 2800 obrotów). Ogólnie nie jest zbyt dobrze.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Jak już pisałem, zawieszenie jest miękkie, co jednak nie przekłada się na poziom resorowania nierówności. Sądzę, że przy tak miękkich nastawach komfort winien być na o wiele wyższym poziomie (dla porównania - Citroen Xsara posiada bardziej sztywne nastawy i jednocześnie zapewnia lepsze wybieranie nierówności). Z przodu miejsca jest sporo, aczkolwiek nie jestem w stanie odpowiednio wyregulować stanowiska kierowcy, gdyż albo pedały są za daleko, albo oparcie na wysokości łopatek i głowy mocno odstaje od pleców. Mam 185 cm wzrostu, jakby co. Z tyłu nie jest zbyt różowo, jeśli z przodu siądzie ktoś o moich rozmiarach, to na tylnej kanapie komfortowo usiądą dwie szczupłe osoby o maksymalnym wzroście 160 cm. Wyższym będzie niewygodnie (mało miejsca na nogi). Plusem tylnej kanapy jest pewne jej odchylenie w stosunku do piony, w efekcie pasażerowie podróżują w delikatnie leżącej pozycji. Generalnie maksymalne możliwości przewozowe to dwójka dorosłych i dwójka dzieci. Co do wyciszenia zaś - TRAGEDIA! Silnik już od 90 km/h staje się uciążliwy, więc podróżowanie z prędkościami autostradowymi raczej odpada (człowiek czuje się, jakby wsadził głowę do wirującej pralki, hałas jest niemiłosierny). Sytuacji nie polepsza zestrojenie skrzyni biegów (silnik szybko wchodzi w wyższe partie, w których donośnie daje o sobie znać). Za dobrze słychać też odgłosy otoczenia, czasem zastanawiam się, czy mam zamknięte, czy otwarte okno. Na dokładkę zaś wszystko trzeszczy, skrzypi i rzęzi. Generalnie polecam podgłośnienie radia lub wsadzenie stoperów do uszu.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Jak już wspominałem, z przodu jest sporo miejsca, a z tyłu mniej, zwłaszcza na nogi. Generalnie maksimum to albo cztery niezbyt wyrośnięte osoby, albo dwójka dorosłych i dwójka dzieci. Wszystkie wskaźniki i pokrętła są na swoim miejscu. Bagażnik niewielki, Lanosa - patrząc na wymiary zewnętrzne i rozstaw osi - zaliczyć należy do kompaktów, a bagażnik ma tylko 250 litrów. Jakość wykończenia i materiałów kiepska, spora część plastików dość konkretnie się rusza i łatwo ulega zarysowaniu. Co najgorsze jednak, auto wydaje z siebie całą masę dźwięków (skrzypienie, trzeszczenie, rezonowanie i inne). Nie zaobserwowałem przy tym jakiejkolwiek prawidłowości, przy takich samych warunkach raz potrafi być cicho (nic nie skrzypi), a czasem plastiki generują istną kakofonię. Karoseria jakoś się trzyma, są małe ogniska rdzy na prawym, przednim nadkolu i na lewych drzwiach, przy dolnej krawędzi, ale - jak na Lanosa - to chyba i tak nie najgorzej.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

2/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto szybko się nagrzewa, co w zimie ułatwia pozbycie się lodu z przedniej szyby. Wentylacja znośna, aczkolwiek auto lubi się zaparować wewnątrz.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Do przodu ok, do tyłu tak sobie (spore słupki c oraz przeciętnych rozmiarów tylna szyba), lusterka ok, aczkolwiek niewyprofilowane, co skutkuje sporą martwą strefą.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny ok, przez 4 lata brak problemów. Elektronika nie występuje :).

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Auto jest dość odporne na użytkowanie i nie wymaga czułej opieki. Ceny części śmiesznie tanie, ale trzeba uważać na szajskie zamienniki.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Hałas podczas jazdy z prędkościami powyżej 80 km/h (zarówno pochodzący od silnika, jak i plastików i tapicerki) jest straszny.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przez 4 lata nie zepsuło się nic istotnego (auto kupiłem, gdy miało 14 lat i 184000 km przebiegu, w ciągu 4 lat dobiłem do 225000 km przebiegu), a wszystkie naprawy udało się zrealizować naprawdę niskimi nakładami.

Niezawodność

autor opinii
Salat