Opinia Daewoo Lanos 1.5 8V 0KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (6gr)

Daewoo Lanos 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.5 8V 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-13

liczba wyświetleń: 5230

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
10.50
10.50
Trasa
7.00
7.00
Cykl mieszany
8.00
8.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sposób jazdy właściciela. Jeżeli są, to centralny i elektrycznie podnoszone szyby przydałoby się przetestować. Podobno też czasami urywają się cięgna pokręteł wentylacji, czy coś takiego. Mnie to nie spotkało. Co do reszty, to najlepiej wziąć ze sobą znajomego mechanika. Zapłacicie mu 100-200 zł, ale to zawsze lepiej, niż potem wywalać 1000 zł. albo więcej na "reanimację". Lanosy mają tą przewagę, że są dość tanie na tle konkurencji z tych samych lat i stosunkowo łatwo trafić na dobrze utrzymany egzemplarz od pierwszego właściciela.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Poziom paliwa, powietrze w kołach... Pasy same o sobie przypominają sygnałem, podobnie, jak zostawione włączone światła, gdy się wysiada (przynajmniej u mnie). Reszta to normalne sprawy eksploatacyjne.

Ocena ogólna

Tani w zakupie, gdy ma się instalację gazową, to również w eksploatacji. Tanie części zamienne. Bardzo prosty w obsłudze. Mało awaryjny. Nie męczy, podczas normalnej jazdy. Lepszy, niż mówią. Opinia zależy też od tego, czym wcześniej się jeździło, na co zwraca się uwagę i czego się oczekuje od auta. W/g mnie całkiem sympatyczne auto.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Drogi się trzyma, no... jeszcze nie wypadłem. Zawieszenie jest dość miękkie. Na zakrętach się przechyla, tył trochę ucieka, ale po pierwsze: jest to auto budżetowe; po drugie: amortyzatory mam do wymiany. Podkreślam, że auto pojedzie znacznie szybciej, niż by się wydawało po kilku-kilkunastu pierwszych kilometrach i nie powoduje nerwicy. Są dostępne wzmocnione amortyzatory naprawdę niewiele droższe od seryjnych. Przy takim przebiegu, układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, ale nie ma luzów na ćwierć obrotu. Daleko do BMW E36 M3, ale do malucha rocznik \'84 też. Hamulce są przeciętne, ale działają i nie trzeba kombinować, jak tu się zatrzymać. Używajcie ręcznego, bo inaczej zanika, jak wszędzie. W przypadku wyeksploatowanych bębnów, z ręcznym może też być problem, gdy zostawicie na dłuższy czas (kilka dni) zaciągnięty. Mianowicie blokuje koło (u mnie prawe). Okazało się, że wystarczyło podnieść auto i uderzyć młotkiem w koło. Spróbujcie też po prostu je przeciągnąć parę metrów albo do przodu i do tyłu. Żeby było jasne, w podobnie eksploatowanej Fieście, Vento (Golf III), Primerze i innych autach z bębnami są te same problemy (źródło: mechanik-właściciel Vento). Moja wina, bo wystarczyło je tylko przeczyścić.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 8-zaworowy 1.5. Mam instalację II generacji BRC. Elastyczność jest nawet na gazie, ale powyżej 3000 obrotów. Kiedy trzeba, to wyprzedzanie na wysokich obrotach (powyżej 5000) silnik na LPG znosi bez problemu. Skrzynia biegów przy takim przebiegu nie może być idealna, ale naprawdę nie mogę narzekać. Podnoszony wsteczny (jak w Oplach) uniemożliwia pomyłki. Jedynka to zawsze jedynka, a wsteczny to wsteczny. Rzadko haczy. Sinik traci, gdy auto jest w pełni obciążone. Z instalacją (jak i z całym silnikiem) nie ma żadnych problemów. Do tego tanie części zamienne.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest miękkie, ale hałaśliwe na wertepach. Nie ma jednak wrażenia urwania koła. Wnętrze jest ciche w mieście, silnik przy wyższych obrotach wyraźnie słychać. Przy prędkościach wyższych (130km/h) nie jest cicho, ale da się posłuchać radia. Podczas dłuższych jazd (200-300km) fotele są całkiem wygodne. Jeżeli poprzedni kierowca był dość ciężki (wysiedziane siedzisko), to osoby o wzroście 155cm (mama) mogą zapomnieć o wstecznym lusterku. Wąskie tylne drzwi.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu miejsca nie brakuje. Z tyłu jest już go mniej, ale wystarczy. Wąski tylni otwór drzwiowy. Schowek przed pasażerem starcza na płyty, rękawiczki i coś tam jeszcze. Mógłby być większy. Nie jest podświetlony (chyba). Kieszenie nie mieszczą butelek. W wysuwane spod regulacji wentylacji uchwyty na napoje da się włożyć batonik albo wąski kubek, nie butelkę (chociaż mały szklany tymbark wszedł). Jakość estetyczna materiałów jest taka sobie, ale nic się jeszcze nie przetarło, nic nie odpada, nic nie śmierdzi i wszystko działa. Z obsługą to jest w sumie tak, że wsiadłem i pojechałem. W obsłudze auto jest bardzo przyjazne. Oparcie tylne łatwo składane. Bagażnik to jakieś 370 litrów. Na co dzień wystarczy, cztery koła się mieszczą (chyba, że jest instalacja LPG, bo dochodzi zapasówka). Na pokrywie goła blacha, na podłodze trwała wykładzina. Karoseria została kilka razy przerysowana za poprzedniego właściciela, ale mimo to nic nie rdzewieje. Nie widziałem jeszcze zardzewiałego Lanosa.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nieźle grzeje, wentyluje troszkę gorzej, ale przecież to nie jest klimatyzacja. Wentylacja na trzecim i czwartym biegu jest dość głośna.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Auto jest dość pozaokrąglane, ale po krótkim czasie nie ma problemów. Lusterka są całkiem niezłe. Wsteczne powinno mieć większy zakres regulacji w dół dla bardzo niskich osób.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Ceny części. Łatwość obsługi. Tak się złożyło, że akurat na mnie padł okres wymiany kilku części. Po wymianie wydechu, przewodu filtra powietrza, kabli i świec nie ma absolutnie żadnych problemów. Zresztą znam poprzedniego kierowcę. Auto nie stało w garażu, było wręcz intensywnie eksploatowane (kilka stłuczek, jeden dawca nerek próbował przeciąć auto na pół, podróże do Irlandii) i też się nie psuło. Jeżeli coś się stanie (wspomniany hamulec), to raczej poprzez zaniedbanie właściciela.

Niezawodność

autor opinii