Opinia Nissan Primera acenta 1.8 otto 117KM (benzyna) kombi 2003r., ocena użytkownika (gxv)

Nissan Primera acenta 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 otto 117KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 100 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-07-08

liczba wyświetleń: 5603

Spalanie

Cykl mieszany jest hipotetyczny - samochód 80% jeździ po Szczecinie.
benzyna
gaz
Miasto
8.70
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

W silnikach 1.8 Nissan Polska na swój koszt wymieniał w autach z 2003 i 2004 roku (w moim również) wadliwe pierścienie powodujące nadmierne zużycie oleju. Pytać o zużycie oleju na 1000 km.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tym, którzy szukają dużego auta rodzinnego, menedżerom do jazd w trasie.

Ocena ogólna

- Na polskich drogach niekomfortowe zawieszenie - angielski, niedbały montaż wnętrza - samochód wyróżniający się stylem karoserii i wnętrza - bogate wyposażenie seryjne (to pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie, w którym zastosowano kamerę cofania) + niedrogie dodatkowe - bardzo obszerne i wygodne wnętrze - ASO pozostawiające wiele do zyczenia...

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Kamera cofania - niezwykle praktyczny gadget. Hamulce z systemem BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania - jesli komputer uzna, że czas pomiędzy zdjęciem stopy z pedału gazu a naciśnieciem hamulca jest odpowiednio krótki traktuje taką sytuację jako hamowanie awaryjne i dociska za kierowcę hamulce. Rewelacja! Ludzie zazwyczaj nie dociskają hamulców w sytuacjach ekstremalnych na maxa! Prowadzenie auta super, ale UWAGA, na drogach równych jak stół. W Polsce "0" komfortu...

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 1.8 jest na to spore auto po prostu za słaby. Plusy to oszczędność i niezłe wyciszenie. Na trasie nie przekraczając 120 km/h spokojnie schodzi do 6.5 l/100 km. Na 62 litrowym baku można tak przejechać ponad 800 km.

Elastyczność

4/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Niestety Primera była składana przez angoli i po 5 latach przy twardym zawieszeniu + polskie drogi w aucie wszystko trzeszczy i skrzypi gorzej niż w samochodach o dwie klasy niżej!!! Na niemieckich drogach (auto mieszka w Szczecinie, więc porównianie dróg nie stanowi problemu)przy twardym zawieszeniu w zakrętach rewelacyjna stabilność, brak przechylania się karoserii - po prostu jak po szynach, a przy nieźle wyprofilowanych i komfortowych fotelach - przyjemność z prowadzenia.

Resorowanie bez obciążenia

3/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Zegary w środkowej części "deski" i panel N-FORM pod wyświetlaczem LCD (będącym jednocześnie ekranem kamery cofania przy właczonym "wstecznym")okazują się w praktyce nieprawdopodobnie ergonomiczne i proste (intuicyjne) w obsłudze. W wersji "acenta" dodatkowo rewelacyjny, kompaktowy panel na lewej części kierownicy (obszytej skórą!), którym obsługuje się wiele funkcji. Ilość miejsca z tyłu taka jak (albo i większa)w samochodach z wyższego segmentu. Materiały we wnętrzu OK, ale gdyby składano je w Japonii...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Doskonale działająca "klima" - mimo że jednostrefowa (dwustrefowe to "pic" marketingowy, chyba że zaczną produkować auta ze szklanymi przegrodami dzięlącymi kierowcę i pasażera;), klimatyzacja to nie wentylator i powinna dyskretnie i w sposób zdrowy (bez smagania twarzy, zatok czy klatki piersiowej w czasie gdy po plecach spływa pot) otoczyć nas równomiernie odpowiednią temperaturą powietrza. Przy atermicznych szybach Primery efekt pracy "klimy" jest z najwyższej półki.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do tyłu oceniłem na maxa tylko z powodu kamery cofania. Bez niej byłaby to najwyżej siódemka.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Po 5 latach wszystko działa bez awarii i jakichkolwiek problemów.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Zasada jest prosta w ASO kupować części i materiały eksploatacyjne tylko jeżeli gdzie indziej się już nie da!!! Przykład: 1 litr dolanego płynu do spryskiwacza w ASO kosztuje 25,- PLN(!?!)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zawieszenie nie na polskie drogi aczkolwiek niezwykle wytrzymałe. Po 5 latach żadnych napraw!

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

...oczywiście jestem kierowcą z b. dużym doświadczeniem i wyrosłem już z bezsensownej, paliwożernej jazdy. Jednak chodzi o to, że autami tej wielkości z identyczną pojemnością silnika nie potrafiłem uzyskać tak niskiego spalania jak w Primerze.

Spalanie

autor opinii
Beata