Opinia Nissan Primera 1.8 114KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (21p2)

Nissan Primera 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 114KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 49 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-22

liczba wyświetleń: 6445

Spalanie

Na trasie, muląc się na 5 biegu 80km/h na dobrym paliwie, z dobrym ciśnieniem w oponach, na świeżych olejach, filtrach, samotnie, taki wynik w trasie jest realny. W mieście gorzej. Cóż, ciągniecie 1.5 tony ma swoje koszty.
benzyna
gaz
Miasto
11.20
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
9.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rozrząd (charakterystyczny problem ze startem silnika na zimno i wkręcaniem na obroty zimnego) , czy przedni fotel kierowcy nie jest pocięty wadliwym stelażem, Czy nie bierze oleju co po rozrządzie jest kolejną plagą tych silników.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Stan oleju, jego jakość, czy na zimno nie ma przygód przy wkręcaniu silnika na obroty, nieraz lubi się rozciec wspomaganie. Drogi przepływomierz, dlatego lepiej częściej zwrócić uwage na filtr powietrza i w razie potrzeby wymienić. Druga sprawa że jest bardzo mały jak na taką pojemność. Auto czuje różnice w jakości paliwa. Tankowanie na stacjach krzak mija się z celem.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ja jestem samotnikiem ale dla rodzin to świetny wybór. Mega bezpieczne. Dużo poduszek i ogromna masa własna.

Ocena ogólna

Fajne auto odziedziczone po krewnym, od początku w rodzinie. Gdybym jednak wiedział co z nim mnie czeka, nigdy bym się nim nie najeździł.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Nie boje się rozpędzać tym autem do 180Km/h bo wiem że się zatrzyma. Idzie przy tym jak po szynach. Niemce o tych gabarytach nie mogą się z nim równać. Problemem jest parkowanie tyłem. Mała wysoko umieszczona szybka dopełnia dramatu. Generalnie tylne zdeżaki prawie zawsze są w nich "podziobane". Notorycznie zapiekają się tylne zaciski hamulcowe.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

4/10

Napęd

1.8 w tym aucie to lekka udręka (1.5 tony, więc 1.6 to już horror). Przyspieszanie takie sobie, autem się raczej nie poszaleje. Wyprzedzanie przy 100 potrafi podnieść adrenaline. W aucie występuje nagminny problem z łańcuchem rozrządu. Nie ma co się sugerować pieprzeniem innego opiniodawcy o głośnym łańcuchu bowiem w tym aucie występuje nowoczesny cichobieżny łańcuch rozrządu i nawet przy mocnym zużyciu nie słychać nic niepokojącego. Moge pocieszyć że kontrola rozrządu jest łatwa, zajmuje 10min i trzeba jedynie grzechotki z nasadką 10. jeśli napinacz wysunięty jest ponad 14mm łańcuch do wymiany. Zimą występują problemy z wrzucaniem 2. Nagminny problem, można kombinować z olejami skrzyni. Uwaga - benzyny biorą olej (dużo!) i serwis nissana kładzie na to lage jako by było to w normie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Trakcja tip top ale fotele mało wygodne. Stara skoda felicia ma je niebo wygodniejsze.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca ale tandetne materiały. Notorycznie wyciera sie kierownica. Nie wiem też co inny poprzednik pieprzył o korozji. Chyba że miał auto "po dziadku z reichu" czyli bite lub po powodzi/pożarze. Auto ma świetny ocynk. Mega dużo miejsca, szczególnie w hatchbacku po złożeniu kanapy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

prawie bardzo dobrze. prawie bo zimą ma jednak słaby ciepły nadmuch na stopy co potrafi dokuczać. do pracy klimy brak zastrzeżeń, ja osobiście nie korzystam.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

widoczność do tyłu nędzna, do przodu troche lepiej. Mocno pochylona szyba przednia i szerokie słupki skutecznie potrafią "zasłonić" motocyklistów i przyprawić o gimnastyke na światłach jak za blisko staniemy. Lusterka boczne troche małe jak na auto tych gabarytów. W sezonie zimowym więc lepiej zawsze mieć je czyste, podobnie jak szyby.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Daje średnio niską ocene. Jakość fatalna. Lubią się zwierać wiązki od tylnych lamp. Inni użytkownicy potrafią zgłaszać różne usterki immobilisera. Usterki trudne w diagnostyce i drogie w naprawie. Bardzo drogie części elektryczne silnika np. przepływomierz za niemalże 1000zł. Koledze zaczął fiksować wskaźnik paliwa w P12 2.0.

Elektryka

3/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Drogie usterki. Drogie elementy zawieszenia. Mnie osobiście to nie kosztuje wiele ale dlatego że mam własny garaż z kanałem i profesjonalne zaplecze. Myśle że ceny z czasem spadną. Spalanie jednak nie. Silnik jest już przestarzały a obłożony elektroniką średnio spisuje się z gazem.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Grzesiek