Opinia Opel Zafira OPC 2.0 2.0 Turbo (Z20LET) 200KM (benzyna+gaz) mini-van 2003r., ocena użytkownika (25zq)

Opel Zafira OPC 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 2.0 Turbo (Z20LET) 200KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 177 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2016-11-28

liczba wyświetleń: 5974

Spalanie

Niestety bardzo kiepsko zarówno na benzynie jak i na LPG. Tak jak już napisałem, auto jest wysokie i na domiar złego 5.bieg jest masakrycznie krótki, przez co nawet przy spokojnej jeździe nie sposób zejść do rozsądnych wartości spalania
benzyna
gaz
Miasto
13.00
17.00
Trasa
9.90
12.50
Cykl mieszany
11.50
13.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nigdy nie kupujcie Zafiry z LPG, szczególnie w wersji OPC! Już lepiej samemu zainwestować w takową instalację! Należy uważać na to czy turbosprężarka została niedawno wymieniona/zregenerowana (jeśli tak to duży plus). Najmniejsze "Check Engine" przed zakupem = uciekać!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

- Należy co 60.000km wymienić rozrząd. To jest bardzo mały odstęp. - Należy sprawdzić olej. Trochę go spala, choć stosunkowo niedużo. Po wymianie gniazd zaworowych przez dłuższy czas spalanie oleju zerowe. - Jeśli pewnego dnia kręcisz kluczem, czujesz paliwo lecz nie zapala to te czujniki wałów (korbowego i rozrządu) są do wymiany. Są bardzo wrażliwe na ciepło silnika.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam Zafirę ludziom lubiącym auta praktyczne pod każdym względem i mających wystarczający budżet na naprawy elektroniki. Wersja OPC jest megaprzyjemna i bezpieczniejesza (lepsze hamulce i zawieszenie) lecz należy się przygotować na to, iż cz

Ocena ogólna

Zalety to ogromna przyjemność z jazdy ze względu na sporą moc i sportowe zawieszenie oraz praktyczność tego auta. Wady ... no cóż! Usterkowość, usterkowość i jeszcze raz usterkowość!

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Mimo iż to auto jest dość wysokie i węższe od następcy, można szybko zapomnieć iż się prowadzi minivana. Super się trzyma szosy i ma doskonale hamulce w tej wersji! Raz miałem taką sytuację że jeździłem 230km/h za Ferrari, a za mną Audi Q7. Nagle okazało się że jest korek (TIR się wywrócił). Dosłownie stanąłem na hamulcach! Gdy byłem jeszcze 500m od początku zatoru, już się poruszałem z prędkością 30km/h

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik elastyczny, choć nie tak bardzo jak np.w wielu Saabach. Skrzynia biegów dobrze współpracuje. Jedynym mankamentem jest potwornie krótki 5.bieg. Przy prędkości 230km/h silnik pracuje na 6000obr./min.(dla porównania przy tej samej prędkości Saab 9000 2.3 Turbo 200KM 4700obr./min. a Saab 9-5 2.3t 185KM 4900obr./min.). To skutkuje bardzo wysokim spalaniem przy wyższych prędkościach oraz wysokim poziomem hałasu, a szkoda bo Zafira OPC jednak teoretycznie sportowy minivan.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Nie ma co ukrywać - to nie jest auto klasy premium i wygłuszenie jest niezbyt dobre. Ponadto, tylna kanapa jest bardzo praktyczna ale bardzo pionowo się siedzi. O wiele lepiej jest z przednimi fotelami marki Recaro. To auto ma bardzo twarde, obniżone, sportowe zawieszenie. Niestety skutkiem tego jest taki, że każdą nierówność baaardzo czuć. Wpadnij w dziurę lub wyskocz na wyboju średniej wielkości i możesz odnieść wrażenie, że auto się lada chwila rozpadnie! :D :D :D

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

To auto jest megapraktyczne. Bardzo wiele schowków, do tego te 2 dodatkowo siedzenie schowane w kufrze i przesuwana tylna kanapa. Bardzo dużo różnych możliwych konfiguracji, dzięki czemu jest idealny dla rodzin lub do przewiezienia np. pralki. Niestety karoseria - choć nie jest tak tragicznie jak w Oplach lat 90., nie jest doskonale zabezpieczona przed korozją. Pierwsze ogniska korozji pojawiły mi się gdy auto miało 12 lat na progach od strony pasażera. 1 bąbelka z pod przednimi prawymi drzwiami oraz jedna pod tylnymi lewymi drzwiami. Bardzo lubi korodować też układ wydechowy, ale to akurat nie jest groźna korozja bo nie atakuje samej karoserii

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie mogę narzekać ani na ogrzewanie, ani tym bardziej na klimatyzację tego auta - chociaż mistrzami pod względem szybkości działania w tej materii są Saaby.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Martwych kątów właściwie nie ma, chociaż przenie słupy, oddzielające przednią szybę od małej szyby bocznej, mogą okazać się niebezpieczne podczas skręcania (można pieszego nie zauważyć). To jest spory minus!

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Niestety elektronika i układ elektryczny są zmorą tego auta. Tak dużo na różne naprawy związane z elektroniką nie wydałem w absolutnie żadnym aucie! Ja rozumiem, że kaseta zapłonowa i świece szybciej się zużywają przez LPG. Ale miałem też całą masę innych usterek jak: - czujnik wału korbowego (uniemożliwiał uruchomienia auta) - czujnik wału rozrządu (uniemożliwiał uruchomienia auta) - przez ostatnie pół roku przed sprzedażą tego auta, gdy tylko włączałem (nawet niechcący!) tempomat, auto zaczynało pracować na 3 cylindrach, przez co w trakcie wyprzedzania musiałem błyskawicznie wyłączać i włączać silnik. Jedyną radą było ... odłączanie akumulatora od prądu i przeczekanie 15min. Do tego, nigdy do końca mi się nie udało rozwiązać problemu złego kontaktu oświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz działania tylnego prawego światła

Elektryka

4/10

Elektronika

3/10

Naprawy

Nigdy tyle kasy nie wydałem na naprawy elektroniki ani mechaniki co w tym aucie......... Niektóre ewidentnie spowodowane obecnością instalacji LPG (gniazda zaworowe + kaseta zapłonowa + świece), lecz niektóre nie.

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Usterkowość, najszczególniej elektroniki. Kiedyś przeczytałem opinię we francuskim magazynie pt."un monospace fâché avec l'électronique" ("minivan zwaśniony z elektroniką"). Ja bym to określił bardziej dosadnie: "minivan ROZWIEDZIONY z elektroniką"!

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

200 KM w szarej Zafirze A OPC i zawstydzisz liczne Beemki, Mercy lub Audi. Nie zrozumieją czemu im tak szybko i łatwo takie auto dla ludu im ucieka przed nosem, szczególnie biorąc pod uwagę że to minivan potrafiący wozić 7 osób!

Napęd

autor opinii
GROBIN